سنگ یاقوت برمه و مشخصات آن
  • 2022-10-12

سنگ یاقوت برمه و مشخصات آن

سنگ یاقوت یک کانی صورتی تا قرمز پررنگ است. به خاطر بودن عنصر «کروم »در زمان سنگ شدگی موجب می شود رنگ یاقوت قرمز شود .سنگ یاقوت در رنگ های گوناگونی وجود دارد که یکی از مشهورترینهای آن یاقوت برمه بوده و بسیار مرغوب است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این سنگ یکی از مقاوم ترین سنگ هایی است که در طبیعت وجود دارد و  بعد از الماس قرار می گیرد.

عناصر فلزی مانند تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن در یاقوت موجب ایجاد رنگ و میزان شدت رنگ یاقوت می‌شود. یعنی نوع رنگ و میزان رنگ یاقوت بستگی به میزان عناصر فلز موجود در سنگ دارد. برای مشاهده طرح و خرید انواع طلا روی لینک کلیک نمایید.

یاقوت از سنگهایی است که دچار تغییرات شده است و یک آذرین (آتشفشان)، خاک مذاب شده ای است که از اعماق هزاران متری زمین شروع به حرکت می کند و کم کم به سطح زمین می رسد و در طی مسیر دچار تغییراتی می شود. حرکت این خاک مذاب که از جنس «اکسید آلومینیوم» است از درون زمین تا سطح زمین هر چه آرام تر و طولانی تر باشد سنگ یاقوت  دارای شکلی زیبا و با تبلور بیشتری خواهد بود

یاقوت برمه

یاقوت برمه از یک کشور جنوب شرقی آسیا به نام برمه می آید. اگرچه اکنون برمه به عنوان میانمار شناخته می شود، اما هنوز هم صنعت از این یاقوت ها به عنوان یاقوت برمه یاد می کند. عکس یاقوت های برمه از مناطق مونگ هسو و پیرامون موگوک به دست می آید، به ترتیب مناطق در شمال و شمال شرقی برمه هستند. این معادن به دلیل تولید ۹۰ درصد از یاقوت های خون کبوتری معروف می باشند.

تقاضا برای یاقوت های برمه از قرن ها قبل وجود دارد. تاکنون گرانترین یاقوتی که در یک مزایده فروخته شده است  در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰ میلیون دلار قیمت گذاری شد و تمامی رکوردهای قبلی قیمت را شکست.  این معادن معروف برمه متاسفانه اکنون به طور کامل تهیه شده اند و برای همیشه یاقوت های برمه کمیاب و گران شده‌اند.

 

یاقوت برمه

 

مفهوم و نماد یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ یا روبی، گوهری است که دارای درجه سختی ۹ است. سنگ یاقوت قرمز از خانوادهٔ کروندوم است. مردم معتقدند که هنگامی که سنگ یاقوت سرخ تشکیل می‌شود، علاوه بر این که از اکسید آلومینیوم خالص در آن وجود دارند، عناصر رنگ‌زای سنگ‌ها و سیالات و مذاب‌های مختلف در تشکیل این سنگ هم دخیل هستند. زمانی که سنگ‌های یاقوتی را از کشور و معادن مختلف استخراج می‌کنند، در عناصر و ناخالصی‌های درون این سنگ شاید تفاوت‌های وجود نداشته باشند، ولی در رنگ و شفافیت ظاهری سنگ یاقوتی مختلف تفاوت وجود دارد.

اگر در هنگام تشکیل سنگ یاقوتی روتیل در محتویات آن به‌صورت زیاد وجود داشته باشد و این سنگ‌تراش بخورد پدیدهٔ زیبای چشم‌گربه‌ای یا ستاره ۶ پر در یاقوت به وجود می‌آید که قیمت و ارزش آن را چندین برابر می‌کند.

سنگ یاقوت سرخ به مفهوم و نمادی برای مبارزه و مقابله با بدشانسی و جلوگیری از وجود بیماری معروف است. رنگ یاقوت سرخ را نمادی از آرامش و کنترل‌گر در قلب می‌دانند که باعث می‌شود زمینهٔ عاطفی و عشق و علاقه در انسان را افزایش دهد و همچنین این سنگ کاری می‌کند که از لحاظ فیزیکی درهای قلب را باز نگه دارد.

اگر کسی را در اطراف دارید که برای شما بسیار باارزش است و خواهان ادامه زندگی با او هستید، یاقوت سرخ را به او هدیه دهید زیرا هدیه دادن یاقوت سرخ نمادی از ابراز عشق و علاقه محبت و دوستی است. همچنین این سنگ می‌تواند نمادی از انرژی ادامه حیات طراوت و شادابی در زندگی و سرزندگی و یکی از باارزش‌ترین و گران‌قیمت‌ترین هدایا باشد.

 

رنگ یاقوت های برمه

چیزی که باعث می‌شود یاقوت قرمز این گونه برجسته و گرانبها می باشد، رنگ جذاب آن است. رنگ یاقوت در حقیقت از شفافیت آن مهمتر است. تفاوت های ریزی که در رنگ یاقوت وجود دارد می‌تواند  باعث تفاوت قابل توجهی در ارزش و قیمت آنها بشود. عواملی وجود دارند که باعث تاثیر گذاری در رنگ یاقوت قرمز می‌شوند که اصلی‌ترین آنها دو عامل اجزای داخلی و بدنه سنگ همراه با فلورانس آن است. بهترین رنگ، رنگ قرمز تیره یا متوسط و یا خیلی اشباع شده متوسط می باشد.

یاقوتهای خیلی روشن یاقوت های خیلی تیره ارزش کمتری دارند. رنگ بیشتر یاقوت های قرمز رنگ های خون کبوتری هستند ظاهری اشباع شده و زنده به سنگ می دهد.  وقتی که این رنگ با  فلورسانس قرمز طبیعی جفت میشود این یاقوت ها به رنگ درون بافتی بسیار شدید و غنی دست پیدا می کند. دومین عامل اصلی وجود اجزای کوچک است که باعث افزایش در پراکندگی نور در سطح سنگهای قیمتی می شود.

 این که این موضوع باعث می شود یک حالت لطیف و ابریشمی به رنگ بدهد و عملکرد نور را در آن افزایش دهد. همه این همه این فاکتورها را اگر در کنار هم قرار دهید، سنگ غنی، خیره کننده و پربازده ای به دست می آید که در دیگر نقاط طبیعت یافت نمی شود.

 

رنگ یاقوت های برمه


معادن سنگ یاقوت برمه

 

یکی از منطقه های  قدیمی که در آن  سنگ یاقوت با رنگ های گوناگون در آنجا استخراج شده منطقه ای در میانمار به نام موگوک است که در سال‌های طولانی منبع اصلی استخراج یاقوت بوده است.  یاقوت معروف برمه از همین جا استخراج شده است، استخراج سنگ یاقوت از دره موگوک کم کم افزایش پیدا کرد و به سایر مناطق برمه و میانمار رسید. به غیر از برمه، کشور تایلند همسنگ یاقوت کشف و استخراج شد  و امروزه کماکان استخراج هایی از این کشور می شود.

 

سنگ یاقوت های تایلند هم مانند یاقوت های برمه دارای مرغوبیت و گران قیمت هستند، به غیر از کشور تایلند در کشورهایی چون افغانستان، برزیل، کلمبیا و ژاپن، کامبوج و اغلب کشورهای آفریقایی مانند تانزانیا و نامیبیا سنگ یاقوت کشف شده است.


باورهای قدیمی

 

یاقوت تبعی گرم و خشک دارد. در قدیم مردم اعتقاد داشتند سنگ یاقوت از بیماری طاعون جلوگیری می کند و موجب تصفیه و پاکی خون می شود وهمچنین سنگ یاقوت می تواند از سکته جلوگیری کند .مردم معتقد بودند که یاقوت برای مبتلایان صرع مفید است و حملات تشنجی را کم می کند

 

یاقوت حسی از قدرت را در شخص بوجود می آورد و اگر این قدرت به درستی اداره نشود، ممکن است به خشم یا افکار خودخواهانه بیانجامد. به طور کلی یاقوت به سنگ جذب ثروت و تقویت کننده انرژیهای جادوگری معروف است و هدیه گرانقدری برای بودا و کریشنا به شمار می رفته است. هندوها معتقدند درخشش قرمز رنگ این سنگ از آتشی درونی نشأت گرفته که هیچ انسانی قادر به خاموش کردن آن نیست ! در افسانه ها آمده با نور آتش این سنگ میتوان بزرگترین ترسها را از بین برد. یاقوت سنگی فوق العاده ای برای وارد کردن شور و هیجان به زندگی است به تمرکز شما کمک کرده و شفافیت و خرد را به زندگی شما می آورد

 

معادن سنگ یاقوت برمه

 

انواع  سنگ یاقوت

 

1-یاقوت کبود

 

سنگ یاقوت کبود از «اکسید آلومینیوم» تشکیل شده است و به نام (سافایر) شناخته می شود. سنگ یاقوت کبود دارای ویژگی های خاصی است مثلاً یاقوت کبود آبی، سیاه که  این یاقوت در کشورهای استرالیا، نیجریه و چین یافت می شود. رنگ سنگ یاقوت دارای تلالو کم اما  بسیار پررنگ است.


سنگ یاقوت کبود یکی از پرطرفدار ترین سنگ هایی است که در جواهر سازی به عنوان زیور آلات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سنگ یاقوت در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مواردی که از سنگ یاقوت چه یاقوت کبود و چه یاقوت سرخ استفاده می شود در دوربین های دید در شب است. در این موارد بیشتر از یاقوت صنعتی و غیر طبیعی استفاده می‌شود که به این دوربین ها دوربین های «فروسرخ» می گویند.

 

2-یاقوت سبز

 

استفاده زیاد مردم و رواج زیاد یاقوت های قرمز و کبود، موجب شده تا مردم ندانند که سنگ یاقوت به رنگ سبز هم وجود دارد. در گذشته این سنگ را با زمرداشتباه می گرفتند.  وجود عناصری مانند تیتانیوم، کروم و… باعث ایجاد رنگ های خاص و متنوع در یاقوت شده است. وجود «عنصر آهن» موجب به وجود آمدن رنگ سبز در یاقوت می شود

 

3-سنگ یاقوت استار

 

در بین سایر یاقوت ها یک سنگ یاقوت مخصوصی وجود دارد که روی آن یک ستاره بسیار زیبا با سه چهار یا پنج پر است.هر چه این ستاره واضح تر باشد ارزش یاقوت بالاتر می‌شود. یاقوت استار در تمام رنگ های یاقوت به وجود می آید و هیچ رنگی نسبت به سایر رنگ های دیگر برتری  ندارد. البته باید در اینجا یک نکته را گفت این که نوع تراش یاقوت بسیار مهم است که تراشکار باید درجهت درست شاخه سنگ یاقوت را برش دهد تا ستاره کاملاً در میانه سنگ قرار گیرد. سایه ها و تلالو هایی که  در یاقوت است یکی از ویژگی های بارز و مهم در زیبایی و کیفیت سنگ یاقوت استار است.


4- سنگ یاقوت زرد

 

یاقوت زرد یکی از اصلی ترین و مفیدترین سنگ هایی است که در میان سایر سنگ ها وجود دارد. این سنگ به عنوان (پیرویج) یا (پوش رجا ) معروف است. سنگ یاقوت زرد شخص  را در مقابل بدی ها و زشتی ها حفظ می کند و سعادت زناشویی و رضایت را به خصوص برای خانم ها فراهم می کند. اگرشخص دارنده یاقوت زرد زن باشد، برای او یک مرد دوست داشتنی و موفق، عاشق،  در زندگی زناشویی او ایجاد می کند.


یاقوت زرد برای درمان دردهای کلیه , دهان، روماتیسم ، سرفه و تب بسیار مفید است.داشتن سنگ یاقوت زرد موجب آرامش روحی در شخص, شجاعت و شادی او می شود و عصبانیت شخص را کاهش می دهد. دارنده سنگ یاقوت موجب می شود موفقیت هایی را در زندگی به دست آورد.

 

هوش او بالا می رود و دوستی های قوی و بادوامی را به دست می آورد.  در کتاب های قدیمی نوشته شده است که سنگ یاقوت زرد چربی هایی که در بدن است را کاهش می دهد و بیماری های مربوط به پوست و گلو را درمان می کند، به درمان فلج مغزی و تنظیم کردن گردش خون نیز بسیار کمک می کند

 

خصوصیات سنگ یاقوت زرد

 

سنگ یاقوت زرد دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است که در ذیل بیان می شود:
تمام سنگ های یاقوت زرد حرارت داده نشده است و بدون تصفیه هستند.
کلیه سنگ های معدنی یاقوت زرد از مناطق راتناپورا - سری لانکا استخراج شده اند.
در سنگ یاقوت زرد از رنگ زرد کره ای متوسط استفاده شده است و به همین خاطر جذاب به نظر می آید.
برش زیبایی که سنگ یاقوت زرد می خورد آن را به یک گنج تبدیل می کند

 

 

 

خصوصیات سنگ یاقوت زرد

 

 

متعادل کننده انرژی:

یاقوت چاکرای ریشه را تحریک می نماید .چاکرای ریشه یا پایه در ستون فقرات قرار دارد و انرژی را برای تحرک و جنبش کنترل می کند. این سنگ قیمتی پایه و اساس انرژی جسمی و معنوی برای بدن است. هنگامی که از نظر جسمی از تعادل خارج شوید ، علائم خود را به صورت بی حالی ، کم کاری ، اشتیاق کم و نیاز به تحریک مداوم می بینید. هنگامی که چاکرای ریشه در تعادل باشد ، بدن جسمی قدرتمند می شود و استقامت خود را بازیابی می کند ، و انرژی معنوی در قالب امنیت وحس قدرت شخصی خود مجدداً تجدید می شود.

خواص یاقوت سرخ

نوع سرخ رنگ این گوهر یکی از انواع یاقوت به شمار می رود که شناخته شده ترین نوع این گوهر می باشد و محبوبیت بالایی را بین مردم در کشورهای مختلف جهان کسب کرده است. این نوع اگر دارای رنگ و خلوص بالایی باشد ارزش بیشتری نسبت به دیگر انواع یاقوت دارد و همانند الماس کمیاب است.

۱- از خواص یاقوت سرخ می توان به  افزایش انرژی حیاتی درون بدن، تحریک سلامتی در تمامی اعضا و دستگاه های بدن انسان  اشاره کرد. این سنگ باعث بهتر کار کردن سیستم گردش خون شده و تمام قسمت های بدن را فعال و زنده تر می کند.
۲- این گوهر، دارای ارتعاشات انرژی گرم و تهییج کننده می باشد.
۳- درباره خواص یاقوت از ایوان چهارم تزار روسیه نقل شده که سنگ یاقوت سرخ برای قلب، مغز و حافظه بسیار تاثیر مثبت دارد.
۴- در قرن سیزدهم میلادی نیز پودر این سنگ به صورت آسیاب شده، یک نسخه تجویزی معمول برای درمان مشکلات کبدی بود.
۵- در قرن های ۱۵-۱۶ میلادی، از آن جهت دفع سموم استفاده می شد. گفته شده در زمان باستان وقتی کسی آن را به پوست خود می مالید، تصور می کرد نیروی جوانی و حیات را جذب می کند

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

یکی از انواع سنگ های قیمتی که در ساخت جواهر و زیور آلاتی مانند انگشتر و گردنبند و ... کاربرد دارد، سنگ یاقوت برمه می باشد. نام گذاری یاقوت برمه به دلیل آن است که در این منطقه سنگ های اصل و گران بهای یاقوت وجود دارد. در این مقاله به صورت کامل به بررسی سنگ یاقوت برمه و انگشتر آن پرداخته ایم.

انگشتر مردانه یاقوت کبود از طراحی بسیار جذابی برخوردار است که آقایان را به ظاهری آراسته و درخورد شرکت در جلسات رسمی و مهمانیهای مجلل می کند. انگشتر مردانه با رکاب طلای سفید از از رکاب و تاجی پهن برخوردار است که از مشخصه های اصلی انگشتر مردانه است.

سنگ های قیمتی آبی رنگ می توانند روی انواع جواهرات به کار بروند یا به تنهایی کاربردهای فراوانی دارند.

سنگ های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد، سنگ هایی همچون: مروارید، الماس، یاقوت و در نجف. از این سنگ ها برای ساخت انواع زیورآلات مانند: گوشواره، انگشتر و دستبند استفاده می شود. سنگ در نجف در وادی السلام شهر نجف در کشور عراق یافت می شود، نوعی سنگ کریستال از خانواده ی کوارتز است، در دو رنگ شیشه ای بیرنگ و شیشه ای مایل به قرمز.

برخی از طلافروشان قیمت واحد هر گرم طلا را روی فاکتور نمی نویسند و فقط وزن کل، عیار و قیمت کل را می نویسند. این باعث می‌شود همزمان متوجه نشوید که آیا طلافروشان در نهایت قیمت را همانطور که به شما گفته‌اند محاسبه کرده‌اند یا خیر. اما برای اینکه در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید و از قبل بدانید که برای طلای مورد نظر خود چه قیمتی باید بپردازید، محاسبه قیمت طلا را برای شما در هنگام خرید گرد آوری کرده ایم.

سنگ های قیمتی در کنار زیبایی و جلوه چشمگیری که به زیورالات می دهند نیاز به مراقبت نیز دارند تا همواره درخشش و زیبایی خود را حفظ کنند در ادامه به روش مراقبت از سنگهای قیمتی را شرح می دهیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد