انواع گوشواره جواهر را بشناسیم
  • 2022-11-12

انواع گوشواره جواهر را بشناسیم

به اشیا تزیینی کوچکی می گویند که برای زینت دادن به شخص به صورت حلقه یا انگشتر، گوشواره، دستبند به بدن انسان و یا لباس او وصل می شوند. منظور از اشیا تزیینی همان زیورآلات با دوام محدود است، قرن ها است که فلزات پایه ای برای جواهرات بوده اند ولی مواد دیگری مانند صدف و مواد رستنی نیز زیبا و مهم بوده اند. جواهر یکی از قدیمی ترین مصنوعات از باستان تا کنون است مهره های ساخته شده از صدف ناساریوس از قدیمی ترین جواهرات هستند، جواهرات در هر فرهنگی به شکل متفاوتی ارائه می شود ولی همگی دارای پایداری هستند. 
جواهر ها می توانند از تعداد زیادی ماده تشکیل شوند سنگ های قیمتی و مواد دیگری مانند کهربا، مروارید، فلزات گرانبها، مهره و صدف به صورت جواهرات مورد استفاد قرار می گیرند و لعاب آنها مورد اهمیت واقع شده است، در اکثر فرهنگ ها بخاطر ویژگی های مواد تشکیل دهنده آن، طرح و مدل و سمبل معنادار آن به عنوان یک سمبل شناخته می شود. 
جواهرها برای تزیین و زیبا کردن در تمامی نقاط بدن از سر گرفته تا پا و حتی لباس های فرد قابل استفاده است. حتی بر اساس جنسیت فرد از بچه و زن و مرد در فرهنگ های مختلف متفاوت است ولی معمولا زن های بالغ بیشتر از بقیه از آنها استفاده می کنند. در کشور خودمان ایران بیشتر در مناسبتهایی مانند عروسی به عنوان هدیه از طرف پدر و مادر عروس و داماد به عروس داده می شود؛ در اروپا جواهر برای مردان بالغ خیلی کم استفاده می شود. 

معنای واژه جواهر

کلمه jewerelly به معنای جواهر و در زبان پارسی به معنای گوهر است. بعد ازآن وارد اروپا شده و jewel مشتق شده که انگلیسی شده کلمه joule در زبان فرانسوی باستان است. در فرانسوی و بعضی زبان های اروپایی کلمه joaillerie علاوه بر اشیا استفاده شده توسط انسان برای فلزکاری به فلزی گرانبها برای اشیا هنری و وسایل کلیسا هم به کار می رود.

فرق طلا و جواهرات

طلا به مصنوعاتی ساخته شده از طلا و آلیاژ های آن گفته می شود که در مراحل طراحی و ساخت آن از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده شود. وزن سنگ های استفاده شده در جواهرات از وزن طلای آن بعضی مواقع بیشتر است، سنگی که در ساخت جواهرات استفاده می شود می تواند اتمی و یا اصل باشد اگر از سنگ های اتمی استفاده شود به آن جواهر اتمی می گویند و اگر از سنگ اصل استفاده شود به آن جواهر اصل می گویند همچنین دیگر تفاوت آنها در نحوه خرید و فروششان است. 

انواع فلزات در جواهرسازی

فلز طلا: طلا به علت خاصیت چکش خواری و نرمی بالای نمی توان از آن به تنهایی استفاد کرد و باید با فلزات دیگر ترکیب شود تا استحکام لازم را به دست آورد به این ترکیب طلا با فلزات دیگر آلیاژ می گویند از جمله فلزاتی که می توانند با طلا ترکیب شوند نقره، پالادیوم، نیکل و مس است.
نقره: از دیگر فلزات مهم و نرمی است که برای استحکام بخشیدن به آن معمولا با مس ترکیب می شود پس از مدتی که در مجاورت هوا قرار بگیرد اکسید می شود و تغییر رنگ می دهد. برای تشخیص طلای سفید از نقره باید بدانید که طلا یک آلیاژ است ولی نقره فلزی خاص است، مقاومت طلای سفید بیشتر از نقره است، حکاکی بر روی طلای سفید راحت تر است، مقاومت طلای سفید در مقابل زنگ زدگی بیشتر از نقره است. 
پلاتین: از مقاوم ترین و سنگین ترین فلزات است و معمولا با ایریدیوم، روتیوم و پالادیوم ترکیب می شود. درجه خلوص آن بر پایه هزار قسمتی است. تشخیص طلای سفید از پلاتین بر این اساس است که مقاومت طلای سفید از پلاتین کمتر است، پلاتین کمیاب تر از طلای سفید است و درخشندگی بیشتری دارد، درجه خلوص پلاتین بیشتر است و پلاتین دیرتر کدر می شود.
تیتانیوم: سخت ترین فلز تیتانیوم است. سختی آن سه برابر فولاد است با این حال خیلی سبک است. تیتانیوم حساسیت پوستی ایجاد نمیکند و باعث جوش نمی شود این فلز ضد خش است و برای ساخت جواهرات زینتی کاربرد زیادی دارد. 
تنگستن: این فلز چگالی بالایی دارد و دارای بالاترین نقطه ذوب است و یک فلز بسیار سنگین در حوزه جواهرات است به آن فلز گرگ هم می گویند. در فرم اصلی این فلز نمی توانند جواهر درست کند و بنابراین از آن الیاژهایی درست می کنند که 85 درصد آن تنگستن است و 15 درصد دیگر کربن، نیکل و کبالت است.
رودیوم: فلزی سبک و براق که کدر نمی شود و برای آبکاری جواهرات، استیل و جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات از آن استفاده می شود. این آبکاری ضدحساسیت است، از معایب آن این است که روکش تهیه شده از آن بعد از مدتی از بین می رود و نیاز به آبکاری مجدد دارد.

انواع سنگ ها در جواهرسازی

سنگ هایی مانند فیروزه، یاقوت سرخ، مروارید، اوپال، مورگانیت، سنگ لاجورد، لعل، الماس، اکوامارین، الکساندریت، تانزانیت، روبلیت، کهربا، عقیق سلیمانی، حجرالقمر، یشم، زمرد، سیترین و یاقوت اشاره کرد. 

 

انواع سنگ ها در جواهرسازی

 

گوشواره جواهری لوکس:

گوشواره ها یکی از پر استفاده ترین جواهراتی هستند که که در عین حال که سبک می باشند زیبایی ویژه ای نیز به شما می دهند. از دیرباز تا کنون گوشواره ها به عنوان زیور آلات کاربرد فراوانی داشته اند و جزو محبوب ترین زیورآلات محسوب می شده اند و ملکه ها و شاهزاده ها از آنها زیاد استفاده می کرده اند همه انسان ها نیاز دارند زیبا باشند. 

رنگبندی گوشواره تمام نگین

در گوشواره های جواهر بزرگ از سنگ های جواهر زیادی استفاده می شود بخاطر نگین های جواهر، آن را در رنگ های سفید یا زرد سفارش می دهند تا بتوانند زیبایی و منحصر به فردی خود را بیشتر نشان دهند. حتی به علت وجود سنگ های برلیان زیاد در گوشواره جواهر بزرگ رنگ خود طلا به سختی دیده می شود به همین خاطر انتخاب رنگ سفید یا زرد آن زیاد دیده نمی شود و مهم نخواهد بود.

انواع گوشواره:

معمولا اولین چیزی که در زیورآلات یک فرد دیده می شود و نظر شما را جلب می کند گوشواره ها هستند؛ بنابراین باید گوشواره ها را بر اساس رنگ پوست، مو و فرم صورت و چشمتان انتخاب کنید، در واقع تنوع طرح گوشواره ها باعث می شود بتوانید به راحتی گزینه مناسب را انتخاب کنید تا تبدیل به یک استایل منحصر به فرد شوید. برلیان استفاده شده در جواهرات دارای درخشش چشم نوازی می باشد.
دلیل اصلی قیمت گوشواره طلای نگین دار بخاطر سنگ های برلیان  به کار رفته در آن است که بر روی گوشواره استفاده شده است در واقع کل گوشواره را سنگ های برلیان فراگرفته است. نگین های جواهر دارای قیمت بسیار بالایی هستند که در این گوشواره ها  تعداد زیادی از آنها استفاده شده است مثلا اگر همین کار را با نگین های اتمی سفارش دهید قطعا قیمت را تا 80 درصد کاهش می دهید. در ادامه به انواع گوشواره که می توانید متناسب با سلیقه انتخاب کنید اشاره میکنیم.

گوشواره های حلقه ای:

به صورت سنتی به صورت یک دایره کامل یا یک نیم دایره هستند، دارای یک سیم هستند که وارد سوراخ گوش می شوند و از طرف مقابل قفل می شوند، این سیم ممکن است با خم شدن یا به کمک یک چفت قفل شود. این گوشواره ها در اندازه های مختلف و به اشکال مختلف مثل مثلث، مربع، مستطیل و... دیده می شوند. مدلهای جدیدتر آن دارای حلقه های بی انتها هستند و یا دارای پشتی گوشواره هستند این گوشواره ها به شکل دایره در سایزهای مختلفی وجود دارند از مدلهای کوچک آن گرفته تا بزرگ آن که بوهو استایل هستند و دارای کریستال و آویز می باشند. 

گوشواره های قلاب دار

یکی از اولین مدلهای گوشواره هستند و در زمان روم باستان هم استفاده می شده اند. مدلهای بعدی آن ویکتوریایی هستند و شامل: مدل قدیمی قلاب چوپان، گوشواره قلوه ای، مدل بالانس، مدل قلاب ماهیگیر و مدلهای دیگری نیزهستند که دارای اندازه ها و سبک ها و وزنهای متغیری هستند. گوشواره های آویزی محبو ب ترین نوع گوشواره ها هستند.

 

گوشواره های قلاب دار

 

گوشواره های کلیپسی:

نیازی به سوراخ کردن گوش ندارند، گوشواره های cuff و فریم های گوش از این نوع هستند، این گوشواره ها برای درست کردن کلیپس های کفش یا آویزهای کفش نیز استفاده می شوند. 

گوشواره های لوستری:

در هند و خاورمیانه طرفداران زیادی دارند از آنها به طور غیر رسمی و با یک تیپ بوهو می توان استفاده کرد یا در مراسمات شب هم خوب هستند. اجزای آنها شامل حلقه، مهره، اجزای سیمی است که آویزها ، زنجیرها و کریستال های درخشان به آنها آویز می شوند. این گوشواره ها به صورت مینیاتور شده با آویز هایی حرکت می کنند و درخشش زیادی ایجاد می کنند. 

گوشواره های میخی:


از جلوی گوش وارد سوراخ گوش می شوند و از پشت لاله گوش را محکم میگیرند پشتی این گوشواره با یک لولا یا قفل بسته می شود این گوشواره ها ممکن است تزیین شده با نقاشی، گلدوزی شده، حکاکی شده باشند. بعضی از مدلهای آن هم دارای حلقه هستند. به دلیل ضخامت ساختاری و نزدیکی آنها به لاله گوش تزیینات بیشتری را دارند. از آنها در مو، یقه لباس و تور عروس و ... می توان استفاده کرد. از محبوب ترین مدلهای آن مدل توپی است که یک توپ فلزی کوچک در جلوی گوش قرار می گیرد. بعضی از مدلهای آن به صورت نیم کره و کره های توپر و دارای حلقه هایی برای وصل کردن آویز هستند. 

گوشواره های اهرم دار:

به دلیل ساختار ساده و محکم بودن و ایمن بودن شان در میان مردم محبوبیت زیادی دارند. برای جواهرات قیمتی طلا و نقره بسیار استفاده می شوند این گوشواره ها از مدل های قلوه ای هستند که به دلیل ضخامت ساختارشان به همان اندازه امن و راحت هستند و برای جواهرات قیمتی مناسبترند.از انواع دیگر گوشواره ها به طور اختصاری می توان به گوشواره های فشرده، گوشواره های مخصوص خواب، گوشواره های cuff و گوشواره های بخیه ای اشاره کرد.

 

گوشواره های اهرم دار

 

کلام آخر 

گوشواره جواهر توسط فلزاتی مثل طلا و  سنگهای قیمتی ساخته میشود از جمله می توان به برلیان اشاره کرد که  برلیان تراشی 58 وجهی است که بر روی سنگ های قیمتی ایجاد می شود، از جواهرات محبوب در این زمینه گوشواره جواهر برلیان، نیم ست برلیان، دستبند و پایبند برلیان و گردنبند برلیان است. گوشواره جواهرات برلیان با توجه به طرح و شکل گوشواره و وزن برلیان و نوع طلایی که استفاده می شود در شکلهای مختلف حلقه ای ، میخی و ... تولید می شوند.
گوشواره جواهری شیک است که امروزه به صورت بسیار گسترده ای در بخش زیورآلات استفاده می شود، به دلیل وزن سبکی که دارند میتوانند به راحتی بر روی گوش قرار بگیرند اما زیبایی و نمایی که یک گوشواره جواهری از خود نشان می دهند گوشواره های دیگر ندارند. گوشواره جواهر انتخاب خاص و منحصر به فردی است که ما را به یاد داستان های کودکی مان در مورد شاهزاده ها و شاهدخت ها می اندازد. 

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

گوشواره یکی از پرمخاطب ترین زیورالات در بین خانم ها است که در شکل ها و جنس های مختلف در بازار وجود دارد اما انچه در هنگام شرکت در مراسم و میهمانی ها بسیار اهمیت دارد انتخاب گوشواره متناسب با مدل موهای فرد می باشد تا بتواند زیبایی چند برابر را به فرد هدیه دهد..

گوشواره های نقره انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها زیبایی خاصی را با خود به همراه دارند که در ادامه این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

انواع برند معروف طلا و جواهر در سرتاسر دنیا وجود دارد که علی‌رغم قیمت‌های بسیار بالایی که دارند، همچنان تقاضا برای مارک‌های گران‌قیمت جواهرات مردانه و زنانه همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با میلیاردها دلاری که سالانه در بازار طلا و جواهر خرج می‌شود،

برای خرید سرویس جواهر باید برخی نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را طبق سلیقه خود داشته باشیم.

ایده های مختلفی برای استفاده از جواهرات متناسب با فصل وجود دارد که می تواند زیبایی ظاهری افراد را دوچندان کند. برای مثلا فصل پاییز از جواهراتی با رنگ های پاییزی مثل نارنجی می توان استفاده کرد. در این مقاله به بررسی انواع جواهرات ترند متناسب با فصل می پردازیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد