نکات انتخاب تاج طلای عروس و اهمیت آن
  • 2022-12-05

نکات انتخاب تاج طلای عروس و اهمیت آن

 تاج عروس یکی از زیباترین و خاص‌ترین انواع اکسسوری عروس می‌باشد که می‌تواند زیبایی بی نظیری به چهره عروس بدهد. هر چقدر تاج عروس از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد، هم زیبایی عروس دو چندان می‌شود و همچنین ماندگاری تاج بیشتر خواهد بود. بسیاری از عروس‌ها علاقه دارند تا از تاج طلای عروس برای روز عروسی خودشان بهره ببرند و بدین ترتیب درخشندگی‌شان را بیشتر نمایند. باید اشاره شود که برای انتخاب تاج طلای عروس نکات مهمی وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند بهترین تاج را در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله از وب سایت کافه طلا قصد داریم تا به بررسی نکات انتخاب تاج طلای عروس و اهمیت آن بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاج طلا:

همان گونه که اشاره کرده ایم، یکی از زیباترین اکسسوری های عروس، تاج است. به خصوص اگر آن را از جنس طلا انتخاب کنید، زیبایی بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورد. تاج طلا به طبع قیمت بالاتری نسبت به تاج های معمولی دارد. اما ماندگاری آن همیشگی است و به عنوان یک سرمایه به شمار می آید. برای دامادهای عزیزی که می خواهند به عروس خود در روز عقد سرویس طلا هدیه دهند، تاج طلا هم گزینه مناسبی است. زیرا می توان آن را در روز عروسی استفاده کرد. تاج طلا وزن های متفاوتی دارد که قطعا قیمت آن با قیمت طلای روز محاسبه می شود. در برخی از موارد برای آنکه قیمت تاج طلای عروس کاهش بیابد، برخی از قسمت های آن طلا کاری شده و برخی دیگر از قسمت ها از فلزات گرانبهایی مانند نقره نیز ساخته می شود.

 

البته ترکیب طلای زرد و نقره ممکن است در برخی از موارد از زیبایی تاج کم کند! این موضوع به هنر دست سازنده تاج بستگی دارد. اگر ایشان بداند که در کدام قسمت ها از نقره و در کدام بخش ها از طلا استفاده کند، قطعا زیبایی تاج حفظ می شود. لازم به ذکر است که ترکیب طلای سفید و نقره، می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت تاج عروس باشد.

تاج طلای عروس:

تاج طلای عروس درخشندگی چشم گیری نسبت به تاج های معمولی در بازار دارد. تاج های ارزان قیمت و معمولی که در بازار مشاهده می کنید، هرگز زیبایی و خاص بودن تاج طلای عروس را ندارند. به همین دلیل است که بسیاری از عروس خانم های عزیز، به تهیه تاج طلا علاقه داشته و اهمیت می دهند. در واقع یکی از نکاتی که در رابطه با تاج طلای عروس مطرح می باشد، زیبایی و خرج کار است.

علاوه بر زیبایی که برای آن در نظر گرفته شده است، دوام بالای آن نیز وسوسه کننده است. اینکه شما می توانید در مراسم های خاص مانند سرویس های طلا از تاج خود نیز استفاده کنید! لازم به ذکر می باشد که دوام بسیار زیاد آن، به دلیل جنس فوق العاده‌ای است که برای تاج به کار برده شده است. در اصل فاکتوری که برای تاج طلا مطرح است میزان طلا به کار رفته در آن است. برخی از تاج ‌های طلا در ساخت خود از میزان طلا بسیاری کمتری در آن‌ها به کار برده شده است و درصد مواد غیر اصل در آن‌ها بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که به هنگام خرید تاج طلا، بهتر است آن را از مکان های معتبر تهیه کنید و همچنین به نکات ذکر شده در این مطلب نیز توجه فرمایید.

ویژگی تاج طلای مناسب:

تاج های طلا باید دارای ویژگی هایی باشند که بتوان از آن ها به راحتی استفاده کرد و هم چنین هزینه معقول تری برای خرید آن ها پرداخت کرد. از جمله ویژگی های تاج طلا، باید به صورت زیر باشد:

اندازه آن باید متعادل باشد و بیش از اندازه بزرگ یا کوچک نباشد.

تاج طلای عروس باید از وزن مناسبی برخوردار باشد (نه زیاد سنگین باشد و نه بسیار سبک)

تاج طلا باید دارای حلقه‌های سنجاقی شکل باشد که بتوان به راحتی از ان استفاده کرد.

وزن تاج طلا یکی از فاکتور‌های مهمی است که باید در رابطه با آن دقت زیادی کرد. به دلیل آن که تاج باید وزن نسبتا سبک ( نه خیلی سبک) داشته باشد تا به راحتی بر روی سر قرار بگیرد و مورد آزار و اذیت فردی که تاج را به کار می‌برد واقع نشود. شایان ذکر می باشد که اندازه تاج در بیشتر موارد به سلیقه افراد بستگی خواهد داشت. این که بخواهند از تاج بزرگ و یا کوچک استفاده کنند. 

 

تاج طلای عروس

 

شناسنامه تاج طلای عروس، یک مورد نکته در هنگام خرید تاج:

در قسمت های قبل اذعان داشته ایم که اگر قصد خرید تاج طلا را دارید، بهتر است از مکان های معتبر آن را خریداری کنید. برخی از تاج های طلا دارای شناسنامه هستند و همین موضوع دلیلی بر اصالت کالا می باشد. البته باز هم عنوان می کنیم که هرگز از مکان های نامعتبر آن را خریداری نکنید. زیرا علاوه بر آن که ممکن است شناسنامه تقلبی در اختیارتان قرار دهد، بلکه جنس بی اصالتی را به فروش برساند. لازم به ذکر است که در بیشتر شناسنامه های تاج طلا موارد ذکر شده در زیر در نظر گرفته می شود:

 

رنگ تاج

اندازه تاج طلا

گرم و یا اونس طلا

نام تجاری

مواد و ناخالصی‌های دیگر

در تاج طلای عروس چه ناخالصی هایی ممکن است به کار برود؟!

این سوال، یکی از سوالات بسیار مهمی است که توسط شما عزیزان پرسیده می شود. ناخالصی های طلا بیشتر در رابطه با تزئیناتی است که برای تاج به کار برده می‌شود. بیشتر تزئینات از جنس‌های مرغوب و اصل نیستند و اگر برای تاج طلا تزئینات مرغوبی به کار برده شود میزان هزینه‌ای که برای تاج ایجاد می‌شود بسیار هنگفت خواهد بود. به عنوان مثال برخی از تاج های طلا با مرواریدهای مصنوعی تزئین شده اند. در صورتی که اگر همان تاج با مرواریدهای اصل تزئین شود، به طبع هزینه ای بیشتر خواهد داشت. کمتر کسی می‌تواند از این مدل از تاج بهره‌مند شود به همین خاطر در بیشتر موارد از وسایل تزئینی نامرغوب استفاده می ‌شود.

 

یکی دیگر از فاکتورها و موارد دیگری که برای تزئین تاج به کار برده می‌شود، کریستال است. حتی در تاج‌ هایی که دارای جنس‌های معمولی هستند به کار بردن کریستال زیبایی خوبی را به تاج خواهد بخشید. بنابراین در بسیاری از تاج های عروس، از کریستال ها استفاده می شود. خود کریستال ها نیز دارای مرغوبیت و عدم مرغوبیت هستند. هرچه کریستال ها مرغوب تر باشند، زیبایی تاج و هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر می باشد، از جمله دلایلی که کریستال زیبایی خاصی را برای تاج ایجاد می‌کند درخشان بودن آن است. به دلیل آن که تاج عروس باید درخشندگی فوق العاده‌ای داشته باشد و به نوعی خیره کننده باشد. به همین دلیل است که سازندگان تاج از کریستال نخواهند گذشت و از آن برای تاج ‌های خود بهره می‌برند. دانه ‌های کریستال وزن سبک و ایده آلی دارند و زمانی که در تاج به کار برده می‌شوند وزن زیادی را برای آن ایجاد نمی ‌کنند و تنها فاکتوری که برای بهره‌مندی از کریستال وجود دارد به کار بردن زیبایی آن برای تاج خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب تاج طلای عروس:

برای انکه بتوانید بهترین تاج طلای عروس را برای خودتان انتخاب کنید، باید به نکات و موارد مهمی توجه فرمایید. در زیر به بررسی این نکات پرداخته ایم:

انتخاب تاج طلا بر اساس فرم صورت:

فرم صورت یکی از موارد مهم برای انتخاب تاج طلای عروس است. زیرا انتخاب تاج های نامناسب می تواند زیبایی شما را تحت الشعاع قرار دهد. در واقع همان گونه که باید آرایش صورت و موهای‌ تان را با توجه به فرم صورت تان انتخاب کنید، باید برای انتخاب تاج طلای خود وقت بگذارید و ان را با حساسیت انتخاب کنید. اگر صورت شما کوچک و ظریف است، تاج های ظریف گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهند بود. هم چنین اگر صورتتان کمی پر و به نسبت بزرگ است، تاج های کمی بلند گزینه خوبی است. برای تان مهم است تاج حتما بالای سرتان باشد، بهترین انتخاب یک تاج با ارتفاع حداقل 5 سانتی متر است که بالای آن هلال باشد نه نوک تیز. تمامی این موارد می تواند بر زیبایی چهره شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل تاج طلای عروس خود را با دقت انتخاب کنید

ست کردن تاج طلای عروس با لباس عروس:

لباس عروس شما نیز در انتخاب تاج طلا تاثیر دارد. در واقع اگر لباس شما پر از مروارید، نگین و گل‌های دانتل و تزئینی است بهتر است سمت خرید تاج های شلوغ و پر زرق و برق نروید و تاج های کمی ساده تر و ظریف تر را برای خودتان انتخاب نمایید. همچنین اگر لباس شما خیلی ساده طراحی شده و خبری از شلوغ کاری های طراحی نیست، می توانید از تاج هایی با تزئینات کریستالی و سنگی نیز بهره ببرید.

 

نکات مهم در انتخاب تاج طلای عروس

 

در نظر گرفتن مدل جواهرات:

برای انتخاب تاج طلا، به جواهرتی که قرار است در شب عروسی از آن ها استفاده کنید نیز توجه فرمایید. اگر شما سرویس جواهرات بسیار شلوغ و پر نگین است، بهتر است از تاج های ظریف تر بهره ببرید.

توجه به حلقه های تاج:

همان گونه که در قسمت های فوق اشاره کرده ایم، حلقه های تاج یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. لازم به ذکر است، برای این که بتوان تاج را بر روی سر به راحتی قرار داد و از افتادن احتمالی آن جلوگیری کرد حلقه‌هایی در کنار دسته‌های تاج ایجاد شده است که در بیشتر موارد در تمامی تاج ‌هایی که ساخته می ‌شود از این نوع حلقه بهره می‌برند. بنابراین وجود این حلقه ها برای تاج های طلا و حتی تاج های معمولی نیز الزامی است. به همین خاطر باید این نکته را در نظر داشت که تاج حلقه دار باعث می‌شود که به راحتی توسط چند گیره و سنجاق آن را به مو وصل کرد.

سخن پایانی:

خرید و استفاده از تاج طلا می تواند برای بسیاری از افراد هزینه بر باشد و به همین دلیل کمتر کسی به سراغ ان بیاید. در واقع علی رغم این که بانوان به تاج طلای عروس علاقه دارند، کمتر به دنبال آن می روند. اما همچنان برخی از افراد نیز برای عروسی خود به دنبال تاج طلا هستند. اگر می خواهید از تاج های ماندگار و زیبا بهره ببرید اما قیمت آن نیز مقرون به صرفه باشد، به شما پیشنهاد می کنیم که از تاج های طلا و نقره استفاده کنید. اما اگر هزینه تهیه این تاج ها برای شما مهم نیست، می توانید انواع تاج طلای عروس را در فروشگاه های معتبر مشاهده فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کافه طلا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

یکی از اکسسوری های جذاب برای عروس خانم ها تاج عروس است که در انتخاب آن باید موارد متعددی مانند آرایش عروس، فرم‌صورت، نوع لباس و زیورالات در نظر گرفته شود در این مقاله به نحوه انتخاب تاج طلا عروس می پردازیم

تاج عروس اهمیت ویژه ای درمیان اکسسوری های عروس خانم ها دارد و اگر به درستی انتخاب شود می تواند زیبایی خارق العاده ای به عروس هدیه دهد. در این میان تاج طلا در رتبه نخست قرار دارد و زیبایی و شکوه ویژه ای را ارائه می دهد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد