قیمت جواهرات الماس
  • 2023-04-12

قیمت جواهرات الماس

الماس یکی از با ارزش ترین و کمیاب ترین سنگ های قیمتی است که درخشندگی و سختی فوق العاده ای دارد. این سنگ قیمتی متشکل از کربن خالص است که به طور منظم با هم فشرده شده و بنابراین بسیار مقاوم است. انتشار نور فوق العاده الماس و مقاومت بسیار زیاد آن، آن را به یکی از سخت ترین و با ارزش ترین مواد طبیعی در جهان امروز تبدیل کرده است. این سنگ قیمتی در بسیاری از جواهر سازی استفاده می شود. به همین منظور قصد داریم شما را با انواع و ویژگی های الماس و همچنین خواص الماس آشنا کنیم.


انواع الماس


الماس یکی از سنگ های قیمتی طبیعی گرانبها است که بسیاری از مردم آن را نمی شناسند یا هرگز نشنیده اند. اما مطمئنا همه درک کاملی از انواع سنگ ها و تفاوت های آنها ندارند. برای این منظور در ادامه به بررسی انواع الماس خواهیم پرداخت.
⦁ الماس نو: همانطور که از نام آن پیداست، الماس نو الماسی است که از معادن استخراج می شود و پس از تراش وارد بازار می شود. اغلب، تنها تعداد انگشت شماری از مردم توانایی خرید این الماس ها را دارند و همه آنها منحصر به فرد هستند.
⦁ الماس های بازیافتی: این الماس ها نیز از الماس های بکر یا جدید بازیافتی به دست می آیند. هنگامی که الماس های خام پس از استفاده به فروش می رسند، بازیافت می شوند و دوباره وارد بازار می شوند. از آنجایی که این الماس ها از نظر ظاهری و ارزشی تفاوت چندانی با هم ندارند، قیمت آنها مشابه است. البته، چون الماس های بازیافتی دوباره تراش می شوند، قیراط آن ها کاهش می یابد و در نهایت کمی ارزان تر از الماس های جدید می شوند.
C4 مخفف این گوهر است. هر یک از این C ها یک ویژگی خاص را نشان می دهد. برش به معنای برش (ظاهر)، رنگ به معنای رنگ الماس (الماس هر چه بی رنگ تر باشد ارزش آن بیشتر است)، وضوح به معنای شفافیت (درجه کمال ساختار طبیعی الماس) و قیراط است. یعنی عدد قیراط الماس. اندازه الماس). هرچه کیفیت این چهار C بالاتر باشد، الماس گرانتر است.


رنگ انواع الماس


یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت الماس رنگ آن است. هر چه الماس ها بی رنگ تر باشند، گران تر هستند. زیرا وجود رنگ در این سنگ های قیمتی به این معنی است که در ساختار آنها کربن خالص وجود ندارد.برای مثال وجود نیتروژن باعث تغییر شبکه کریستالی الماس و ایجاد رنگ زرد می شود. علاوه بر این، کربن باقی مانده در شبکه کریستالی باعث آبی شدن رنگ آن می شود.

رایج ترین رنگ های الماس، سفید، آبی-سفید، زرد، قهوه ای، سبز و قرمز است. علاوه بر این، الماس های آبی، بنفش، صورتی، نارنجی و سیر نیز در کشورهای مختلف مانند برزیل، معمولا در مجموعه های خصوصی یافت می شود. درجه بندی های مختلفی برای درجه بندی رنگ الماس ها وجود دارد که طبق کنوانسیون های بین المللی از سفید تا زرد مایل به سفید در نظر گرفته می شود.


خواص و مشخصات الماس


الماس دارای خواص شیمیایی و طیف عالی است. از طرفی خواص این سنگ آن را به یکی از پرطرفدارترین و با ارزش ترین سنگ های طبیعی در جهان امروز تبدیل کرده است. برای درک دقیق تر این سنگ قیمتی، بهتر است با خواص آن آشنا شوید.


خواص شیمیایی الماس: همانطور که قبلا ذکر شد، الماس یک ماده معدنی است که از کربن خالص تشکیل شده است. آنها با توجه به نظم ساختاری مکعب به طور فشرده در کنار هم قرار می گیرند.به دلیل ساختار بسیار پایدار این کربن ها، الماس از سختی بسیار بالایی برخوردار است.

بنابراین به راحتی می توان از آن در کاربردهای مختلف درگ و برش استفاده کرد. از طرف دیگر، شما فقط می توانید آن را با خود الماس خراش دهید. علاوه بر این، این سنگ قیمتی نسبت به انواع مواد شیمیایی کاملاً خنثی است، تنها اسید سولفوریک حاوی کروم می تواند بر آن تأثیر بگذارد و آن را به دی اکسید کربن تبدیل کند. مقاومت فوق العاده الماس در برابر دماهای بالا و تنش گرمایی از دیگر ویژگی های قابل توجه آن است.

 

خواص و مشخصات الماس


⦁ ترکیب شیمیایی: کربن کریستالی خالص
⦁ شفافیت: می تواند کاملا شفاف یا کاملا مات باشد
⦁ رنگ طرح: بی رنگ
رنگ: شفاف، سفید، زرد، قهوه ای، سبز، آبی، صورتی، نارنجی و مشکی
⦁ جلا: شیشه ای
⦁ سختی ماوس: 10
⦁ ضریب شکست: 2.417 تا 2.419
⦁ سیستم کریستالی: مکعبی


ویژگی های طیفی الماس:

یکی دیگر از ویژگی های الماس بررسی آن از طیف است. درخشندگی فوق العاده الماس ها آنها را به یکی از گران قیمت ترین و زیباترین سنگ های قیمتی مورد استفاده در جواهرات تبدیل کرده است.البته هر چه ترک ها، خطوط و آخال ها در الماس کمتر باشد، کیفیت آن بالاتر است. رنگ های تیره و لکه های ناشی از کربن در الماس مانع عبور نور از الماس شده و مقاومت آن را کاهش می دهد. یکی از خواص نوری منحصر به فرد الماس پراکندگی نور است که منجر به جدا شدن نور و تشکیل رنگ می شود.


خواص الماس:

الماس خواص فوق العاده ای دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:


⦁ استفاده از این سنگ می تواند به زایمان راحت زنان کمک کند.
⦁ استفاده روزانه از آن می تواند تمرکز و هوشیاری فرد را بهبود بخشد.
⦁ عالی برای بینایی (بینایی) و قلب قوی.
⦁ این سنگ در فعال سازی حس ششم و افزایش قدرت پیش بینی مغز تاثیر بسزایی دارد.
⦁ افزایش سطح انرژی مثبت در بدن از دیگر خواص این سنگ های قیمتی است.
⦁ استفاده روزانه از الماس می تواند احساس پیروزی، عشق، وفاداری، امید و سرزندگی را افزایش دهد.
⦁ احساس قدرت که بر تمام ویژگی های عاطفی می افزاید از دیگر خواص الماس است.
⦁ استفاده از این سنگ ها می تواند قدرت بدنی فرد را نیز افزایش دهد.به دلیل طبیعت سرد و خشک این سنگ ها، ایرانیان باستان معتقد بودند که قرار دادن آنها در شکم می تواند دردهای شکمی مانند قولنج، معده درد و مشکلات گوارشی را درمان کند.
⦁ از نانوذرات الماس برای حمل داروهای شیمی درمانی استفاده می شود. زیرا مستقیماً روی تومورهای مغزی تأثیر می گذارد و سلول های سرطانی را از بین می برد.
⦁ استفاده از این سنگ ها شک، تردید و دودلی را از مردان دور می کند.
⦁ می تواند به افزایش اعتماد به نفس و نشاط فرد کمک کند.
⦁ از مشکلات کلیه و مثانه جلوگیری می کند.
⦁ این سنگ،  مغز، سیستم عصبی و عضلانی را تقویت می کند.
برای نقرس و مسمومیت نیز موثر است.
⦁ کنترل حس حسادت، ایجاد تعادل در رفتار، استقلال و افزایش احساس اعتماد از دیگر خواص این سنگ است.
⦁ حل مشکلات جنسی از دیگر خواص الماس است.

 

خواص الماس


استفاده از جواهرات الماس در یک مناسبت غیررسمی با جواهراتی که در مراسم رسمی استفاده می شود بسیار متفاوت است. این بدان معناست که وقت آن رسیده که نگاهی به جواهرات خود بیندازید.
یک زن و شوهر باید مقداری جواهرات الماس داشته باشند که بتوانند در زندگی روزمره خود از آنها استفاده کنند.


گوشواره الماس/گوشواره برلیان


اگر شما در مهمانی خود از گوشواره های الماس بزرگ استفاده می کنید، حتما باید زیبا باشند. اما برای استفاده روزمره مناسب نیستند. برای فعالیت‌های روزانه، گوشواره‌ها همچنان ساده‌تر هستند.
گوشواره های با میخ الماس همیشه مد هستند. هر خانمی باید حداقل یک جفت گوشواره میخی الماس داشته باشد.


حتی اگر گوشواره های میخی الماس را دوست ندارید، می توانید گوشواره های الماس دیگری را انتخاب کنید. باید بدانیم که گوشواره های بزرگتر و شیک تری را برای مراسم رسمی یا جشن های شبانه رزرو کنیم.


دستبند الماس/دستبند برلیان


دستبند الماس یکی از نفیس ترین انواع جواهرات است. با این حال، در برخی از حرفه ها، پوشیدن دستبند کاری بسیار دشوار است. به خصوص دستبندهای بزرگ و پر سر و صدا می توانند نظر افراد را به خود جلب کنند.
همچنین، شما نمی خواهید جواهرات الماس بزرگ خود را بیش از حد در زندگی روزمره خود به نمایش بگذارید.یک دستبند الماس ساده و در عین حال شیک برای مراسم غیر رسمی خود یا یک دستبند شیک تر برای مراسم شب یا مراسم رسمی خود انتخاب کنید.


گردنبند الماس/گردنبند جواهرات


هر خانمی باید حداقل یک گردنبند الماس یا آویز الماس داشته باشد. انتخاب گردنبند جواهرات مناسب می تواند نقاط قوت شما را برجسته کرده و نقاط ضعف شما را به حداقل برساند.گردنبندی را انتخاب کنید که با لباس شما هماهنگ باشد.


به عنوان مثال، یک آویز الماس اشکی یا یک گردنبند الماس گلابی شکل، وقتی لباس یا بلوز یقه V را می پوشید، خیره کننده به نظر می رسد.برای یقه گرد، گردنبند گرد بهتر به نظر می رسد، اما زیاده روی نکنید. اگر سایر آویزهای انتخابی شما کم رنگ هستند، می توانید گردنبند را حذف کنید.

 

انگشتر جواهر


حلقه الماس/انگشتر جواهر


حداکثر انگشترهایی که می‌توانید برای فعالیت‌های روزانه خود همراه داشته باشید دو حلقه است.برای جلوگیری از ظاهر عجیب و غریب، در هر انگشت یک انگشتر (حلقه) بیاندازید. هر زن باید حداقل دو حلقه در زندگی خود داشته باشد: یک حلقه نامزدی و یک حلقه ازدواج.


اگر نامزد هستید، بهتر است از حلقه نامزدی استفاده کنید. پس از ازدواج، می توانید حلقه های نامزدی و ازدواج خود را با هم بیاندازید.با این حال، گاهی اوقات شما می خواهید از بین جمعیت متمایز شوید. حلقه ازدواج خود را بپوشید و (به طور موقت)


چه عواملی بر قیمت جواهرات الماس تاثیر می گذارد؟


شاخص های کیفیت الماس شامل قیراط، شفافیت، رنگ و برش است که با C4 نشان داده می شود. عیار به معنی قیراط، Clarity به معنای شفافیت، Color به معنای رنگ و Cut به معنای برش است که هر کدام در قیمت آن تاثیر می گذارد.اینکه الماس چیست و چه کیفیتی دارد، با این C4 مشخص می شود که چهار معیار ارزیابی الماس است.


معیارهای رنگ، وضوح و وزن قیراط متعلق به خود الماس است، فقط تراش الماس در دسترس انسان است. سنگ های قیمتی بد تراش، کیفیت و ارزش الماس را کاهش می دهند و در نتیجه قیمت آن را نیز کاهش می دهند. سنگ های زرد مات یا قهوه ای روشن قیمت کمتری دارند. سنگ های قیمتی سفید و بی رنگ برش گرد یا برلیان ارزش و قیمت بالایی دارند.

 
خرید اینترنتی جواهرات از گالری جواهرات


در این مقاله توضیح می دهیم که الماس چیست و چه خواص فیزیکی و شیمیایی دارد.همچنین کاربردهای آن و همچنین چیستی الماس و رنگ و انواع تراش آن را توضیح می دهیم.


الماس برای چه مواردی استفاده می شود؟


اکنون که می دانیم الماس چیست و چه ویژگی هایی دارد، بیایید توضیح دهیم که این سنگ قیمتی برای چه مواردی استفاده می شود. الماس ها تنها سنگ های قیمتی تک عنصری هستند. سایر سنگ های قیمتی دارای دو یا چند عنصر هستند، مانند زمرد که از اکسیژن، آلومینیوم، سیلیکون و بریلیم یا یاقوت سرخ که از آلومینیوم و اکسیژن  تشکیل شده است.
استفاده از سنگ در جواهرسازی یکی از مصارف الماس است، اما از آنجایی که الماس فقط از کربن خالص ساخته می شود، بیش از 80 درصد کاربرد آن علاوه بر ساخت زیورآلات در صنعت است و در این زمینه بسیار کاربرد دارد.

 

نحوه مراقبت و نگهداری از سنگ الماس


نحوه مراقبت و نگهداری از سنگ الماس

نگهداری و مراقبت از الماس می تواند تاثیر زیادی بر حفظ ارزش آن داشته باشد. به عنوان مثال، الماس به سرعت گرد و غبار را جذب می کند. بنابراین قرار دادن آن در مقابل پاک کننده های حاوی اسید، کلر، لوسیون، صابون، چربی های طبیعی، رنگ مو و عرق بدن می تواند باعث کدر شدن الماس و از دست دادن خواص خود شود. بنابراین، اگر الماس دارای کثیفی است، بهتر است آن را با یک پاک کننده مبتنی بر آمونیوم یا یک صابون بسیار ملایم تمیز کنید. در نهایت با یک حوله نرم خشک کنید.

توجه داشته باشید که سختی الماس می تواند باعث خرد شدن جواهرات دیگر شود، بنابراین از پرتاب کردن آن یا برخورد محکم با جواهرات دیگر خودداری کنید. به عنوان مثال، زمانی که از آن استفاده نمی کنید، بهتر است الماس را در یک پارچه نرم بپیچید و در جعبه جواهرات نگهداری کنید.
آخرین کلام
اگر نمی خواهید بیش از حد از جواهرات الماس خود در زندگی روزمره استفاده کنید. چند آویز جواهرات الماس ساده و در عین حال ضروری را انتخاب کنید. برای تکمیل ظاهر خود از حداکثر یک تکه جواهرات استفاده کنید.اغلب، در زندگی روزمره، قانون طلایی "کم هم زیاد است" اعمال می شود. مناسبت های رسمی مانند جشن ها و مراسم فرش قرمز مکان مناسبی برای نشان دادن هر چیزی است که دارید. جواهرات منحصر به فرد خود را برای این رویدادها ذخیره کنید.

 
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

الماس صورتی بسیار کمیاب است و زیبایی خیره کننده ای دارد درواقع جواهراتی که با این سنگ‌ تزیین می شوند به دلیل زیبایی منحصر به فرد بسیار پر طرفدار هستند و قیمت بالایی نیز دارد. این سنگ تحت فشار خیلی زیاد شکل میگیرد و درخشش و رنگ فوق العاده ای دارد.

الماس یکی از جواهراتی است که در افسانه ها و خرافه ها بسیاری وجود داشته است . الماس از استحکام بالایی برخوردار است و مقاومت فشاری زیادی را تحمل می کند. این سنگ باارزش ترین و قیمتی ترین سنگ می باشد.

الماس های کشف شده از معادن در رنگ، اندازه، وزن، میزان سختی و ویژگی های مختلفی وجود دارند که بر همین اساس درجه بندی می شوند و ارزش گذاری آن ها متناسب با همین درجه بندی انجام می شود.

در کنار الماس طبیعی که از معدن ها به صورت طبیعی استخراج می شود، الماس مصنوعی نیز وجود دارد که ساخته دست انسان است و طی فرایند آزمایشگاهی تولید می شود. این الماس در ساخت انواع جواهرات و همچنین صنایع متنوعی کاربرد دارد.

<p style="text-align: right;">بسیاری از افراد فکر میکنند الماس همان برلیان است اما این تصوری اشتباه است چراکه میان الماس و برلیان تفاوت هایی وجود دارد.</p>

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد