نماد لوتوس در طلا و جواهرات و فشن به چه معناست؟
  • 2022-11-09

نماد لوتوس در طلا و جواهرات و فشن به چه معناست؟

در جواهرات لوتوس نشانه‌ و نماد نجابت، رشد معنوی، کمال و چرخه‌‌ ی تولد و رشد انسان می باشد. به طور کلی گل لوتوس یکی از نمادهایی بوده که در صنعت طلا و جواهرسازی زیادی مورد توجه طراحان قرار می گیرد که در ساخت طلاهای شیک از آن ها بسیار استفاده می شود. شما همراهان همیشگی  می ‌توانید انواع مدل‌های مختلف انگشتر طلا ، دستبند طلا ، گوشواره طلا و گردنبند طلا با طراحی گل لوتوس در فروشگاه آنلاین ما مشاهده نموده و در صورت تمایل خریداری کنید.

 لوتوس چیست؟

لوتوس ، نماد نجابت، رشد معنوی، کمال و چرخه تولد و رشد انسان بوده که نقش آن از گذشته تا کنون همواره در جاهای مختلفی استفاده شده است. لوتوس در بیشتر تمدن‌های شرقی یک نماد معرفی می شود و در ایران باستان هم دارای اهمیت خاص و متفاوتی می باشد. لوتوس را با نام‌های نیلوفر آبی یا سوسن شرقی هم یاد می ‌کنند. ریشه این گل در خاک و ساقه ‌هایش در آب می باشد و روی گل به طرف خورشید قرار می گیرد. به این معنا که نیلوفر آبی یا لوتوس با سه عنصر آب، باد و خاک گره خورده است. رشد این گل در آب‌های راکد  که مرداب ها هستند انجام می شود ، لذا زرتشتیان آن را مقدس برمی شماردند و معتقد بودند که محیط نامناسب زندگی نمی ‌تواند علتی بر بد پرورش یافتن انسان باشد. لوتوس را مظهر روشنایی می دانند.

توجه به مد روز

قبل از اقدام به خرید سرویس طلا و جواهرات از ترند روز این اکسسوری و جدیدترین مدل‌ها برای خرید سرویس خود اطلاع حاصل نمایید. چرا که این سرویس در مهمترین شب زندگی شما نمایان خواهد شد لذا بهتر است از جدیدترین مد ل‌ها انتخاب گردد.همچنین نوع رنگ آن، به عنوان مثال سفید و یا زرد بودن طلا را نیز می ‌توانید بر حسب ترند سال انتخاب کنید. با جستجو در اینترنت و آنلاین شاپ‌ها می ‌توانید جدیدترین مدل‌های سرویس طلارا مشاهده نمایید.

رنگ پوستتون

سرویس طلا در رنگ‌ های طلایی یا زرد، سفید و رزگلد ارائه می گردد انتخاب نوع رنگ سرویس طلای خود را به رنگ پوست خود بسپارید. در صورتی که پوست شما تیره و گندمی رنگ بوده می توان از رنگ‌های طلایی و رزگلد و یا مدل‌ هایی با سنگ و نگین ‌های رنگی بهره مند شوید و چنانچه رنگ پوستی روشن دارید طلای سفید جلوه بیشتری به شما خواهد بخشید. انتخاب و ست کردن طلا با رنگ پوست می تواند جلوه زیباتری به سرویس طلا شما ببخشد.ضمن اینکه با توجه رنگ سفید انواع مدل های لباس عروس امروزه بسیاری از عروس‌خانم‌ها سرویس طلای سفید را به سایر رنگ ‌ها ترجیح می ‌دهند.

نگین سرویس طلا

بررسی نگین و سنگ‌های سرویس طلا از نکات مهم در راهنمای خرید سرویس طلا عروس شناخته می شود. از گذشته تا کنون جواهرات زیبایی و طرفداران خاص خود را در دنیا همراه داشته است. با وجود نگین‌های گران قیمت در خرید بسیاری از سرویس‌های جواهر همچون برلیان و الماس هزینه بسیار بالایی را باید پرداخت کرد.جهت خرید این نوع سرویس‌ ها از فروشگاه‌های معتبر جواهرات و با دریافت فاکتور معتبر و همچنین شناسنامه جواهرات اقدام به خرید کنید. علاوه بر این با وجود نگین‌های مشابه زیاد در انواع زیورآلات حواستان به نگین‌های مشابه و تقلبی نیز باشد.

 

سمبولیسم گل در جواهرات

 

 سمبولیسم گل در جواهرات

گل بخشی از زندگی روزمره شناخته می شود. به نوعی برای هر رویداد یک گل ویژه اختصاص داده شده است. گل هایی جهت عشق، کلیسا، قبرستان، ازدواج و ... می باشد. در بسیاری از مواقع در مناظر اساطیری، باغ های گل پیدا می گردد. استفاده تمثیلی از گل ها غیرقابل شمارش می باشد: ویژگی های بهار، جوانی، طلوع خورشید، بلاغت، فضیلت و ... است. بسیاری از کشورها طرح گل را به عنوان نماد ملی معرفی می کنند مثلا مجارستان گل لاله و اسکاتلند خار و … می باشد. از جهتی گل زیبا را طلسم عشق معرفی می کنند. زنان گل ها را به نشانه محبت و شکرگزاری می دانند. در مناسبت های خاص به مادران، خواهران، دوست دخترها و همسران هدیه داده می شود. یک گل تازه فقط چند روز دوام دارد ، ولی یک آویز زیبا برای همیشه ماندگار خواهد بود.

آداب و خرافات در تعداد و رنگ گل ها

گاهی اوقات آداب معاشرت و خرافات نماد گل خواهد بود. قوانینی جهت رنگ و تعداد گل هایی که فرد هدیه می دهد، اعمال می گردد. در این باور (خرافات) دادن گل رز سیاه یا گل زرد وجود ندارد و  دادن ۱۳ گل مناسب نخواهد بود. گل رز قرمز به عنوان هدیه  عاشقان به یکدیگر می بخشند. همچنین رنگ گل، نماد خاص خود را داشته و سفید معنی دهنده بی گناهی، پاکی و همچنین مرگ خواهد بود. قرمز برای سرزندگی و خون، آبی برای رمز و راز و ارادت عمیق و زرد برای گرما، خورشید و طلا می باشد. گل ها در کتاب مقدس، معمولا نماد زیبایی و لطافت می باشند. گل ها را در قالب جواهرات زیبا فراموش نکنید و به خاطر داشته باشید که گل ها هر اندازه هم زیبا باشند در معرض پژمردگی می باشند اما در قالب جواهر، هیچگاه از بین نخواهند رفت.

گل نیلوفر آبی “Lotus” در جواهرات

بی تردید گل های موجود در جواهرات، هم جهت زیبایی، و جهت  آنچه به عنوان مفهوم می رسانند، عنصر بسیار مهمی شناخته می شوند. مثلا گل نیلوفر آبی یکی از گل های مورد استفاده در جواهرات می باشد و نماد معنویت، مقدس بودن و خلوص می باشد، همچنین با هماهنگی کیهانی همراه خواهد بود، زیرا از هشت گلبرگ برخوردار می باشد که نمایانگر هشت جهت فضای جهان می باشد. فرهنگ های شرقی آن را با تولد دوباره و قدرت مرتبط می دانند، زیرا گفته می شود که گل نیلوفر آبی هنگام قرار گرفتن در تاریکی برکه متولد می شود تا به تدریج بلند شود و به سطح برسد، تا اینکه سرانجام هنگامی که از سطح آب فراتر رود، بدون هیچ گونه تماس با آب باز شود. به همین دلیل، یکی از گزینه های موفق است که اهمیت استفاده از نماد گل در جواهرات را، به عنوان نمادی از ارزش ها و کیفیت هایی که بر حاملان جواهرات تأثیر می گذارند نشان می دهد.

گل های نیلوفر آبی معانی دیگری نیز در رابطه با اسطوره های یونانی وجود دارد، که لوتوفاژ ها (قومی افسانه ای در آفریقای کهن آن را می خوردند چرا که بر این باور بودند که به  آن ها نیرو می بخشید، در صورتی که در آیین بودا خدایان همیشه در گل نیلوفر نشسته و در فرهنگ هندو نیز گل نیلوفر آبی باز شده که از ناف ویشنو خارج می گردد مفهوم خاصی دارد. ضمن اینکه در فرهنگ های مختلف نیلوفر آبی با چندین رنگ مرتبط می باشد که معنی خاص خود را دارند. مثلا گل نیلوفر آبی نماد صلح و خرد بوده و تقریباً همیشه بسته می باشد.

 

گل نیلوفر آبی “Lotus” در جواهرات

 

نماد لوتوس در باستان

بسته شدن گل لوتوس در شب اتفاق افتاده و صبح روز بعد به زیبایی باز خواهد شد. به این دلیل مصریان باستان معتقد بودند که گل لوتوس با خورشید همراه و همنشین است و صبح‌ ها با هم ظاهر می گردد. گل لوتوس در آیین بودایی نیز، به معنای خلوص، بیداری معنوی و دقیق بودن شناخته شده است. دلیل این موضوع به آن علت بوده  که گل‌های نیلوفر آبی از آب‌های گل‌آلود و تاریک مرداب ظاهر می گردد و سپس به یک گل زیبا تبدیل می گردند.

به طور کلی گل نیلوفر آبی در آیین‌های ایران باستان، ، جایگاه ویژه‌ای داشته و نماد ایزد بانوی ناهید شناخته می شود. ضمن اینکه  در آئین‌های ایران باستان گل نیلوفر آبی ، در نقوش برجسته به شکل زنی جوان حجاری شده‌ و ایزد بانوی آب هم شناخته می شود. اولین‌بار نام این الهه به شکل آناهیتا در کتیبه ‌های هخامنشی مشاهده شده است. درنتیجه گل نیلوفر آبی را گل آناهیتا هم می گویند.

این گل در بناهای هخامنشیان به‌ عنوان نماد پاکی می باشد و  در بناها به‌ عنوان تزئین کاربرد داشته‌ است. در تخت‌جمشید سنگ ‌نگاره لوتوس حکاکی شده است که این موضوع نشانگر اهمیت این گل نزد ایرانیان بوده است. شاید برایتان جالب باشد که لوتوس نماد رسمی شهر کرمانشاه می باشد. در نقوش طاق‌بستان این گل در سرآب نیلوفر در نزدیکی شهر کرمانشاه است و به‌ عنوان نمادی از آیین مهر حکاکی شده است.مرداب بندر انزلی از مکان‌های سرشناس در ایران که گل‌های نیلوفر آبی در آن رشد می‌ کنند، و هرساله گردشگران بسیاری را جذب می نماید.شما می توانید برای دیدن نمونه های طلای لوتوس به وب سایت کافه طلا مراجعه نمایید.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

الماس صورتی بسیار کمیاب است و زیبایی خیره کننده ای دارد درواقع جواهراتی که با این سنگ‌ تزیین می شوند به دلیل زیبایی منحصر به فرد بسیار پر طرفدار هستند و قیمت بالایی نیز دارد. این سنگ تحت فشار خیلی زیاد شکل میگیرد و درخشش و رنگ فوق العاده ای دارد.

که طلای دست ساز نوعی زینت است، عنصر اصلی در ساخت آن طلا است و با هنر دست ساخته می شود. آن دسته از افرادی که در این تجارت فعال هستند و جذب می شوند معمولاً به صنایع دستی یا سازه های دست ساز علاقه مند هستند.

طلای روس اصطلاحی است که در بسیاری از فروشگاه های طلا و سازندگان طلا و جواهر رایج می باشد. این نوع طلا تفاوت هایی با طلای زرد دارد. درصد خلوص طلای روس از طلای زرد کمتر است بدین صورت که میزان مس به کار رفته در طلای روس از طلای زرد بیشتر می باشد.

انگشترها برای زیباتر شدن به نگین نیاز دارند که البته انتخاب این نگین ها کاملا سلیقه ای است و در انواع مختلف مانند الماس،زمرد،لاجورد ،لعل و غیره موجود است.ما در این مقاله سعی داشته ایم انواع نگین با خصوصیات ظاهری اش را به شما معرفی نماییم همراه ما باشید.

آیا می‌دانید عیار طلای اب شده در ری‌گیری چگونه محاسبه می‌شود؟ یکی از بازارهای پرتلاطم و پرطرفدارسرمایه گذاری این روزها بازار طلا است

طلای چشم نظر انواع مختلفی دارد که دستبند طلای چشم نظر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وجود زیورآلات با نماد چشم زخم از گزشته های دور تا به امروز محبوب بوده و برای آن احادیث و روایات متعددی وجود دارد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد