دستبند طلای چشم نظر
  • 2022-12-28

دستبند طلای چشم نظر

شاید شما نیز با کلمه چشم زخم یا چشم خوردن آشنا هستید و ممکن است به گوشتان خورده باشد. در واقع در بعضی از کشور ها مخصوصا در فرهنگ ما ایرانی ها به کار بردن این عبارت بسیار رواج دارد و معنای آن این است که یک نفر به چیزی یا شخصی نظر حسد گونه و حسد آمیز دارد. البته مردم در زمان های گذشته برای مقابله با چنین مسایلی روش ها و شیوه های خاصی داشتند و اغلب با آویختن دعا به گردن یا خواندن سوره هایی از قرآن با مسایلی مانند چشم زخم مقابله می کردند.

 

چشم زخم از دیدگاه معصومین

 

در واقع چشم زخم یک پدیده بسیار ناراحت کننده می باشد و حتی در قرآن و احادیث مختلف نیز به آن اشاره شده است. چشم زخم در اثر انرژی های منفی به وجود می آید و برای بسیاری از افراد به صورت مداوم و همیشگی تکرار می شود. در حکمت ۴۰۰ نهج البلاغه نیز روایاتی در مورد پدیده چشم زخم بیان شده است. در نهج البلاغه آمده است که چشم زخم حقیقت دارد و با خواندن دعاهای مختلف باید برای رفع آن تلاش کرد.

 

چشم زخم از دیدگاه شیطانی

 

چشم حسد یا چشم شیطان در زبان انگلیسی Evil Eyeنامیده می شود و به معنای نگاه حسد آمیز به کسی یا چیزی می باشد. در زمان های گذشته مردم بر این باور بودند که چشم زخم باعث به وجود آمدن بدبختی و بدشانسی در زندگی می گردد و نماد آن نیز به صورت تک چشم می باشد.این پدیده در میان مردم ایران چشم زخم نامیده می شود و در فرهنگ و زبان عربی به آن نظر می گویند. در زبان انگلیسی نیز این پدیده به Evil Eyeمعروف است.

 

در واقع مردم در منطقه خاورمیانه به موضوع چشم نظر باور شدیدی دارند. و همین باعث شده تا زیورآلات و جواهرات مختلفی برای مقابله با چنین مشکلاتی ساخته شود. از جمله این زیورآلات می توان به  چشم زخم طلا، پابند طلا چشم نظر، سنگ چشم نظر و سرویس چشم زخم طلا اشاره نمود. همچنین در این زمینه گردنبند ها و انگشترهای متنوع نیز برای جلوگیری از چشم زخم تولید و روانه بازار شده است. اما استفاده از دستبند طلای چشم نظر در این میان به دلیل سبکتر بودن شن بسیار بیش تر بوده  و این مسئله باعث شده تولید و ساخت دستبند چشم زخم طلا در انواع طرح های مختلف با مدل های شیک و منحصر به فرد در طی چند سال اخیر افزایش یابد.

اجرت های پایین برای طلا نو

این مجموعه  تمامی واسطه ها را حذف کرده و بدون دریافت هیچ هزینه اضافی تنها اجرت ساخت محصول را از مشتری دریافت کند که آن هم بسیار پایین و مناسب حال است. به طو رکلی اجرت نمونه کارها اصلا شبیه به هم  نیست و به مواردی مانند وزن، مواد مصرفی، سختی ساخت و یا وارداتی بودن آن دارد و بر همین اساس نیز قیمت گذاری می گردد.

کاربرد دستبند طلا چشم نظر برلیان

از گذشته تا به امروز استفاده از نماد چشم نظر برای دفع شر و بدی توسط مردم بسیار رواج یافته و همواره مورد استفاده بوده است. دستبند طلا چشم نظر برلیان از نوع دستبند طلا جواهر است که به رنگ سفید بوده و در ساخت خود از نگین های کوچک برلیان استفاده کرده که این ترکیب زیبایی فوق العاده چشمگیری به آن داده است.

این دستبند طلا چشم نظر قفلی بسیار محکم دارد، بگونه ای که امکان باز شدن آن براحتی وجود ندارد و کاملا  ایمن میباشد.این دستبند طلا برلیان را می توانید با آویز طلا چشم نظر ست کرده و زیبایی آن را دو چندان نمایید. علیرغم وجود جواهر بریلان در این دستبند طلا نگینی، این کار وزن و قیمت مناسبی دارد و برای بانوان تمام رده های سنی مناسب و قابل استفاده است.دستبند طلا چشم نظر برلیان به جهت داشتن طراحی شیک و منحصر به فرد بعنوان یک زیور شایسته برای حضور شما در مهمانی های رسمی و غیر رسمی و مراسم تشریفاتی و همچنین محافل دوستانه و خانوادگی است.

 

 

چشم و نظر چیست؟

 

چشم و نظر چیست؟

 

چشم زخم اصطلاحی است که از زمان آفرینش بشر تا به الان وجود داشته است. در قرآن، نهج البلاغه و روایات هم به این موضوع اشاره زیادی شده است. اگر نگاهی به اطراف خودتان داشته باشید به راحتی متوجه کسانی می شوید که چشم زخم دارند . تا نگاه شان به شما می افتد و یا از خودتان تعریف می کنید بعد از دقایقی دچار سر درد یا حالت تهوع و … شده  و زود هم برای رفع آن متوسل به اسپند دود کردن می شوید.شانس هم داشته باشید یک اتفاق برای وسایل خانه یا خودروی تان می افتد.

 

حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چشم زخم چیست و چقدر واقعیت دارد.  بارها و بارها شنیده اید که می گویند چشم فلانی چقدر شور است، عجب چشم شوری دارد ؟ جلوی او زیاد خود را خوشحال نشان ندهید و یا کاری نکنید که جلوی او، از شما تعریف شود، چشم می خورید و این گونه از جملات …. نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان، چشم زخم وجود دارد و خیلی ها اعتقاد دارند که موفقیت آن ها باعث حسادت عده ای دیگر می شود و فرد ناخودآگاه چشم می خورد.

 

عوامل ایجاد کننده چشم زخم عبارتند از:

 

• حسادت در انسان ایجاد انرژی منفی می کنند که مخرب ذهن و روان است و آسیب (شر) می رساند.

• محبت بیش از حد نسبت به چیزی یا شخصی، باعث چشم زخم و آسیب می شود. چنانچه علاقه به نعمت های خداوند از علاقه به خالق آن ها بیشتر باشد، شر رخ می دهد. زیرا انسان محدود به خود می شود و آن نعمت را متعلق به خود می داند و شر وجودش را می گیرد.

• حیرت و تعجب انسان تنگ نظر زمانی به چیزی یا کسی نگاه کند، از چشم او انرژی منفی خارج می شود و آسیب می رساند.

• در قرآن اشاره مستقیمی به چشم زخم وجود نداشته اما برخی آیات از جمله آیه «وَ إِنْ یَكادُ الَّذینَ كَفَرُوا لَیُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ »(قلم/51) را بعضی از مفسران به این قضیه ربط می دهند و در احادیث این موضوع به صراحت بیان شده است و از جمله پیامبر اسلام می‌فرماید: چشم زخم حقیقت دارد و اگر چیزی بر تقدیر پیشی می گرفت چشم بود. چشم زخم واقعیت دارد و مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار می‌دهد.

 

معرفی بهترین و موثرترین سنگ چشم نظر برای ساخت دستبند طلای چشم نظر

  

همان طور که می دانید در ایران و سایر کشور های جهان برای ساخت زیورآلات و جواهرات مختلف از سنگ های طبیعی کشف شده از معادن بهره می برند. امروزه به کار بردن این سنگ ها برای ساخت جواهرات و زیورآلات چشم نظر یا چشم زخم بسیار رایج شده است و استفاده های فراوانی از آن می شود. سنگ های معدنی را بیشتر به منظور ساخت جواهراتی همچون پابند طلا چشم نظر، سرویس چشم زخم طلا و سایر جواهرات و زیورآلات به کار می برند.

  

در ادامه قصد داریم شما را با انواع سنگ های قیمتی و ویژگی و خواص آن ها آشنا سازیم.

 

سنگ فیروزه برای چشم زخم :

 

سنگ فیروزه یکی از انواع سنگ برای دستبند طلای چشم نظر می باشد که بسیار محبوب است و با داشتن رنگ و طرح بی نظیر خود و به علت دارا بودن خواص بی شمار خود ازجمله دفع چشم زخم برای انواع زیورآلات به خصوص دستبند دارای کاربرد های فراوانی می باشد. در واقع دفع چشم زخم به عنوان یکی از خواص سنگ فیروزه با دفع نیروهای منفی، در نهایت آرامش و ایمنی را برای صاحب دستبند تأمین می کند و به همین دلیل فیروزه یک سنگ آرامش بخش محسوب می شود.

 

سنگ عقیق برای چشم زخم :

 

بنابر روایاتی که درباره خاصیت سنگ عقیق آمده است، گذشته از آثار و خاصیت دیگر آن، تعبیرهای حرز، حفاظت و ایمن ماندن از بلا در بیان معصومین (ع) آمده است. امّا اشاره به این نکته ندارد که سنگ عقیق وسیله ایمن ماندن از چشم زخم باشد، ولی از این که فرموده که باعث ایمن ماندن از بلا و حفاظت از انسان است، استفاده می شود که شاید وسیله جلوگیری از چشم زخم باشد، زیرا چشم نظر خود نوعی از بلا و آفات است.

 

سنگ شرف الشمس برای چشم زخم

 

سنگ شرف الشمس برای چشم زخم :

 

سنگ شرف الشمس خاصیت از بین بردن نگاه بد را دارد و بلاها را به تاخیر می اندازد و همینطور در درمان بیماری ها مفید می باشد. شرف الشمس در بعضی باور ها به سنگ چشم زخم نیز معروف می باشد.

 

سنگ زمرد برای چشم زخم :

 

پس از الماس، ارزنده ترین سنگ قیمتی، زمرد است و نگین انگشتر زمرد دارای خاصیت دفع کردن چشم زخم می باشد به علت خواص بی شمار دیگر خود نیز در تمامی ادیان جزء سنگ های سفارش شده به شمار می آید و کسی که از این سنگ ها استفاده می کند سحر در او اثر نمی کند و فقیر نمی شود. از این جهت برای باطل کردن سحر و جادو از آن استفاده می کنند. سنگ زمرد نیز چشم زخم و سحر و جادو را باطل و دفع می کند و باعث نشاط انسان می شود.

 

سنگ حدید یا هماتیت :

 

نگین انگشتر حدید و یا هماتیت برای دفع نیروهای منفی نظیر چشم زخم مورد استفاده قرار می گیرد و اثر چشم زخم را از بین می برد.

 

سنگ باباقوری برای چشم زخم :

 

در قدیم از سنگ باباقوری مهره های مدور سیاه و سفیدی درست می‌کردند به شکل و رنگ چشم گوسفند مرده که برای دفع چشم نظر بر کودکان آویخته و یا گاه برای زینت استفاده می‌کردند. باباقوری در اصل یک نوع سنگ خاص نیست بلکه به یک شکل خاص از سنگ ها گفته می شود. باباقوری به سنگ هایی گفته می شود که یک یا چند طرح دایره و یا بیضی شکل بر روی خود دارند که به این دوایر چشم های باباقوری گفته می شود. اکثر باباقوری هایی که وجود دارد همان عقیق سلیمانی هستند ولی گاها عقیق خراسانی یا دیگر سنگ ها هم باباقوری دارند.

سنگ یشم برای چشم زخم :

 

افرادی هم هستن که اعتقاد دارند، سنگ یشم برای دفع چشم زخم مناسب می باشد و از ما در برابر حوادث و بلایای بی شماری محافظت می کند.

 

سنگ مرجان دفع ‌کننده چشم زخم :

 

درمان و تقویت قلب و تنظیم و فعال کردن سیستم خون سازی بدن، مفید برای بیماری‌های کم خونی و رفع آثار بد چشم زخم و چشم نظر می باشد.

 

 

 

سنگ مرجان دفع‌کننده چشم زخم

 

 

دستبند چشم نظر طلا زنانه

 

از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها بین خانم‌ ها و آقایان، دستبند طلا می باشد که در طرح‌های متنوع و جذاب در بازار وجود دارد. برخی مجلسی، برخی برای استفاده روزانه و برخی اسپرت می باشند که هم مورد استفاده خانم‌ها و هم مورد استفاده آقایان قرار می ‌گیرند. با توجه به گوناگونی مدل‌های دستبند، اغلب در سه حالت ساخته می ‌شوند؛ دسته اول ساده بوده، مانند طرح‌های کارتیه. دسته دوم تراش‌ دار تولید می شوند، مانند طرح‌های البرنادو. دسته سوم نیز مانند ونکیلیف، نگین‌دار و پرزرق و برق هستند. پایه و اساس طرح‌های دستبند در یکی از این سه مورد قرار دارد؛ اما می‌ توان جزئیات و نمادهای متنوعی را به دستبند اضافه کرد تا تک یا به اصطلاح شناسنامه ‌دار شود.

همانطور که می دانید نماد چشم نظر یکی از این نمادهای قدیمی و معروف است. نمادی باقدمت که با طرح‌های مدرن و امروزی درآمیخته و مدل نهایی چشم‌نوازی را خلق می نماید. شاید از خود بپرسید چرا لازم است تا از نماد چشم نظر آن هم روی دستبند طلا استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که نماد چشم نظر از دیرباز تاکنون برای دورکردن انرژی‌های منفی کاربرد داشته و میان مسلمانان ایرانی و عرفای مشرق‌زمین از محبوبیت زیادی برخوردار است. از آن طرف طلا به دلیل ماندگاری بالا و ارزش مادی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید زیورآلات است. حال اگر در طراحی و ساخت دستبند چشم نظر از طلا استفاده شود، می‌تواند علاوه بر دورکردن انرژی‌های منفی، ماندگاری زیادی هم داشته باشد. همچنین ظاهری بسیار زیبا و شکیل خواهد داشت و بهترین گزینه برای استفاده در مجالس و مهمانی‌ها خواهد بود.

ویژگی های دستبند طلا چشم نظر برلیان

نماد چشم نظر از گذشته تا به امروز برای دفع شر و بدی توسط مردم بسیار رواج داشته و همواره کاربردی بوده است. دستبند طلا چشم نظر برلیان از نوع دستبند طلا جواهر است که به رنگ سفید بوده و در ساخت خود از نگین های کوچک برلیان استفاده کرده که این ترکیب زیبایی فوق العاده چشمگیری به آن داده است. این دستبند طلا چشم نظر قفلی بسیار محکم دارد، بگونه ای که امکان باز شدن آن براحتی وجود ندارد و کاملا  ایمن می باشد.این دستبند طلا برلیان را می توانید با آویز طلا چشم نظر ست کرده و زیبایی آن را دو چندان نمایید.

کاربرد دستبند طلا چشم نظر برلیان

علیرغم وجود جواهر بریلان در این دستبند طلا نگینی، این کار وزن و قیمت مناسبی دارد و برای بانوان تمام رده های سنی مناسب و قابل استفاده است. دستبند طلا چشم نظر برلیان به جهت داشتن طراحی شیک و منحصر به فرد به عنوان یک زیور شایسته برای حضور شما در مهمانی های رسمی و غیر رسمی و مراسم تشریفاتی و همچنین محافل دوستانه و خانوادگی است.

دستبندهای طلا برای هر روز و هر شب

خیلی از ما بیشتر روزمان را در محل کار می‌ گذرانیم و دستبندی که از صبح تا عصر به دست داریم، در واقع پرتکررترین جواهرات روزمان به شمار می رود. از جهتی داشتن زیورآلات مناسب می‌ تواند کمک کند آراسته‌تر و قدرتمندتر به نظر برسیم و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. همزمان یک دستبند طلای روزانه باید آن قدر سبک باشد که کار کردنمان (مثلا با کی‌برد یا فرمان ماشین) را محدود نکند و از طرفی آن قدر چشمگیر باشد که استایلمان را بهتر کند. اگر معمولا ظاهری محافظه‌گرایانه دارید و رنگ‌های تیره و خنثی می‌پوشید (یا حتی محل کارتان فرم مشخصی دارد) دستبند طلای زنجیری ساده یا تک‌نگین استفاده کنید تا سادگی پوششتان تکمیل شود. ترکیب چند دستبند طلا (و شاید دستبندهای دیگر) شور و نشاط به استایل شما می‌بخشد و البته بیشتر مناسب محیط‌های غیررسمی است. همچنین اگر دستبند طلای نگین‌دار دارید به راحتی می‌توانید نگین آن را با روسری یا حتی ساعتتان ست کنید.

 

سخن پایانی :

حتما تا به حال اصطلاح چشم زخم یا چشم نظر را شنیده اید، در فرهنگ ما بدین معناست که فردی نسبت به یک چیز یا شخصی نگاه حسادت آمیز دارد. به همین دلیل در طول زمان افراد برای مقابله با این چشم زخم از زیورآلاتی که بر روی آنها دعا و یا طرح چشم نظر وجود دارد، استفاده میکنند.دستبند طلا طرح چشم نظر نیز یکی از نمونه کارهای فانتزی و زیبا در گالری جمینو است که آنرا با طرحی خاص در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم. این دستبند از یک گوی ساده و زنجیر فلامینگو تشکیل شده است.

 

در حال حاضر تنوع دستبندها به گونه ای است که به جرات می توان گفت با همه ی سلیقه ها سازگار است و به عبارتی تمام سلیقه ها را پاسخگو می باشد. محصولاتی که در کافه طلا موجود هستند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در عین حال این اختیار را به مشتریان می دهند که بتوانند محصولات را مطابق با سلیقه خود تغییر بدهند، که این تغییرات می تواند شامل تغییر رنگ سنگ، هم باشد.همان طور که می دانید سلیقه ها متفاوت است و هر شخصی سلیقه خاص به خود را دارد.

 

  بنابراین نمی توان چیزی را به کسی تحمیل کرد. بسیاری از افرادی که جهت خرید جواهرات چشم نظر مراجعه می کنند، علاقه مند به خرید پابند طلا چشم نظر هستند. برخی دیگر نیز مشتاق هستند سرویس چشم زخم طلا را به طور  کامل خریداری نمایند و برخی دیگر نیز دستبند چشم زخم طلا را می پسندند. شما نیز برای اطلاع از قیمت دستبند طلای چشم نظر و خرید دستبند طلای چشم نظر می توانید به وبسایت ما مراجعه نمایید و یا با شماره های درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

دستبند کادویی طلا

بسیاری از افراد به هنگام مناسبت های خاص دچار شک و تردید می شوند که برای عزیزان خود چه هدیه ایی تهیه کنند و چه چیزی خریداری نمایند. باید بیان شود که خرید دستبند طلا می تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد و عزیزان شما را شگفت زده کند. در این مقاله به صورت کامل به بررسی دستبند کادویی طلا پرداخته ایم.

انواع دستبند طلا و اهمیت شناخت آن‌ها در ست شدن بهتر

انواع دستبند طلا که اغلب به عنوان یک اکسسوری شیک مورد توجه خانم ها است، از فلزات مختلف به همراه انواع سنگ‌ها ساخته می‌شود و در شکل‌ها و سبک‌های متفاوتی موجود است. با وجود این تنوع، سبک لباس و نوع سلیقه شما به هر شکلی باشد؛ دستبند متناسب با آن وجود خواهد داشت.

طلای روسی چیست و چه تفاوتی با طلای زرد دارد؟

طلای روس اصطلاحی است که در بسیاری از فروشگاه های طلا و سازندگان طلا و جواهر رایج می باشد. این نوع طلا تفاوت هایی با طلای زرد دارد. درصد خلوص طلای روس از طلای زرد کمتر است بدین صورت که میزان مس به کار رفته در طلای روس از طلای زرد بیشتر می باشد.

نماد لوتوس در طلا و جواهرات و فشن به چه معناست؟

نماد لوتوس در جواهرات نشانه‌ی نجابت، رشد معنوی، کمال و چرخه‌‌ی تولد و رشد انسان است. گل لوتوس به طور کلی یکی از نمادهایی است که در صنعت طلا و جواهرسازی بسایر مورد توجه طراحان قرار دارد و در ساخت طلاهای شیک به وفور از آن استفاده می‌شود.

معرفی برندهای مطرح جواهرات

انواع برند معروف طلا و جواهر در سرتاسر دنیا وجود دارد که علی‌رغم قیمت‌های بسیار بالایی که دارند، همچنان تقاضا برای مارک‌های گران‌قیمت جواهرات مردانه و زنانه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با میلیاردها دلاری که سالانه در بازار طلا و جواهر خرج می‌شود،

چگونه از کیفیت سنگ جواهر مطمئن شویم؟

سنگ های جواهر زیبایی و درخشندگی خاصی دارند به شرطی که اصل بوده و کیفیت بالایی داشته باشندبرای مطمعن شدن از کیفیت سنگ جواهر به نکاتی باید توجه کرد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد