جدیدترین مدل های زنجیر طلا
  • 2023-04-04

جدیدترین مدل های زنجیر طلا

امروزه زنجیره طلا از جواهراتی محسوب می شود که دربین خانم و آقایون بسیار طرفدار دارد. مدل های مختلفی از زنجیر طلا در بازار عرضه می شود، که از مد نمی رود. همانطور که می دانید طلا یک فلز بسیار گران قیمت است پس باید در خرید آن بسیار دقت کرد. ما در این مقاله راهنمای خرید زنجیر طلا را در اختیار شما قرار دهیم.

  

انواع زنجیر طلا

 ابتدا باید هنگام خرید زنجیر طلا مشخص کنید چه نوع طلایی می خواهید. زنجیره‌ های طلا به دو دسته تقسیم می شوند. زنجیر طلای توخالی و زنجیر طلای توپر که در ادامه هر کدام را بطور مختصر شرح می دهیم.

 • زنجیر طلای توخالی:

برای اینکه حجم طلای به کار رفته در زنجیر کاهش دهند فضای درون آن را خالی می کنند. زنجیرهای تو خالی مانند یک نبود یا لوله می باشد. معمولا زنجیرهای طلای توخالی سبک و استحکام کمی دارند به همین دلیل ارزان تر هم هستند. زنجیرهای توخالی فورا می شکنند و دچار فرو رفتگی می شوند و تعمیر آنها بسیار دشوار می باشد.

 • زنجیر طلای تو پر:

طلایی که در زنجیرهای توپر به کار رفته به سه روش درست شده است:

1. طلای جامد: طلای جامد از هر طلای دیگری ارزشمند است و در واقع همان طلای ۱۸ عیار است. این نوع طلا از نظر خالص بودن درجات متفاوتی است اما در کل فلز پایه آن طلا است.

2. روکش طلا: منظور از روکش طلا این است که آلیاژ فلزی را در طلای مذاب غوطه ور می کنند تا روی آن یک پوشش طلایی تشکیل شود. زنجیر هایی با روکش طلا نسبت به بقیه طلاها ارزان تر است به همین دلیل چون ممکن است دچار لکه یا زنگ زدگی و ساییدگی شود نیاز به مراقبت بیشتری دارد. زنجیرها با روکش طلا بعد از مدتی استفاده باید مجددا روکش طلا شوند.

3. طلای نورد شده: با اتصال چند ورقه طلا روی یک نقره طلای نورد شده ساخته می شود. ارزش طلای نورد شده نسبت به طلای جامد کمتر است اما از روکش طلا ارزش بیشتری دارد.

 مدل های جدید زنجیر طلا: 

معمولا زنجیرهای طلا را براساس نوع بافتشان و روش پیوند شدن حلقه های آن، به چند مدل تقسیم می کنند. مدل های مختلف زنجیر طلا عبارتند از: 

• زنجیر کابلی: زنجیرهای کابلی به شکل بیضی و براساس الگوی یکنواختی ساخته شده اند. به دلیل اینکه سبک کلاسیک و سادگی ای که دارد یکی از بهترین مدل های زنجیر برای هدیه دادن بشمار می آید و هم برای آقایان هم خانم ها مناسب است.

• زنجیر مدل فیگارو: این مدل زنجیر برای ساخت گردنبند و دستبند استفاده می شود. مدل فیگارو به این صورت است که سه حلقه کوتاه و یک حلقه بزرگ دارد. از زنجیر مدل فیگار هم  مردان و هم زنان می توانند استفاده کنند.

 

زنجیر مدل فیگارو

 

• زنجیر مدل طنابی: همانطور که از اسمش هم مشخص است کاملا شبیه به یک طناب است و رشته های آن به هم بافته شده است. این مدل زنجیر به دلیل اینکه طراحی سخت و پیچیده ای دارد بسیار ماهرانه و استادانه ساخته شده است.

• زنجیر مدل کوبایی: این مدل زنجیر براساس یک الگوی تکرار شونده و ساده ای ساخته می شود. طرحی سنتی دارد و هم مورد پسند زنان است هم مردان.

• زنجیر مدل ملوانی: مدل ملوانی یا مارینر به دلیل اینکه شبیه به یک لنگر است آن را مارینر می نامند. این نوع زنجیر شبیه به بیضی های بزرگی است که وسط این بیضی ها یک میله قرار گرفته است به همین دلیل این مدل زنجیر بیشتر مورد پسند آقایان می باشد. 

• زنجیر مدل حلقه ای: این مدل زنجیر ازحلقه های دایره ای و بیضی شکل ساخته شده اند‌. یکی از محبوبترین مدل های زنجیر، مدل حلقه ای می باشد. 

 قفل زنجیر طلا

یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام خریدن زنجیر طلا به آن توجه کنید قفل زنجیر است. باید سعی کنید قفلی را انتخاب کنید که خیلی راحت باز و شکسته نشود. اکثر قفل های زنجیر طلا به صورت حلقه ای هستند که خیلی مقاوم نیستند و نازک هستند. قفل زنجیر طلا انواع مختلفی دارد که هرکدام استحکام خاصی دارد. در اینجا چند نمونه از قفل های زنجیر طلا را معرفی کنیم.

 

• قفل لابستر: به قفل لابستر، قفل خرچنگی هم می گویند چون قفل آن شبیه به چنگک های خرچنگ است. این قفل ها حالت فنری دارد وقتی آن را باز می کنید اگر آن را رها کنید بصورت خودکار بسته می شود.

 

• قفل توپی: در زنجیرهایی که توپی شکل هستند از قفل توپی استفاده می کنند که بیشتر در دستبند هایی که ظریف هستند استفاده می کنند. در وسط این نوع قفل یک فرورفتگی وجود دارد که باید آخرین توپک زنجیر در آن قرار دهند. برای محکم بسته شدن قفل باید توپک را به چپ و راست و داخل قیمت باریک تر هدایت کنند.

 

• قفل زنجیر آهنربایی: این نوع قفل ها از دوقسمت آهنربایی تشکیل شده است معمولا زائده هایی دارند که مانع از لغزش آنها به روی یکدیگر می شوند. نسبت به  قفل لابستر ایمنی ندارند.

 

• قفل تاشو: قفل های تاشو یک حلقه دارد و یک قفل که دو نیمه دارد و توسط لولای ظریفی به یکدیگر متصل شده اند. زمانی که بخش حلقه در بین دو نیمه قفل قرار گیرد و آن را فشار دهید گیره بسته می شود. از این نوع قفل برای دستبند و گردنبند هایی که ظریف هستند استفاده می شود.

 

• قفل چرخان: قفل چرخان دارای یک لوله تو خالی و یک بخش حالت میله ای دارد. زمانی که میله را داخل لوله قرار دهند و محکم فشار دهند قفل محکم می شود. از قفل چرخان بیشتر در دستبند های النگویی استفاده می کنند.

 

• قفل حلقه ای فنری: این نوع قفل یک حلقه درشتی دارد که به بدنه زنجیر متصل شده است. تقریبا شبیه به قفل لابستر یا خرچنگی دارد و ایمنی خوبی دارد.

 

قفل زنجیر طلا

 

 ضخامت و طول مدل های جدید زنجیر طلا

اگر دقت کرده باشید مدل های مختلف لباس ها باعث متفاوت دیده شدن اندام های فرد می شود. بنابراین زنجیر طلا هم سایز های مختلفی دارد که در دیده شدن اندام های مختلف می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که چاق هستید پیشنهاد می شود از زنجیرهای بلند و ضخیم استفاده کنید و اگر لاغر هستید بهتر است از گردنبند های زنجیری کوتاه و نازک استفاده کنید. گردنبندی که آقایان با گردن کوتاه استفاده می کنند باید سایز ۴۵ سانتی متر را انتخاب کنند اما بطور کلی رایج ترین و محبوب ترین زنجیر گردنبند مردانه که پایین تر از یقه لباس می آید پنجاه سانتی متر است.

 

خانم هایی که دوست دارند زنجیرهایی به اندازه پرنسس داشته باشند باید اندازه ۴۳ تا ۴۸ سانتی متر را انتخاب کنند تا روی یقه لباس قرار گیرد. نکته دیگر اینکه زنجیرهای نازک اصلا مناسب موهای بلند نیست چون موهای بین حلقه های زنجیر گیر می کند.

نکات مهم هنگام خرید زنجیر طلا

هنگام خرید زنجیر طلا باید به چند نکته مهم توجه کنید ازجمله: 

• عیار زنجیر طلا: یکی از مهمترین چیزی که در خرید زنجیر طلای مردانه و زنانه نقش مهمی دارد عیار طلا است. عیار طلا در واقع میزان خالص بودن طلا و میزان سختی طلا و قیمت آن نقش مهمی دارد. زمانی که عیار زنجیر طلا بالا باشد یعنی طلای بکار رفته بیشتر است و اگر عیار طلا پایین باشد یعنی طلای بکار رفته کمتر است. نکته دیگر اینکه هر چقدر عیار طلا کمتر باشد استحکام و مقاومت بیشتری دارد. معمولا زنجیر های طلای ۱۸ عیار برای استفاده هر روزه مناسبتر هستند اما طلای ۲۴ عیار برای سرمایه‌گذاری و استفاده کم مناسب می باشد.

  • انتخاب زنجیر طلای نرم: بهتر است قبل از خرید زنجیر طلا به نام بودن سطح زنجیر دقت کنید. شاید این موضوع برایتان زیاد مهم نباشد اما اگر شما از زنجیر زبر استفاده کنید بعد از مدتی پوست گردن و سینه شما قرمز و به شدت آزرده می شود. برای اینکه متوجه شوید که آیا زنجیر انتخابی شما نرم است فقط کافیست با دست روی تمام سطح آن بکشید یا زنجیر را روی لباستان بکشید و ببنید به لباس گیر می کند یا خیر. اگر زنجیر به لباس گیر نکرد یعنی سطح آن صاف و نرم است و با خیال راحت می توانید آن را خریداری کنید.

 • انتخاب زنجیر طلای نازک یا مستحکم: شما باید قبل از خرید زنجیر طلا به این مورد توجه داشته باشید که آیا می خواهید از گردنبند خود همیشه استفاده کنید یا هر از گاهی. اگر همیشه میخواهید استفاده کنید بهتر است زنجیر طلای مستحکم خریداری کنید که تاب و توان استفاده طولانی مدت را داشته باشد. اما اگر هدفتان استفاده موقت و در برخی مراسمات است پیشنهاد می شود از زنجیر طلای نازک استفاده کنید.

 

نکات مهم هنگام خرید زنجیر طلا

 

 جمع بندی

زنجیرهای طلا با گذشت زمان با ارزش تر می شوند به همین دلیل یکی از جواهراتی که ماندگاری جاودانه‌ای دارد محسوب می شود. بهتر است هنگام خرید طلا سعی کنید سبکی را که دوست دارید انتخاب کنید و به اندازه ارزش طلا پول دهید. در این مقاله تمام نکات لازم درباره مدل های جدید زنجیر طلا، قفل زنجیرهای طلا و.... را دراختیار شما قرار دادیم تا هنگام خرید اطلاعات کافی داشته باشید.

 

برچسب ها : زنجیر فیگور
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

زنجیر طلا از حمله اکسسوری های جذاب بین خانم ها و آقایان است که نی توان گفت تقریبا همه خانمها و اکثر آقایان از آن استفاده می کنند. زنحیر طلا در ابعاد و ضخامت های مختلف متناسب با سلیقه افراد وجود دارد و به صورت تک یا همراه با پلاک‌ استفاده می شود.

در گذشته زنجیر جایگزینی برای طناب بود و زنجیر های ظریف اغلب برای کارهای ساده مانند کشیدن آب از چاه ها و زنجیر های محکم تری برای کار هایی که نیاز به استحکام بیشتری داشت مانند لنگر کشتی استفاده می شد و کار زیادی نمی برد. زمانی که زنجیر راه خود را به تولید جواهرات باز کرد. در ابتدا زنجیر به صورت دستی ساخته می شد اما امروزه بیشتر طرح های مدرن با دستگاه های مخصوص تولید می شود و استفاده از زنجیر در ساخت گردنبند و دستبند نیز فراوان بوده و طرفداران خود را دارد و با گذشت زمان زنجیره های مختلفی طراحی و ساخته و برای کار های مختلف ایجاد شده است.

بسیاری از طرح های زنجیره ای منحصر به فرد به رنگ طلایی وجود دارد که می توانید از مجموعه آنلاین طرح های زنجیره ای جدید ما انتخاب کنید. زنجیر طلای 22 عیار تخصص ملورا است و همچنین می‌توانید طرح‌های زنجیر طلای 18 عیار را به‌صورت آنلاین انتخاب کنید. یک مدل زنجیر بلند طلا، زنجیر طلای کوتاه دخترانه، طرح های زنجیر طلای میخ دار برای گردنبند زنانه و بسیاری از طرح های انحصاری دیگر به عنوان زنجیر طلای زنانه. طرح های ما در زنجیر طلا به صورت آنلاین چشم نواز است و شما عاشق پوشیدن آنها خواهید شد. گروه طراحان و مدیران کافه طلا خود را متعهد به طراحی و تهیه زیباترین و جدیدتریم زیورآلات کردهاند. حتی می‌توانید یک انگشتر زیبا را با زنجیر طلایی ما با طرح‌های قفل دار جفت کنید و هر جا که می‌روید آن را با ظرافت حمل کنید.

زنجیر طلا از آن دست جواهراتی است که محبوبیت زیادی دارد و مدل‌های آن تقریبا هرگز از مد نمی‌روند. بااین‌حال خرید آن به‌همین‌راحتی نیست و نکات زیادی وجود دارد که باید درنظر بگیرید. ازآنجاکه طلا فلزی گران‌قیمت است، باید تمام جوانب را برای خرید آن در نظر داشته باشید.

برای اکثر مردان، ظاهری شیک و ظریف چیزی است که می‌خواهند، بنابراین پوشیدن یک زنجیر طلایی کلاسیک متناسب با لباس شما انتخاب خوبی خواهد بود.

وقتی بحث انتخاب بین یکی از انواع زنجیر طلا و 10 مدل برتر آن‌ها از بین سایر زنجیرهای گردنبندی، برای خودمان یا برای هدیه به عزیزانمان باشد، کار خیلی سخت می‌شود چون همیشه مقدار زیادی گزینه وجود دارد. اما یک سری نکته‌ها هست که به ما کمک می‌کند تا خرید گردنبند طلا برای ما راحت تر شود.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد