دانستنی هایی درباره جواهرات صورتی
  • 2022-12-25

دانستنی هایی درباره جواهرات صورتی

یکی از جذاب ترین انواع الماس هایی که امروزه طرفداران زیادی به دست آورده است، الماس و جواهر صورتی می باشد که بسیار خاص و منحصر به فرد است. جالب است بدانید که دانستنی هایی درباره جواهرات صورتی وجود دارند که باعث محبوب شدن این الماس شده اند. به این ترتیب بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. 

شناخت  جواهرات صورتی :

از الماس های طبیعی در جهان می توان به الماس صورتی اشاره کرد که از ارزش بالایی برخوردار است. در واقع دلیل صورتی بودن این الماس، مرغوب و خاص بودن آن است که رنگ صورتی آن بر اثر فشار مضاعفی که در زمان شکل گیری به آن وارد شده، به دست آمده است. 

این الماس از دسته رنگ ها فانتزی محسوب می شود که در کیفیت درجه یک طراحی و تولید شده است و دارای خلوص و شفافیت زیادی می باشد. این الماس کاملا بی عیب و نادر است که از کربن خالص تشکیل شده است. الماس از سخت ترین مواد طبیعی به روی کره زمین است که در بین همه مردم محبوبیت دارد. بهتر است که اطلاعاتی را درباره دانستنی های مهم این الماس به دست آورید. 

به چه الماسی، الماس صورتی گفته می شود؟

به الماس نادر و با کیفیتی که دارای رنگ فانتزی صورتی می باشد و از مواد کربن خالص تولید شده است، الماس صورتی می گویند که از سختی بالا و سطح بالای پراکندگی برخوردار است که به عنوان یک الماس با ارزش شناخته شده است. شاید تصور کنید که الماس اصل و طبیعی تنها به رنگ سفید است، ولی اینطور نیست و از عجیب ترین و زیباترین رنگ های الماس، رنگ صورتی است که دارای بالاترین وضوح و کیفیت می باشد. شاید از یک میلیون الماس، تنها یکی از آن ها به رنگ صورتی باشد که باعث شده این الماس از ارزش و بهای بالایی بهره مند باشد. 

در واقع روش تولید این الماس به این صورت است که تحت فشار مضاعف قرار گرفته و از سفید به صورتی تغییر شکل پیدا می کند. در واقع تحت یک آزمایش ثابت شده است که الماس های بی رنگ به سمت سطح زمین حرکت کرده و ساختار مولکولی آن تغییر کرده و به رنگ صورتی تغییر شکل پیدا می کند. تا کنون این الماس در کشورهای کانادا، تانزانیا، آفریقای جنوبی و روسیه و برزیل یافت شده اند و اولین بار در کشور هند در معدن استخراج شد. بیشترین الماس صورتی در جهان در کیمبرلی استرالیا به دست می آید که بسیار نادر و کمیاب هستند. 

جواهرات صورتی

رنگ صورتی این الماس به چه عاملی بستگی دارد؟

نکته مهمی که وجود دارد، این است که رنگ صورتی این الماس در تناژ رنگ های گوناگونی یافت می شود. ولی سوال اینجاست که چه چیزی در رنگ این الماس تاثیر گذار است. جالب است بدانید که میزان رنگدانه های صورتی این الماس به میزان رنگدانه های موجود در آن وابسته است. بنابراین هر چه میزان  این ذرات بیشتر باشد، در نتیجه شدت صورتی آن پررنگ تر و هر چه کمتر باشد، کمرنگ تر خواهد بود. البته نکته ای که راجع به الماس هایی با صورتی پررنگ تر وجود دارد، این است که این الماس ها جذاب و گران تر هستند و از ارزش بالاتری بهره مند می باشند.

رنگ صورتی در واقع تحت تاثیر رنگ های دیگری از جمله نارنجی، قرمز، زرشکی، قهوه ای و خاکستری قرار دارد ولی رنگ اولیه آن صورتی می باشد. از ته رنگ های الماس صورتی می توان به رنگ بنفش، قهوه ای و نارنجی اشاره کرد که باعث بالا بردن ارزش و بهای الماس می شود. هیچ الماس صورتی در دنیا وجود ندارد که دارای ترکیب رنگ دوم نباشد. به همین خاطر است که این الماس بیشتر از سایر الماس ها به فروش می رسد و محبوبیت بیشتری دارد. 

الماس صورتی در طلا و جواهرات

رنگ صورتی رنگ محبوبی در الماس است که در کنار رکاب های سفید و زرد بسیار خیره کننده است. به همین دلیل از این نگین به روی این رکاب ها برای ساخت جواهرات استفاده می شود. معمولا الماس های لوکس و گران قیمت دارای نگین صورتی هستند که در انواع شکل های گرد، پرنسس، زمرد، آشر، مارکیز، رادیانت یا درخشان، گلابی، قلبی، کوسنی و بیضی شکل طراحی شده است. انواع طرح های این الماس را به روی انواع جواهرات اعم از پلاک، انگشتر، دستبند و .. دیده اید که از ارزش خاصی بهره مند هستند. 

انواع جواهرات صورتی بسیار پر طرفدار اند و محبوبیت زیادی در بین بانوان خوش سلیقه دارند. در دانستنی هایی درباره جواهرات صورتی بهتر است بدانید که این الماس ها قابل مقایسه با هیچ نمونه دیگری نیستند و در واقع زیبایی خاص آن است که باعث شده مورد محبوبیت زیادی قرار بگیرد. الماس صورتی در انواع جواهرات به کار برده شده و زیبایی خود را به رخ می کشد. از نادرترین جواهرات صورتی در جهان می توان به گراف پینک اشاره کرد که وزنی معادل 24.78 قیراط دارد. 

به گفته هری وینسون، این الماس از بزرگ ترین الماس هایی است که تا به اکنون دیده و کشف شده است. قبل از آنکه جواهرات صورتی به فروش برسند، در دسته 10 جواهر گران قیمت جهان محسوب می شدند. اولین جواهری که از الماس صورتی به دست آمد و ساخته شد، در سال 2010 و یک انگشتر بود که توسط شرکت معروف حراج ساتبی به مزایده گذاشته شد. این انگشتر در دسته کمیاب ترین جواهرات صورتی قرار داشت. 

انواع الماس صورتی :

با توجه به محبوبیت الماس های صورتی، بهتر است بدانید که این الماس ها با توجه به رنگ بندی های خاص تقسیم بندی شده اند. این الماس ها به صورت زیر دسته بندی شده اند:

• ته مایه ای از صورتی

• صورتی بسیار کمرنگ

• صورتی فانتزی عمیق

• صورتی فانتزی تیره 

• صورتی فانتزی زنده 

• صورتی فانتزی 

• صورتی روشن فانتزی

• صورتی کمرنگ 

انواع این الماس به صورتی طبیعی بسیار کمیاب هستند. البته لازم به ذکر است که الماس صورتی در انواع مصنوعی نیز تولید شده است که روش تولید آن ها به روش رسوب بخار شیمیایی می باشد که بها و ارزش کمتری نسبت به الماس های طبیعی دارند. از روش های دیگری که برای ساخت الماس مصنوعی صورتی به کار برده می شود، روش پرتو افکنی است که الماس های ساخته شده به این روش بسیار کمیاب هستند. 

دلیل گران بودن الماس صورتی چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که دلیل گران بودن الماس صورتی چیست؟ بهتر است بدانید که اگر بخواهیم از زیبا و جذاب بودن الماس و جواهرات صورتی بگذریم، این الماس کمتر از 0.1 درصد از الماس استخراج شده را شامل می شود. این الماس قیمت نسبتا بالایی دارد و این قیمت به صورت قابل توجهی حتی از الماس قهوه ای و زرد نیز گران  تر است. با این وجود این الماس از تقاضای زیادی در بین افراد برخوردار است. 

همچنین لازم است بدانید که محل استخراج این سنگ نیز در قیمت آن تاثیر زیادی دارد و باعث بالاتر بردن قیمت آن می شود. برای نمونه جواهر صورتی که در غرب استرالیا یافت می شود، از بهترین انواع الماس ها می باشد که در بازار یافت می شود.

همچنین لازم است بدانید که الماس صورتی آرگیل به دلیل تکنیکی که در ساخت خود دارد، از بهترین الماس های موفق برند سازی است که طراحی شده است و قیمت بسیار بالایی دارد. این جواهرات از نظر کیفیت نیز درجه یک و محبوب می باشند. 

جواهرات رنگی در اصل ارزش بیشتری نسبت به نوع سفید آن دارند و این نیازی به گفتن ندارد. الماس صورتی نسبت به سفید دارای ارزش و بهای بیشتری است و به عنوان یک الماس با رنگ فانتزی جذاب شناخته شده است.

جواهرات صورتی

رنگ صورتی جواهرات صورتی از کجاست؟

در واقع صورتی بودن الماس های صورتی را مدیون ناخالصی هایی اعم از نیتروژن و بور هستیم. براین اساس به جای آنکه عنصر مرکب مسئول رنگ صورتی قرار بگیرد، این باور وجود دارد که این الماس تحت فشار زیاد در زیر زمین به وجود آمده است.

بهتر است بدانید که یک الماس مرغوب هیچ گاه درخشش خود را از دست نمی دهد و الماسی که به تازگی استخراج شده باشد نیز با الماسی که 100 سال پیش استخراج شده باشد هیچ تفاوتی ندارد. بهتر است بدانید که تنها یک درصد از الماس ها صورتی با کیفیت مرغوب هستند و به این صورت یافت می شوند. 

کلام آخر

در این مقاله کافه طلا به صورت جامع با دانستنی هایی درباره جواهرات صورتی آشنا شدیم. الماس صورتی از دسته جواهرات اصل و با کیفیتی است که دارای زیبایی و درخشش فوق العاده ای می باشد و از ارزش و بهای بالایی برخوردار است. خرید این جواهرات به عنوان یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شود ولی به دلیل نادر و کمیاب بودن خریداران بسیار محبوبی دارد که به دنبال این جواهرات هستند. الماس صورتی اصل از گران ترین جواهرات شناخته شده است.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

امروزه خرید جواهرات لاکچری بسیار ترند شده است، زیورالاتی با تزیین سنگ های قیمتی و جواهر، نه تنها حس اعتماد به نفس را القا می کند بلکه نگاه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.

اگر به دنبال مد و ستاره کردن انواع لباس با جواهرات مورد استفاده شخصی تان هستید بهتر است با ۱۰ روش برای ترکیب کردن جواهرات با لباس آشنا شوید.

سنگ های جواهر زیبایی و درخشندگی خاصی دارند به شرطی که اصل بوده و کیفیت بالایی داشته باشندبرای مطمعن شدن از کیفیت سنگ جواهر به نکاتی باید توجه کرد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

برای خرید سرویس جواهر باید برخی نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را طبق سلیقه خود داشته باشیم.

انواع گردنبند جواهر زیبا هستند ، گردنبند زیبا به زنان زیبایی و جذابیت بیشتری می بخشد.مواد استفاده شده برای گردنبند ،طلا، نقره، سنگ های گران قیمت، کریستال و شیشه هستند. اغلب مدل جواهرات عناصر مختلفی از اشکال و اندازه ها دارد که در وسط آن بزرگتر هستند. محبوبترین جواهرات گردنبندهای طلا همراه با الماس، یاقوت، زمرد، یاقوت کبود و مروارید هستند.

انواع برند معروف طلا و جواهر در سرتاسر دنیا وجود دارد که علی‌رغم قیمت‌های بسیار بالایی که دارند، همچنان تقاضا برای مارک‌های گران‌قیمت جواهرات مردانه و زنانه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با میلیاردها دلاری که سالانه در بازار طلا و جواهر خرج می‌شود،

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد