چرا ترند گردنبند و دستبند مدل کارتیه هیچ گاه قدیمی نمی شود؟ رمز و راز آن چیست؟!
  • 2022-12-21

چرا ترند گردنبند و دستبند مدل کارتیه هیچ گاه قدیمی نمی شود؟ رمز و راز آن چیست؟!

گردنبند و دستبند از جمله اکسسوری های بسیار زیبا به شمار می آید که بیشتر آقایان و خانم ها به آن علاقه داشته و سعی به استفاده از آن ها دارند. یکی از مدل های بسیار زیبا و دوست داشتی گردنبند و دستبند، مدل کارتیه است. این مدل سال های سال است که ترند بوده و افراد علاقه بی حدی به آن دارند.

در واقع به جرات می توان اشاره داشت که کمتر کسی در دنیا با نام زیورآلات کارتیه بیگانه است. این برند در زمینه ساخت طلا و جواهر در سطح دنیا شهرت بی حد و مرزی دارد. کارتیه نامی است که با دنیای زیورآلات لوکس، مدرن و شیک گره خورده است.

طراحان این برند مبدا خلق طرح های محبوبی از زیورآلات هستند که این روزها به یک سبک یا استایل دائمی در دنیای مد تبدیل شده اند. در این مقاله از وب سایت کافه طلا، قصد داریم تا به بررسی موضوع "چرا ترند گردنبند و دستبند مدل کارتیه هیچ گاه قدیمی نمی شود؟ رمز و راز آن چیست؟! " بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه برند کارتیه:

شرکت کارتیه در سال ۱۸۴۷ در کشور فرانسه به دستِ لوئیس فرانکویس تاسیس شد. تبدیل شدنِ این برند به یکی از بهترین‌ها در صنعت طلا و جواهرات، یک شبه انجام نشد، بلکه موسسان این برند زحمت بی حد و مرزی برای تبدیل آن به مشهورترین برند دنیا کشیدند. این شرکت تا سال ۱۹۶۴ تحت کنترل خانواده کارتیه باقی ماند. تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری گردید. کارتیه اکنون یک شرکت تابعه متعلق به شرکت ریشمون است.

این برند قدمت زیادی دارد و همین موضوع سبب شده است که سال ‌های خیلی دور و برای سلطنت ‌های مختلف در جهان، مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع برند کارتیه در تمام دنیا به عنوان برند سلطنتی مشهور است و بسیار آنتیک است. بنابراین اگر می خواهید دستنبند و گردنبند خود را از این برند انتخاب کنید، شک نکنید که یک انتخاب سلطنتی و اشرافی خواهید داشت.

با اینکه موسس شرکت کارتیر آقای فرانکویس بود، اما باید گفت که در نهایت سه تا از نوه‌های پسریِ او بودند که این برند را جهانی کردند و در واقع کارتیه شهرت و موفقیت خود را مدیونِ این سه برادر است که در مدت زمانِ نه چندان زیادی توانستند فعالیت شرکت را به طور قابل توجهی گسترش دهند.

راز موفقیت برند کارتیه 

راز موفقیت و شهرت برند کارتیه در چیست؟

هر برندی از نقطه شروع خود تا زمانی که به یک برند مشهور تبدیل شود، داستانی دارد. در واقع برند کارتیه نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد و برای رسیدن به موفقیت تلاش بسیاری کرده است. همان گونه که اشاره کردیم برند کارتیه یک شبه موفق نشد و فراز و نشیب های بسیاری را طی کرد. یکی از مهم ترین مسائلی که منجر به شهرت بیش از پیش این برند شد، استفاده از طلای سفید یا پلاتین در ساخت جواهرات بود.

تقریبا تا قبل آن، استفاده از طلای سفید در میان جواهر سازان امری بی معنی بود اما این برند با استفاده از پلاتین، جواهرات بسیار زیبایی را تولید کرد! این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت جواهرسازی توسط آلفرد کارتیه انجام شد.

طلای سفید دارای نقطه ذوب بالایی بوده و در قرن نوزدهم میلادی استفاده از آن در ساخت جواهر و زیورآلات و ساخت جواهرات، امری بسیار دشوار و عملا انجام نشدنی بود.  اما خوشبختانه آلفرد کارتیه توانست از طلای سفید در ساخت زیورآلات استفاده کند و جلوه تازه و بی نظیری به جواهرات خود بدهد.

در سال 1874 میلادی اولین گردنبندی که ترکیبی از طلای سفید و الماس بود با طراحی فوق العاده او خلق شد. این یعنی انقلابی در صنعت جواهر سازی! تا قبل از آن خانواده های سلطنتی از طلای سفید تنها در ساخت زنجیرهای ساعت و کارد و قاشق و چنگال غذاخوری استفاده می کردند اما بعد از آن بیشتر آن ها به جواهرات ساخته شده از طلای سفید روی آوردند. استفاده از طلای سفید نقطه اوج دیگری برای برند کارتیه بود که نام آن را در تاریخ ابدی کرد.

 

محصولات برند کارتیه چه می باشد؟!

کارتیه جزء آن دسته برندهایی است که به صورت تخصصی به طراحی و ساخت طلا و جواهرات و اکسسوری های زیبا می پردازد. شایان ذکر است که کارتیه سال ها در میان برندهای دیگر در سراسر جهان در زمینه زیورآلات و اکسسوری زبان زد بوده و محصولات آن به شدت مورد توجه خانم ها، سلبریتی ها، افراد خاص، خاندان سلطنتی و اشراف قرار می گرفت. از معروف ترین محصولات این برند می توان به جواهرات دست ساز و ساعت های آن اشاره داشت. البته بعد از مدتی این برند به ساخت عطر و ادکلن نیز پرداخت و در همین زمینه نیز مشهور شد.

از جمله محصولات و اکسسوری های برند کارتیه، به شرح زیر است:

1)زنجیر و گردنبند کارتیه:

زنجیر کارتیه طلا یک اکسسوری برای تکمیل کردن استایل خانم ها و آقایان است. زنجیر و گردنبند برند کارتیه، از ان اکسسوری هایی است که هم آقایان به آن علاقه دارند و هم خانم ها! در ترندهای سال 2022 گردنبند‌های چند لایه بیشتر از همه به چشم می‌خورند. این استایل در گذشته محبوب بوده و امسال نیز دوباره مورد توجه قرار گرفته است، زنجیر کارتیه نازک و پهن یکی از قدرتمندترین بخش‌های این استایل محبوب است.

2)دستبند برند کارتیه:

یکی دیگر از اکسسوری های معروف کارتیه که زیبایی بی نظیری دارد، دستبندهای این برند است. شایان ذکر است که دستبند Cartier LOVE یکی از نمادین ترین جواهرات جهان به شمار می آید.

3)ساعت برند کارتیه:

کارتیه در زمینه ساخت ساعت های بسیار لوکس نیز در دنیا زبان زد است. اولین ساعت از برند کارتیه در سال 1904 طراحی و ساخته شد. سه سال بعد، برند کارتیه تبدیل به صادر کننده بهترین ساعت های مچی به سراسر جهان شد و بار دیگر موفقیتی در زمینه ساخت زیورآلات به دست آورد.

 

چرا ترند گردنبند و دستبند مدل کارتیه هیچ گاه قدیمی نمی شود؟ رمز و راز آن چیست؟!

کارتیه از آن مدل هایی است که هیچ گاه قدیمی نمی شود. ممکن است بپرسید رمز و راز آن چیست؟! چرا بعد از گذشت این همه سال، هنوز جواهرات کارتیه، بسیار مشهور هستند؟!

همان گونه که اشاره کرده ایم، برند کارتیه برای بسیاری از خاندان سلطنتی دنیا، جواهراتی نفیس طراحی کرده است. در واقع این جواهرات، بسیار ماندگار هستند. البته باید اشاره شود که این موضوع تا حدی برای مشهور بودن برند کارتیه مطرح است و این برند شهرت خود را مدیون مشتریان معروف و سلطنتی اش نمی باشد! دلیل اصلی ماندگاری و شهرت بی حد و مرز برند کارتیه، باورهای بسیار زیبای طراحان این برند دوست داشتنی و معروف است.

طراحان این برند سعی دارند، شیک بودن، سادگی و کارایی را در اولویت خود قرار دهند. در واقع این موضوع تبحر طراحان این برند را در زمینه ساخت طلا و جواهر نشان می دهد. زنجیرهایی با بافت های درشت که گویی مانند یک تکه پارچه ی از نخ درهم تنیده شده اند، که استایلی کاربردی را به وجود می آورد 

در واقع کارتیه طراحی طلا و جواهرات خود را بسیار هوشمندانه انتخاب کرده است. طراح های این برند برای استفاده در استایل های رسمی انتخاب بسیار مناسبی است. این مدل می تواند به راحتی جلب توجه کند. لازم به ذکر است که سبک های کارتیه در طراحی و ساخت سایر کلکسیون های گران قیمت زیورآلات، نیز مورد توجه سایر برندها از جمله تیفانی و گوچی بوده است. طرح های برند کارتیه به قدری ساده و شیک هستند که شما می توانید از آن ها هم در استایل های روزمره خود و هم در استایل های مجلسی خود از آن ها بهره ببرید.

می توان اذعان داشت که طرح های ارائه شده توسط کارتیه، به قدری همه گیر است که شما می توانید بدون دغدغه در ست کردن آن با استایل خود از آن ها استفاده کنید. یک گردنبند با طرح زنجیر یا یک دستبند استیل که با الهام از طرح کارتیه ساخته شده است، می تواند یک انتخاب شیک، متفاوت، ایده آل و خاص برای استایل روزانه شما در سر کار یا یک دورهمی دوستانه باشد. از آنجایی که برای ساخت این طرح، معمولا حجم زیادی از طلا مصرف می شود، قیمت طرح های اکسسوری کارتیه نسبت به سایر طلا و جواهرات گران تر است.

به همین دلیل بسیاری زیورآلاتی از جنس استیل یا نقره با این طرح را برای استفاده روزانه ترجیح می دهند. اما به یاد داشته باشید که زیبایی دستبند و گردنبند طلای کارتیه، نسبت به نقره یا استیل آن بسیار بالاتر است.

 جواهرات برند کارتیه

خصوصیات برند کارتیه چه می باشد؟!

برند کارتیه ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد و همین ویژگی ها سبب شده است تا استفاده از این برند در سرتاسر دنیا رایج باشد. در واقع خصوصیات و ویژگی های برند کارتیه، یکی دیگر از رمز و رازهای موفقیت این برند و شهرت آن به شمار می آید.

یکی از خصوصیات و ویژگی های خاص این برند جهانی، توجه به جزئیات و ریزه‌کاریِ محصولات می باشد. هم چنین استفاده از سنگ‌های خاص و ارزشمند نیز در کارهای مختلف این برند، به وفور به چشم می خورد و همین ویژگی باعث شده افرادی که به سنگ‌های قیمتی علاقه دارند، بیشتر به سمت این برند جذب شوند.

 

نماد معروف برند کارتیه:

هرگز نمادها و لوگوها را دست کم نگیرید! نماد و لوگو می تواند برند را بسیار مشهور کند. البته نمادها یکی دیگر از دلایل موفقیت برند کارتیه بود و نمی توان کل موفقیت برند را به نماد آن نسبت داد. لازم به ذکر می باشد که پلنگ یکی از نمادهای برند کارتیه است و مشهور ترین و خاص نماد آن. این داستان از زمانی شروع شد که در سال 1917 میلادی لوئیس کارتیه یک جا سیگاری با نماد پلنگ به دوست صمیمی خود جیمی توئیست هدیه داد! جیمی بعد از مدتی به یکی از طراحان فعال در این برند تبدیل شد و از آن هدیه برای طراحی کارهای خود الهام گرفت و رفته و رفته پلنگ به یکی از نمادهای خاص برند کارتیه تبدیل شد.

انگشترهایی با نماد پلنگ از جمله طرح های ارائه شده توسط او بود که هنوز هم از آن ها استفاده می شود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که سنجاق سینه با نماد پلنگ نیز از جمله محصولات مورد علاقه والیس سیمپسون به شمار می رفت که در سال 1949 سفارش ساخت آن را به برند کارتیه داد تا از یاقوت و الماس ساخته شود. پلنگ نمادی از شکوه و اشرافیت در این برند به شمار می آید. 

چگونه کارتیه اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

در ابتدا باید بیان کنیم که بهتر است دستبند و گردنبند طلای کارتیه را از فروشگاه های معتبر و مشهور خریداری نمایید تا از اصل بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. همان گونه که می دانید، این روزها وقتی به بازار طلا و جواهرات سر می‌زنید، بدون شک تعداد زیادی برند تقلبی از طلا و جواهرات را مشاهده خواهید کرد. حتی ممکن است یک کارتیر تقلبی را به عنوان اصل به شما بفروشند. بنابراین خریداری این اکسسوری ها از فروشگاه های معروف می تواند از خرید تقلبی شما جلوگیری نماید. البته باید اشاره شود که برای تشخیص اصل بودن برند کارتیه نیز راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • به لوگوی Cartier روی محصول توجه کنید. به دلیل آن که در محصولاتِ اصل، این لوگو به صورت واضح، خوانا و تمیز نوشته شده اما لوگوی حک شده بر روی طلا و جواهرات تقلبی معمولا کمی با اصلِ آن متفاوت است.
  • به عیار 18 و حک شدن عدد 750 در کنار عیار هم باید دقت کنید.
  • بهتر است به رنگ طلا نیز توجه کنید. محصولات کارتیر اصل، از ترکیب طلای سفید، زرد و پلاتین ساخته می‌شوند که رنگ آن با مدلِ تقلبی متفاوت است.
  • وجودِ نگین‌های الماس بر روی زیورآلات کارتیه، یکی دیگر از نشانه‌های تقلبی بودن محصول است.   

سخن پایانی:

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برند کارتیه، به وب سایت کافه طلا مراجعه نمایید. 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

گردنبند کارتیه به خاطر ایده‌های نوآورانه و طراحی فوق‌العاده‌اش به خوبی شناخته می‌شود 1901: پیر کارتیه چیزی را طراحی کرد که بعدها به عنوان اولین جواهرات توتی فروتی ( Tutti Frut )شناخته شد

کارتیه یکی از صد برند با ارزش دنیا محسوب شده و در صنعت طلا و جواهر نیز اعتبار بسیار زیادی دارد. حتی ساعت های لوکس و ادکلن های خاص و خوش بو این برند نیز به شدت طرف دار داشته و ارزشمند می باشند. دستبند عشق کارتیه در کارگاه نیویورک این مجموعه طراحی و تولید شده است. در واقع طراحی خاص دستبند کارتیه باعث شد تا این نماد به یکی از محبوب ترین و برترین محصولات موجود در دنیا تبدیل شود و شهرت جهانی پیدا کند. بیشترین سرچ گوگل در حیطه جواهرات نیز مربوط به همین دستبند کارتیه می باشد. به دلیل آن که این دستبند در عین وقاری که دارد بسیار زیبا و خاص می باشد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد