تسبیح شاه مقصود
  • 2022-11-19

تسبیح شاه مقصود

تسبیح شاه مقصود به عنوان یک از سنگ های محبوب در بین تسبیح های سنگی است که در بازار یافت می شود که اغلب هرزمان تقاضا زیاد شود، تقلب هم در آن شاخه به همان میزان زیاد خواهد شد، مخصوصا اینکه جنس مرغوب و اصل این سنگ، ارزشمند و کم یاب نیز می باشد. برای مشاهده اکسسوری های بیشتر و دریافت مشاوره روی لینک کلیک نمایید.

 

منشا تسبیح به سال 800 بر می گردد، اما در طول قرن ها تکامل یافته و منجر به تسبیحی شده است که امروز می شناسیم. تسبیح ما را به انجام مراقبه ای زیبا درباره زندگی عیسی و مریم مقدس و گذشتگان دعوت می کند. چه آن را به تنهایی بخوانیم و چه با دیگران، می توانیم تسبیح خود را برای بسیاری از اهداف در زندگی روزمره به کار ببریم.

 

تسبیح، همانطور که امروزه آن را می شناسیم، توسط خود مریم مقدس در سال 1214 به مقدس دومنیک گوزمانی اهدا شد. او آن را به او تحویل داد تا با بدعت گذاران و گناهکاران زمان بجنگد و هم چنین از او خواست که به مردم بیاموزد که چگونه آن را بخوانند و این کار را در سراسر جهان گسترش دهند. گسترش ارادت به تسبیح مقدس و هم چنین تسبیح های دیگر از جمله تسبیح شاه مقصود، هنوز هم به عهده همه افراد است.

 

در همه زمان ها، مسلمانان و مسیحیان تسبیح را همراه با مراقبه در مورد 15 رمز و راز زندگی پروردگار ما، عیسی و مریم مقدس می خوانند. در سال 2002، پاپ مقدس ژان پل دوم پنج رمز و راز اضافی را معرفی کرد: اسرار درخشان. بنابراین، در حال حاضر، ما در 20 رمز و راز مراقبه می کنیم .امروزه تسبیح های گوناگونی با خواصی متفاوت و شگفت انگیز وجود دارد که با دیدن آن، هر فردی را مشتاق می کند که به بررسی و شناخت بیشتر آن بپردازد.

 

یکی از این تسبیح های بسیار قیمتی و گران بها، تسبیح شاه مقصود بوده که طراحی و ساخت آن به دوران گذشته برمی گردد. این تسبیح خواص و مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.اگر مبتدی هستید و تازه با تسبیح و سنگ های قیمتی هم چون تسبیح شاه مقصود آشنا شده اید، می توانید با خواندن یک ذکر یا نوعی دعا در روز شروع کنید تا اینکه قدرت خود را افزایش دهید. برای شروع هرگز دیر نیست.

 

موارد قابل استفاده از تسبیح شاه مقصود :

 

1-برای شروع

 

اگر مسلمان هستید، تسبیح را در دستان خود بگیرید و شروع به گفتن ذکر کنید تا از خواص و معجزات آن بهره مند شوید اما اگر مسیحی هستید، با علامت صلیب شروع کنید. در حالی که نشانه صلیب را انجام می دهید، این کلمات را بگویید:

"به نام پدر و پسر و روح القدس. آمین "

 

2-بعداً شما از Cross در انتهای تسبیح خود استفاده خواهید کرد.

 

شما دعای اعتقاد رسولان را خواهید داشت، با داشتن Crucifix یا Cross ، پس از آن می توانید اقدام به انقباض کنید (این اختیاری است) و در مورد افراد مسیحی صدق می کند.

در هنگام گرفتن تسبیح شاه مقصود می توانید این کلمات را ذکر کنید:

 

اعتقادات رسولان:

 

من به خدا، پدر متعال، خالق آسمان و زمین ایمان دارم و  عیسی مسیح، تنها پسر او، پروردگار ما که توسط روح القدس متولد شد، از مریم باکره متولد شد. تحت پونتیوس پیلاطس رنج برد، به صلیب کشیده شد، درگذشت و به خاک سپرده شد. او به جهنم فرود آمد. روز سوم او دوباره زنده شد.

 

او به آسمان صعود کرد، در دست راست خدا، پدر متعال نشسته است. از آنجا او خواهد آمد تا در مورد زندگان و مردگان قضاوت کند. من به روح القدس، کلیسای مقدس کاتولیک، اجتماع مقدسین، آمرزش گناهان، زنده شدن بدن و زندگی ابدی اعتقاد دارم. آمین

 

قانون انقباض:

 

خدای من، من از اینکه تو را آزرده ام بسیار متأسفم و از همه گناهان خود متنفرم، زیرا از دست دادن بهشت و دردهای جهنم وحشت دارم اما بیشتر از همه به این دلیل که آنها تو را ناراحت می کنند، خدای من که خوب و شایسته و همه عشق من هستی. من با كمك لطف تو قاطعانه تصمیم می گیرم كه به گناهان خود اعتراف كنم، توبه كنم و زندگی خود را اصلاح كنم. آمین

 

3- مهره های تسبیح در سنگ شاه مقصود

 

با نگاهی به مهره های تسبیح شاه مقصود به راحتی می فهمید که این تسبیح از سنگ ها و مهره ای محکم و بادوام و در عین حال زیبا و پایدار ساخته شده است که در نگاه اول زیبایی آن، چشم هر بیننده ای رو به خود جلب می کند. به طور سنتی گفته می شود که ایمان، امید و عشق به کسانی که تسبیح می خوانند و برای اهداف خود از آن استفاده می کنند بسیار معجزه آفرین است.

 

مهره های تسبیح در سنگ شاه مقصود

 

4- اسرار تسبیح

 

در اغلب موارد برای طراحی و ساخت هر تسبیح و مهره های سنگی گران بها و ارزشمندی رمز و رازی وجود دارد که باید به آن پی برد. در اینجا استفاده از تسبیح شاه مقصود موجب شده که نوعی احترام و احساس معنوی حین استفاده از این تسبیح گرانقدر داشته باشید. حتی می توانید با آن مراقبه کنید، که به دلیل خواص درمانی و معنوی که دارد می تواند در جذب انرژی ها و اتفاقات مثبت در زندگی افراد تاثیرگذار باشد.استفاده از این سنگ قیمتی و قدیمی یک امر ساده نیست، بلکه یک سفر واقعی به درون خود و پی بردن به  وقایع اصلی زندگی شاه مقصود است، در حالی که در هر زمانی، ما برای اهداف خود می توانیم از آنها استفاده کنیم.

 

5-در چه مواقعی می توان از  تسبیح شاه مقصود استفاده نمود؟

 

توصیه می شود تسبیح را در مکانی آرام و ساکت و بدون وقفه همراه با ذکرهای معنوی و آرامش بخش بخوانید. نکته خوب در مورد تسبیح این است که شما می توانید اساساً آن را در هر مکانی استفاده کنید: به عنوان مثال: راه رفتن، نشستن روی نیمکت پارک، هنگام تعمق در طبیعت، در خلوت اتاق خود، با دوستان در یک گروه، در محله و...

 

انواع مختلف تسبیح شاه مقصود :

 

تسبیح شاه مقصود در انواع مختلف و رنگ های متفاوتی وجود دارد. این تسبیح دارای مهره های متعدد و بی شماری است که در طرح ها و قالب های متفاوتی ساخته می شود. همان طور که از نام آنها مشخص است، دارای چندین مهره است و می تواند در اطراف انگشت شما به راحتی قرار گیرد. به دلیل سبک بودن آن، به راحتی می توانید آنها را با خود به همه جا ببرید و حمل کنید.

 

تسبیح شاه مقصود به رنگ های زرد و سبز و با مهره هایی زیبا ساخته شده است که به وسیله طناب یا نخ هایی از مرغوب ترین نوع آن، مهره ها کنار هم قرار گرفتند و تسبیح چشم نوازی را ایجاد کرده اند. برای ساخت این تسبیح از سنگ های باارزش و گرانبهایی هم چون، عقیق، فیروزه و ... استفاده شده است که همین ترکیب سنگ ها در کنار هم، اثربخشی آن را افزون تر کرده است.تسبیح شاه مقصود را می توان به صورت دستبند و انگشتر با نگین های بسیار زیبا طراحی کرد و به دلیل خواص درمانی بی شماری که دارد در کارهای روتین امروزی از آن استفاده نمود.

 

معرفی تسبیح شاه مقصود :

 

در واقع تسبیح شاه مقصود از سنگ های واقعی شاه مقصود واقع در افغانستان گرفته شده است که این تسبیح های زیبا با طراحی دست و بسیار چشم نواز ساخته شده اند و دارای رشته های دو لایه هستند. بنابراین مطمئن باشید که دانه ها به راحتی از هم نمی پاشند.

 

 این یک هدیه بسیار زیبا و فراموش نشدنی است. این تسبیح دارای 99 مهره به علاوه حدود 24 اینچ است. وزن کل این تسبیح  برابر است با (2.30 اونس یا 65 گرم) که با کیفیت بسیار بهتر، درخشان، روشن، طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است. هم چنین ارزش آن بسیار عالی و بالا خواهد بود. رنگ های منحصر به فرد به کار گرفته در آن، طرفداران زیادی را جذب خود کرده است.

 

  • تسبیحی است که در رشد معنوی و کمک به آگاهی در افراد تاثیر بسزایی دارد.
  • این سنگ دارای حقیقت معنوی و روشنگری چاکرا می باشد.
  • وزن: متوسط   26-32 گرم بوده و منشا آن: افغانستان است.
  • در تسبیح شاه مقصود می توان از سنگهای لاجوردی استفاده کرد.
  • نهشته های سنگ شاه مقصود در کوه های منطقه خاکرز در جنوب شهر قندهار در افغانستان یافت می شود. شاه مقصود چاکرای قلب را پاکسازی می کند و احساسات منفی از جمله ترس، احساس گناه، عصبانیت و سرزنش را با انرژی مهربانانه آرام از بین می برد.
  • شاه مقصود به کسانی که به دنبال حقیقت و روشنگری معنوی هستند کمک می کند، از رشد معنوی حمایت می کند و به آگاهی از وابستگی هایی که دیگر خدمت نمی کنند، کمک می کند.
  • این تسبیح زیبا دارای رنگ سبز روشن بوده که می توان در نماز هم استفاده نمود. این تسبیح 101 مهره سنتی دارد. این تسبیح در افغانستان ساخته شده است.

 

خواص درمانی تسبیح شاه مقصود :

 

از ارتعاشات بسیار ملایمی برخوردار بوده  و کل سازمان بدن را فعال می کند این سنگ موجب هماهنگی و ارامی در اعصاب می گردد .برای تقویت قلب و اصلاح جریان خون و رها سازی چاکرای شبکه خورشیدی بسیار موثر است و نیز برای درمان افسردگی عصبانیت بی خوابی و حالتهای ضعف موثر می با شد .به علاوه کمک بزرگی به بیماران کبد می کند اعصاب حس چشایی را تحریک و غدد را تقویت می کند .ستون فقرات را نیرو می بخشد و سر درد را تسکین می دهد .

همچنین برای تنگی نفس برونشیت سرفه و سرما خوردگی مفید است این سنگ با تاثیر بر چاکرای شبکه خورشیدی قدرد تمرکز خلاقیت و اگاهی را زیاد می کند تفکرات عالی و برجسته ایجاد می کند و روحی شاداب و چالاک به ما می دهد این سنگ باعث شادی خلق و خوی خوش صلح همراه با هماهنگی و نظم می شود.

 

از تسبیح شاه مقصود می توان در موارد زیر استفاده نمود:

 

  • پاکسازی درون از هرگونه انرژی های منفی و مضر و جذب انرژی های مثبت و شادی آفرین
  • افزایش درآمد و پر بار ترشدن کسب و کار و روزی فراوان
  • حفظ آرامش درونی و کسب معنویت
  • افزایش ارتعاشات مثبت در زندگی روزمره
  • ایجاد حس انرژی بخش و تقویت آن
  • افزایش شادی و انرژی فراوان جهت درمان افسردگی
  • کمک به تقویت و بازشدن چاکراه های درون بدن ازجمله: قلب

 

خواص درمانی تسبیح شاه مقصود

 

تراش تسبیح

در این سبک تراش که بسیار خاص است تفاوت سایز دونه ای اول تا آخر تسبیح زیاد بوده و ریز به درشت شدن دانه ها رامی توان در تسبیح مشاهده کرد. این سبک تراش تنها در قندهار تراشیده می شود و سبک به خصوصی به خود دارد که بومی های آن منطقه علاقه زیادی به این تراش دارند و در تراش و ترکیب این سبک تبهر بسیار مثال زدنی ای نشان داده اند.

 

تشخیص شاه مقصود اصل


حقیقت امر این است که شناسایی این سنگ بر اساس نمونه های تقلبی، شیشه ای و رنگ شده از انواع شفاف سرپانتین به ویژه بوونیت در اندازه های کوچک بسیار دشوارتر شده است. شاید هر چه مهره بزرگتر باشد، تشخیص آن آسان تر است. به نظر من برای شناسایی مهره های شاه مقصود اصیل باید به نکات زیر توجه کرد:

 مهره های شاه مقصود باید وزن مناسبی نسبت به اندازه خود داشته باشد. دلیل آن این است که بسیاری از صندل شفاف و رزین های مصنوعی رنگی عموماً سبک تر از حجم خود هستند و وزن مخصوص آنها کمتر از نصف سرپانتین است.
 به نظر من، گنجاندن یا درج شدن در تسبیح شاه مقصود راه خوبی برای تشخیص این است که شما در حال خرید یک سنگ قیمتی طبیعی هستید. این نوع تسبیح ها گاهی به نام شاه مقصود زغالی نیز دیده می شود.

با این حال، شناسایی نمونه های نسبتاً شفاف و تمیز سرپانتین، به ویژه لیمونیت، بسیار دشوارتر است و برای دیدن آنها به میکروسکوپ یا ذره بین نیاز است. اگر نظر من را می خواهید، زیاد به شفافیت مهره ها توجه نکنید، دانه های تسبیح باید حس طبیعی بدهد. سرپانتین در طبیعت خود ناخالصی هایی دارد و حتی می تواند کاملاً مات باشد.به دنبال مهره های تسبیح شاه مقصود آبی و قرمز نباشید زیرا سرپانتین در این رنگ ها پیدا نمی کنید.

در پاسخ، ممکن است متوجه شوید که «این تسبیح را از تراشنده افغانی ام گرفتم!» در پاسخ باید بگویم که هر سنگبری و فروشنده می تواند هر چیزی جز اصل بفروشد، زیرا همیشه تقاضا برای چیزهای غیر معمول و خاص وجود دارد!
کانی بوونایت به رنگ سبز مایل به سفید وجود دارد، اما سفید نیست. به دنبال تسبیح شاه مقصود نباشیدی، دانه های آن مانند شیشه و کاملا بی رنگ است.
رنگ تسبیحی را که خیلی قوی است انتخاب نکنید. برخی از تسبیح های زرد را دیده ام که بشدت زرد و صدرصد رنگ شده هستند.  نوع سرپانتین یا لیمونیت معمولاً سبز مایل به زرد است، اما زرد خالص نیست. همیشه محدوده سبز تا سبز خیلی تیره را انتخاب کنید.


آیا سنگ شاه مقصود از انواع یشم است؟

نه، اولاً نتوانستیم در فهرست معادن قندهار هیچ معادن یشم پیدا کنیم. دوم اینکه بسیاری از رنگ های شاه مقصود مانند زیتون معمولی برای یشم مناسب نیست. از همه مهمتر، ارائه یشم نسبتاً شفاف و ریز به شکل مهره های کوچک با این قیمت ناچیز غیرمنطقی است.آنهایی که سنگ برمی دارند و آنهایی که یشم را با زحمت می تراشند، قدر آن سنگ زمخت یا سنگ ناهموار را بهتر از من و شما می دانند.

سخن پایانی

توضیح ساده ای که برای تسبیح می توان عنوان کرد به این صورت بوده که مجموعه‌ای از مهره‌هایی گِرد از گل پخته یا سنگ‌های رنگین و تزئینی می باشد که آن ها را به رشته می‌کشند تا با آن شمار سبحان‌گویی و دیگر ذکر‌ها را نگاه دارند که گذشتگان تعداد مهره‌های تسبیح، را صد یا کمتر و بیشتر می ساختند و تسبیح‌های با هزار دانه که «تسبیح هزاردانه» نام داشت نیز ساخته می‌شد. تسبیح از تراشیدن و شکل‌دادن مواد گوناگونی درست می‌شود. از آن جمله‌است سنگ‌های کهربا، فیروزه، عقیق و خُماهان، و نیز گل پخته که گاه مانند خرمهره لعاب داده‌شده‌است. همچنین برخی از تسبیح‌ها را از تراشیدن و تیله‌وار نمودن چوب سخت و تیره‌رنگ درخت بان یا یُسر می‌سازند که گاه آن را نقره‌کوب نیز می‌نمایند.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

سنگ هایی که روی انواع انگشترها استفاده می شود نه تنها زیبایی ویژه ای به دستان فرد هدیه می دهند، بلکه تاثیرات بی نظیری در کار و زندگی نیز دارند.

سنگ های قیمتی ایران از جمله سنگ های گرانبها و اصولا کم یاب هستند که از معادن مختلف استخراج می شود، این سنگ ها در ساخت جواهراتی بی نظیر و خیره کننده استفاده می شود.

<p>سنگ های زینتی محبوبی در نقاط مختلف جهان وجود دارند که کاربردهای زیادی به ویژه در صنایع جواهر سازی دارند. در کشور ما نیز از قدیم الایام توجه ویژه ای به سنگ های زینتی می شده است. و حتی گذشتگان به وجود خواص جادویی در سنگ ها اعتقاد داشتند.</p>

تسبیح کهربا یک تسبیح با ارزش است که در کنار زیبایی از خواص متعددی از جمله دفع انرژی های منفی برخوردار است. این تسبیح که از سنگ کهربا ساخته می شود در میان افراد تسبیح شناس در مرتبه بالایی قرار دارد.

از روزگاران قدیم از تسبیح استفاده می شده، مسیحیان اولین کسانی بودند که آن را به کار می بردند، امروز در هر جانماز، مکان های مقدس و زیارت گاه ها به وفور یافت می شود، انواع مختلف تسبیح عبارتند از: تسیح تربت، ام البنین، عقیق و فیروزه، مرجان، معمولی و ...

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد