انواع نگین انگشتر
  • 2022-10-21

انواع نگین انگشتر

در توصیه های اسلامی سنگ های قیمتی که روی انگشتری نصب می شوند مانند فیروزه و در نجف و...جایگاه مخصوصی دارند و به استفاده از انها بسیار توصیه شده است. در فرهنگ ما انگشترهایی که پیشینه مذهبی دارند جایگاه ویژه ای دارد و احدایث زیادی درباره خواص سنگ و انگشترهای عقیق و فیروزه و... وجود دارد .

انگشتر بدون نگین برای بسیاری از انسان‌ها – چه در دنیای امروز و چه در گذشته – انگشتر محبوبی نبوده‌است. عمده‌ی کسانی که به انگشتر نقره علاقه دارند، علت اصلی علاقه‌شان نه به خود رکاب بلکه به نگین انگشتر مربوط است. نگین‌های انگشترهای نقره، معمولاً از سنگ‌های قیمتی و مشهور ساخته می‌شوند.

انگشتر یکی از زیباترین و محبوب ترین زیورآلات می باشد که هر دو جنس خانم و آقا علاقه بسیاری به استفاده از آن دارند. ملاک های مختلفی برای انتخاب یک انگشتر زیبا در نظر گرفته می شود که یکی از آن ها نگین انگشتر است.

نگین های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها به نحوی تاثیر خود را در شیک پوشی و استایل شخص می گذارد و فرد با سلیقه خاصی که دارد از یک و یا چندین نگین انگشتر بهره می برد.یکی از دلایل انتخاب ،زیبایی است دلیل دیگر تاثیرات مفیدی که انواع سنگ ها بر جسم و روح انسان دارد ،می باشد. به دلیل اهمیت بالای این موضوع در ادامه به بررسی انواع نگین انگشتر خواهیم پرداخت.

 

سنگ‌های قیمتی

به سنگ‌هایی مثل الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد سنگ قیمتی می‌گویند. به‌طورکلی این سنگ‌ها جزء سنگ‌های قیمتی به‌حساب می‌آیند. یکی از گران‌ترین سنگ‌هایی که تقریباً در تمام جهان شناخته‌شده است الماس است. البته سنگ‌های گران‌بهاتر نیز وجود دارند اما به‌اندازه الماس شناخته‌شده نیستند. نوع سیاه الماس کم یاب‌تر و گران‌بهاتر است.

این سنگ علاوه بر اینکه یک سنگی کم یاب و گران‌بها است جزء سنگ‌های زینتی نیز به‌حساب می‌آید. الماس زیبا و با ارزش از سخت‌ترین کانی‌های جهان تشکیل‌شده است و پیوند اتمی بسیار قوی دارد. پس از الماس می‌توان به یاقوت سرخ و یاقوت کبود به‌عنوان گران‌بهاترین سنگ قیمتی اشاره کرد. هر دو این سنگ‌ها مانند الماس از سخت‌ترین کانی‌های جهان ساخته‌شده‌اند. نام کانی تشکیل‌دهنده دو سنگ یاقوت سرخ و یاقوت کبود کروندوم است.

اگر بخواهیم نام گران‌بهاترین سنگ قیمتی بعد از یاقوت سرخ و یاقوت کبود را بگوییم باید به زمرد اشاره‌کنیم. سنگ زمرد از کانی بریل تشکیل‌شده است. این کانی به‌اندازه کانی کروندوم سخت و محکم نیست اما از پیوند اتمی قوی‌ برخوردار است. مواردی که ما در قسمت بالای به آن‌ها اشاره کردیم سنگ‌های گران بهایی بودند که از آن‌ها به‌عنوان نگین انگشتر استفاده می‌شود. البته سنگ‌های گران‌بهاتری نیز وجود دارند اما جنبه کلکسیونی دارند و برای استفاده به‌عنوان نگین انگشتر مناسب نیستند.

 

تنوع در انواع نگین انگشتر نقره :

 

بیش از ده ها نوع نگین انگشتر وجود داشته اند که هر کدام از آن ها به نحوی در جذب سلیقه های مختلف به خود موفق بوده اند که به انواع اسم نگین انگشتر در بخش زیر اشاره شده است.

 

انواع نگین

 

عقیق :

 

بدون شک سنگ عقیق یکی از محبوب ترین انواع نگین انگشتر بوده است که در رنگ های مختلف دیده می شود. این سنگ قیمتی متشکل از چندین عنصر می باشد و قدمت آن بسیار طولانی است. به گونه ای که مصری ها از آن بهره بسیاری می برده اند و از آن در ساخت انواع ظروف که خواص درمان نیز داشتند، استفاده می کردند.به طور کلی چهار رنگ منحصر به فرد سبز، زرد، سیاه و سرخ از مواردی می باشند که عقیق به رنگ آن ها موجود بوده است. به دلیل تنوع رنگی برای افرادی که سخت پسندتر هستند، این نوع نگین انگشتر گزینه بسیار مناسبی است.

 

البته خود سنگ عقیق نیز انواع مختلف دیگری را به خود اختصاص داده است که از آن ها می توان مواردی همچون عقیق خزه ای، عقیق آبدار، عقیق چشمی، عقیق منظره ای و... اشاره کرد.اگر از انگشتر عقیق قصد دارید استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید از پوشیدن لباس های اسپرت و غیر رسمی با آن خودداری نمایید. زیرا ترکیب جالبی را ایجاد نخواهند کرد و از شیک پوشی شما می کاهد.

 

سنگ عقیق

 

فیروزه :

 

هیچ فردی را نخواهید یافت که بتواند چشمان خود را بر روی زیبایی سنگ فیروزه ببند. فیروه از دیگر انواع نگین انگشتر می باشد که منبع آن در ایران، شهر نیشابور بوده است. این سنگ قیمتی و با ارزش در رنگ های مختلف در طبیعت دیده می شود که خاص ترین آن ها رنگ فیروزه ای با تناژهایی از جمله انواع آبی های روشن و تیره و انواع سبزهای تیره و روشن است.

 

این سنگ یکی از محبوب ترین نگین های انگشتر بوده است که نه تنها انگشتر آن بلکه دیگر زیورآلات مزین شده به آن، بسیار شیک و نفیس هستند. هر دو جنس زن و مرد مصرف کننده آن می باشند ولی خانم ها علاقه بسیار بیشتری به آن دارند. از این رو می توان انگشتر فیروزه ای را  به عنوان یک هدیه در مناسبت های مختلف در نظر گرفت که روز مادر و روز زن بهترین آن ها هستند.

 

مروارید :

 

بدون شک هر چیزی که ارزش بسیار بالایی در مبلغ دارد، به همان اندازه نیز دارای جلوه و درخشانی است. مروارید یکی از انواع نگین انگشتر است که توانسته این ویژگی ها و دیگر امتیازات مثبت را از آن خود کند. به همین دلیل است که افراد برای انگشتر خود از این نوع نگین استفاده می کنند.

زیرا تصور می کنند انگشتان بسیار زیباتر از آن چیزی که است دیده خواهد شد. از این رو از تقاضای بالاتری نیز برخوردار می باشد.اگر به دریاها سفر کنید می توانید از داخل صدف ها به این نگین زیبا دسترسی پیدا کنید.

 

البته باوری که در رابطه با این نگین انگشتر وجود دارد نیر بسیار جالب می باشد. زیرا برخی ها بر این عقیده بودند که مرواریدهایی که امروزه وجود دارند نتیجه اشک فرشتگان بوده اند .مروارید از مثال های ذکرشده بسیار گران تر و خاص تر است و انگشتر آن بسیار زیباتر خواهد بود. البته انتخاب هر کدام به سلیقه شما بستگی دارد، زیرا احتمال ترجیح دادن عقیق و یا فیروزه به مروارید زیاد بوده است.

 

زمرد :

 

سنگ زمرد یک سنگ معدنی گرانبها می باشد که سمبل بهار، عشق و تولد دوباره است. رنگ سبز آن به خاطر وجود مقداری کروم و وانادیوم در آن است، البته زمرد به رنگ های آبی و زرد هم مشاهده می شود. سنگ زمرد تا حدودی شکننده است و سختی کمی دارد و با توجه به چهار ویژگی رنگ، وضوح، برش و قیراط شناخته می شود که مهمترین آن رنگ و وضوح است یعنی زمرد خوب علاوه بر دارا بودن رنگ سبز خالص باید از شفافیت قابل توجهی نیز برخوردار باشد. این سنگ در برزیل، پاکستان، روسیه و شرق آفریقا، هند، کلمبیا و ماداگاسکار یافت می شود.

 

زمرد به چهارمین چاکرای بدن ( چاکرای قلب) اشاره دارد و به عنوان سنگ عشق موفق شناخته شده که وفاداری و سعادت را به ارمغان می آورد و باعث افزایش وحدت و دوستی می گردد. سنگ زمرد تمرکز را افزایش داده و باعث تقویت توانایی های روحی می شود. این سنگ همچنین در درمان بیماری های مربوط به قلب ، ریه، ستون فقرات و بیماری های عضلانی مؤثر می باشد.

 

 

  1. 1. زمرد زامبیا:

اکثراً مات است و ارزش بالایی ندارد. این سنگ اولین بار در آفریقا مورد استفاده قرار گرفت اما امروزه معادن آن در پاکستان هم می‌باشد.

2. زمرد کلمبیا:

به دلیل شفافیت و خلوص بالا، بسیار گران تر از زمرد زامبیا می‌باشد و معدن اصلی آن همانطور که از نامش پیداست در کشور کلمبیا می‌باشد.

3. زمرد بایرون:

بایرون در واقع پودر زمرد است که طی مراحلی تبدیل به سنگ زمرد می‌شود. این زمرد در نوع تراش متفاوت است و از خلوص رنگی و شفافیت بیشتری برخوردار بوده و قیمت آن نسبت به زمرد‎های دیگر پایین تر است.

یاقوت:

 

حتما تا به به حال نام کمیاب ترین گوهرها و سنگ های جهان را شنیده اید که یاقوت یکی از آن ها بوده است. از این رو به دلیل نادر بودن آن، دارای قیمت بالاتری نیز می باشد. پس هر فردی قدرت و توانایی استفاده از آن را ندارد. برای استخراح این سنگ قیمتی باید به دامنه کوه ها و یا بستر رودخانه ها سفر کرد. یاقوت به عنوان یکی از انواع نگین انگشتر به صورت قرمز، کبود، ستاره ای و در نهایت یاقوت زرد یافت می گردد.

 

یاقوت هایی که به صورت کاملا اصل هستند، قیمتی بالغ بر چندین هزار دلار در هر قیراط را به خود اختصاص می دهد. انگشتر تنها نمونه جواهر آلات کارشده با این سنگ نیست و نوع گردن بند آن نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد. در هنگام استفاده از جواهرات این سنگ دقت کنید که برای هر مهمانی مناسب نیستند و بهره بردن از آن در هر فضایی تنها باعث ضربه و خط وارد شدن به آن خواهد شد.

 

یاقوت

 

 یاقوت ارغوانی (آمیتیست)

آمیتیست نوعی کوارتز بنفش یا در حیطه بنفش است. این سنگ برای یونانیان باستان بسیار ارزشمند بوده است چون معتقد بودند این سنگ برای جلوگیری از مستی مفید است. در حقیقت ریشه آمیتیست به یک کلمه یونانی به نام “مسموم نیست”  برمیگردد. در کنار قیمت ارزانی که دارد، بسیار شیک است و جلوه خوبی به استایل شما می بخشد. البته برای انگشتر مردانه خیلی گزینه خوبی نیست.

 

الماس :

 

اگر می خواهید درخشندگی یک گوهر، تمام نگاه شما را به سمت خود معطوف نماید، به الماس نگاه کنید. الماس سخت ترین ماده جهان، تشکیل شده از کربن است که از آن به عنوان یکی از انواع نگین انگشتر استفاده می شود. کمیاب ترین سنگ الماس دنیا مربوط به رنگ قرمز است که ارزش بسیار بالایی را دارد.البته این گوهر گران قیمت در رنگ های بسیار زیبایی نیز یافت می گردد که از آن ها می توان به مواردی همچون صورتی، نارنجی، قهوه ای، زرد و سیاه اشاره نمود.

 

استفاده از الماس به عنوان نگین انگشتر جلوه و درخشندگی منحصر به فردی را به دستان شما خواهد داد. به گونه ای که تمام نگاه ها را متمایل به سمت خود خواهید کرد. البته به علت گران قیمت بودن این گوهر، استفاده از آن برای هر فردی میسر نمی باشد و تنها قشر خاصی از جوامع آن هم به صورت بسیار محدود مصرف کننده آن می باشند.

 

سنگ یشم

 

يشم:


يشم يا يشب سنگي معدني است که هر کس آن را در نگين انگشتر با خود داشته باشد در چشم مردم شيرين و باوقار جلوه مي نماید. اين انگشتر به رنگ هاي مختلف من جمله سفيد، سبز مغز پسته اي و سبز تيره در بازار موجود است. در قديم از آن کاسه ها و ظروف ديگر مي ساختند. انگشتر يشم در جهت تقويت معده خاصيت فيزيکي دارد. اين سنگ مانع از اصابت صاعقه می شود.

 

همراه داشتن يشم به صورت نگين انگشتر، پيروزی فرد است از اين رو استفاده ورزشکاران،خوانندگان، هنرمندان از اين انگشتر توصيه مي گردد.البته به شما عزيزان اطمينان کامل مي دهيم که از هر هزار عدد سنگ يشمی که در بازار وجود دارد، ممکن است یک عدد نيز واقعي و اصيل يافت نشود

کهربا:

 

یکی از جالب ترین گونه از انواع سنگ های قیمتی کهربا می باشد .کهربا سنگی ارگانیک و از انواع سنگ های زینتی آلی است و به عبارتی تشکیل شده از پروسه های بیولوژیکی موجودات و حشرات زنده است. بیشترین میزان کهرباهایی که در قاره اروپا مشاهده می شوند مربوط به فعالیت های یخچالی بوده و به همین علت به حوزه بالتیک مانند کشور لهستان، آلمان شرقی یا دانمارک محدود می شوند.

 

معدن های ساملند پنینسولا مثل معدن پالمنیکن که در سواحل بالتیک لهستان جای دارد یکی از مهم ترین مناطق ذخایر انواع سنگ های زینتی در دنیا است که استخراج از آن به صورت روباز است. منطقه ای در انگلستان به نام جزیره وایت در میان رسوبات ولدن  قدیمی ترین حشرات دنیا در فسیل های کهربا دیده می شوند که مربوط به کرتاسه پیشین یعنی چیزی در حدود 130 میلیون سال پیش هستند. حتی در اطراف منطقه هاستینگ رسوبات قدیمی تری کشف شده  ولی در کهربای آنجا جانوری یافت نشده است.

 

زبرجد:

 

زبرجد همانند نامی که دارد آثار به دست آمده از آن نیز دارای صلبیت بسیار می باشد. این سنگ را متعلق به کشور مصر دانسته اند و به نوعی نام سنگ ملی را نیز بر روی آن گذاشته بودند. همچنین تنها رنگی که از سنگ زبرجد می توانید مشاهده کنید، سبز است که هارمونی ویژه ای را با رنگ طبیعت به وجود آورده است.

برای اینکه این سنگ قیمتی بتواند تشکیل شود باید در لایه های عمیقی از سنگ قرار بگیرد.البته روایات بیشماری نیز در رابطه با این سنگ وجود دارد. به گونه ای که طبق روایاتی از امام رضا (ع) گفته شده است که اگر انگشتری از زبرجد را در دستانتان داشته باشید، می توانید به آسانی بسیاری دست یابید که در پی آن هیچ دشواری ای وجود ندارد.

 

لعل :

 

از آن جایی که سنگ زینتی لعل دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات مختلف است، گزینه اصلی برای استفاده در صنعت جواهرسازی می باشد. لعل که یکی از انواع نگین انگشتر بوده است، توانسته مدل های مختلفی را داشته باشد تا بتواند تنوع زیادی را نه تنها در انگشتر بلکه در دیگر زیورآلات ایجاد نماید.

 

سنگ زینتی لعل

 

لاجورد:


لاجورد در میان اسم سنگ های قیمتی با ارزش بسیار زیادی جای گرفته و جایگاه ویژه ای در این گروه دارد. این گونه از گوهر های معدنی به رنگ آسمانی یا آبی پر رنگ که سائیده و آسیاب شده آن در نقاشی کاربرد زیادی دارد و در طب قدیم نیز کارایی داشته است. در زبان عربی به آن لازورد می‌گویند.

 

لاجورد یا لاپیس لازولی، سنگی نیمه قیمتی با رنگ آبی متمایل به رنگ نیلی تا رنگ بنفش با میزان سختی 5 – 5٫5 در مقیاس موس است که به شکل نسبی به حرارت، فشار، محلول های گرم، محلول های اسیدی و  قلیایی بسیار حساس است. لاجورد تورق نداشته و میزان شکستگی آن نامنظم و وزن مخصوص آن هرچقدر درصد پیریت به مقدار بیشتری باشد بین 2٫7 تا 2٫9 متغیر می باشد. لاپیس لازولی بشکل اوپاک مشاهده می گردد و جلای آن به صورت شیشه ای تا مومی است. این نگین زیبا پدیده چند رنگی نداشته و ایدیوکروماتیک است و همینطور فلورسانس در آن غالبا خنثی می باشد.

 

نگین انگشتری دُرنجف:

 

امام صادق (ع) فرمودند:دُر نجف که در نجف اشرف خدا ظاهر می سازد بدرستی که هر که آن را دست کند به هر نظر کردنی به آن خداوند زیارتی یا حجی یا عمره ای در نامه عمل او بنویسد که ثوابش ثواب پیامبران و صالحان باشد و اگر خدا رحم نمی کرد بر شیعیان ما هر نگین از آن به قیمت بسیار می رسید.

 

آکوامارین

آکوا به معنی دریا !! این گوهر به رنگِ آبِ دریا می باشد. آبیِ روشنِ ملایم و مدیترانه‌ای. اگر جزو افرادی هستید که چشمان آبی دارید، یک اکسسوری با سنگ آکوامارین درخشان، زیبایی چهره خود را دو چندان کنید.

تانزانیت

یک سنگ قیمتی نادر به رنگ آبی یا بنفش است که اخیرا کشف شده است. این سنگ از خواص نوری برخوردار بوده؛ یعنی بسته به نوع منبع نوری و زاویه دید ما تغییر میکند. برخلاف الماس و سایر سنگهای قیمتی که روی آن ها وجود دارد، تانزانیت تقریبا بی عیب و نقص است. معمولا این سنگ را روی رکابی از طلا سفید، پلاتین و یا تیتانیوم سوار می‌کنند. دلیل محبوبیت اش این است که وقتی انگشتری با سنگ تانزانیت پوشیده اید، با چرخاندن دستتان رنگهای متنوعی را مشاهده میکنید که در دستان شما دلربایی می‌کنند. این سنگ قیمتی برای انگشتر طلا زنانه بسیار مناسب‌تر از حلقه‌های مردانه است.

 

انواع سنگ های قیمتی سیاه رنگ

یاقوت سیاه، فلوریت سیاه، یشم سیاه، زیرکونیای سیاه، گارنت یا نارسنگ سیاه، سنگ قمر سیاه و بریل سیاه، که به زمرد معروف است و به رنگ سبز نیز دیده می‌شود از جمله سنگ‌ های گران قیمت سیاه دیگری هستند که با وجود این که مانند سنگ‌های دیگر گران قیمت نیستند اما در ساخت جواهرات به وفور به کار می‌روند.

از دیگر سنگ های سیاه که می توانند قیمتی یا نیمه قیمتی باشند. از دیگر سنگ های قیمتی که به رنگ سیاه نیز در بازار موجود است و در ساخت انواع جواهر مورد استفاده قرار می گیرد، عقیق سیاه، اوپال سیاه، الماس سیاه، کهربای سیاه، اونیکس سیاه، تورمالین سیاه، جاسپر سیاه، آبسیدین، ملانین یا لعل سیاه است که برخی از آنان بسیار قیمتی و برخی دیگر نیمه قیمتی هستند.

 

انواع سنگ های قیمتی سیاه رنگ

 

انواع نگین انگشتر مردانه

نگین مردانه شرف شمس

در میان انگشترها و نگین انگشتر مردانه، نگین شرف شمس از مناسب‌ترین‌ها و بهترین‌ها به حساب می‌آید. این نگین بسیار معروف است و هر ساله در روز ۱۹ فروردین و در ساعتی بخصوص تهیه می‌شود. آداب و رسوم تهیه این نگین بدین صورت است که در یک روز و ساعت معین باید با رعایت مراسم و آداب مخصوصی که دارد طلسم مربوطه بر روی نگین زرد رنگ شرف شمس حک شود.

در میان انواع نگین انگشتر مردانه نگین شرف شمس برای سردرد بسیار رافع و مجرب است. همچنین استفاده از این نگین کسب و کار را رونق داده و رزق و روزی را افزایش می‍‌دهد. برخی معتقدند که استفاده کردن از نگین شرف شمس در بیماری‌هایی نظیر صرع و میگرن تاثیر فراوانی دارد.

 

نگین مردانه لاجورد

مطمئنم تا این قسمت متن متوجه شده‌اید که ما قصد داریم در مورد انواع نگین انگشتر مردانه و خواص آنها صحبت کنیم. در اینجا به نگین لاجورد می‌رسیم که یکی از محبوب‌ترین و البته با ارزش‌ترین جواهر در میان انواع نگین انگشتر مردانه محسوب می‌شود. لاجورد در حالت کلی انواع مختلف دارد، اما تقریباً تمام انواع آن به یکدیگر شبیه هستند.

سنگ لاجورد نقاطی زرد رنگ دارد و هزاران سال است که از این سنگ در زمینه حکاکی جواهرات و تهیه طلسمات استفاده می‌کنند. سنگ لاجورد به دلیل رنگ آبی پررنگی که دارد بسیار گران‌قیمت بوده و استفاده از انگشتری که مزین به نگین لاجورد باشد در درمان بیماری‌هایی مانند بی‌خوابی، مالیخولیا، مشکلات صفرا و غیره بسیار نافع و مفید است. برخی معتقدند که استفاده کردن از سنگ لاجورد بر روی پلک چشم کمک می‌کند تا مژه‌ها رویشی سریع و زیاد داشته باشند.

 

سخن آخر :

 

در بالا نام انواع نگین انگشتر آورده شده که هر کدام از آن ها طرح، رنگ و شکل ویژه ای را به خود اختصاص داده اند که انتخاب کردن یکی از آن ها کار آسانی نخواهد بود.برای مثال رنگ نگین انگشتر کاملا سلیقه ای می باشد. از این رو از آن جایی که تمامی سنگ های نام برده شده قیمت بسیار بالایی دارند، می توان عنوان اعیانی را به آن ها نسبت داد.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

قیمت انگشتر تک نگین زنانه

قیمت انگشتر تک نگین زنانه به عواملی مانند نوع نگین، جنس رکاب و وزن آن بستگی دارد، انواع انگشتر تک نگین زنانه مانند انگشتر تک نگین شرف شمس، انگشتر تک نگین زمرد، یاقوت، عقیق، فیروزه و ...وجود دارد که هر کدام خواص و ویژگی های منحصر بفردی داشته و قیمت مشخصی نیز دارند.

طلای روسی چیست و چه تفاوتی با طلای زرد دارد؟

طلای روس اصطلاحی است که در بسیاری از فروشگاه های طلا و سازندگان طلا و جواهر رایج می باشد. این نوع طلا تفاوت هایی با طلای زرد دارد. درصد خلوص طلای روس از طلای زرد کمتر است بدین صورت که میزان مس به کار رفته در طلای روس از طلای زرد بیشتر می باشد.

نماد لوتوس در طلا و جواهرات و فشن به چه معناست؟

نماد لوتوس در جواهرات نشانه‌ی نجابت، رشد معنوی، کمال و چرخه‌‌ی تولد و رشد انسان است. گل لوتوس به طور کلی یکی از نمادهایی است که در صنعت طلا و جواهرسازی بسایر مورد توجه طراحان قرار دارد و در ساخت طلاهای شیک به وفور از آن استفاده می‌شود.

معرفی برندهای مطرح جواهرات

انواع برند معروف طلا و جواهر در سرتاسر دنیا وجود دارد که علی‌رغم قیمت‌های بسیار بالایی که دارند، همچنان تقاضا برای مارک‌های گران‌قیمت جواهرات مردانه و زنانه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با میلیاردها دلاری که سالانه در بازار طلا و جواهر خرج می‌شود،

چگونه از کیفیت سنگ جواهر مطمئن شویم؟

سنگ های جواهر زیبایی و درخشندگی خاصی دارند به شرطی که اصل بوده و کیفیت بالایی داشته باشندبرای مطمعن شدن از کیفیت سنگ جواهر به نکاتی باید توجه کرد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد