راهنمای خرید انگشتر فیروزه
  • 2024-01-29

راهنمای خرید انگشتر فیروزه

 انگشتر فیروزه یکی از جواهرات باارزش در جهان است به دلیل زیبایی طبیعی و خواص فیزیکی و درمانی خود مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. انگشتر فیروز علاوه بر زیبایی  بصری خود از رنگ آبی سیر فیروزه منحصربه فرد نیز بهره می برد که دارای   خواص فیزیکی و متافیزیکی فراوانی است.

انگشتر فیروزه بسیار خاص می باشد. طرح های متنوع سنگ فیروزه زیبایی منحصربه فردی را به انگشتر بخشیده است این انگشتر فیروزه با طرح های خاص و به دلیل رنگ آبی تیره یکی از پرطرفدارترین انگشترهای موجود در بازار می باشد در این مقاله شما را در خرید انگشتر فیروزه راهنمایی می کنیم تا بتوانید خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید.

فیروزه 

سنگ فیروزه یک نوع معروف از سنگ‌های قیمتی است که در بسیاری از زیورآلات زنانه و مردانه استفاده می‌شود. این سنگ به دلیل زیبایی بی نظیر خود، شهرت جهانی دارد. رنگ آبی فیروزه ای رنگی است که روی این سنگ گذاشته شده است.  فیروزه سنگی با ارزش و گرانبهاست که در رنگ های فیروزه ای با تن های رنگی متفاوت آبی روشن ، آبی تیره ، سبز روشن و سبز تیره و...می‌باشد. 

سنگ فیروزه در اصل یک سنگ قیمتی و طبیعی است و در استفاده‌های معمول، مضرات خاصی ندارد. برخی افراد ممکن است به سنگ فیروزه حساسیت داشته باشند و در صورت استفاده از آن در مدت طولانی، پوست آن‌ها آزار دیده یا تحریک می‌شود.

 برای خرید انگشتر فیروزه چه راهنمایی های لازم است

برای خرید انگشتر فیروزه، راهنمایی زیر را دنبال کنید:

• تشخیص اصالت نگین فیروزه: ابتدا باید اصالت نگین  فیروزه را تشخیص دهید. نگین های بدلی، نمونه‌هایی هستند که با وجود تشابه در ظاهر و رنگ، ترکیب شیمیایی متفاوتی با سنگ طبیعی دارند. میزان قیمت آنها می‌تواند نشانگر این باشد که این نگین‌ها طبیعی نیست.

• انتخاب فروشگاه معتبر : برای خرید انگشتر فیروزه اصل اول از همه باید به دنبال فروشگاه‌های معتبر باشید. در این فروشگاه‌ها محصولات مختلف باعث می‌شود تا با هر قیمتی گزینه‌هایی  داشته باشند.

• محل استخراج سنگ فیروزه : سنگ فیروزه در معادن سراسر دنیا پیدا می‌شود اما بهترین سنگ فیروزه دنیا، در معادن نیشابور وجود دارد. سنگ فیروزه در حالت کلی سختی متوسطی دارد اما گاهی اوقات به شرایط معدنی بستگی دارد.

• قیمت : قیمت انگشتر فیروزه بستگی به کیفیت فیروزه، نوع طلا و اندازه انگشتر دارد. برای خرید انگشتر فیروزه بهتر است قیمت را با قیمت های مشابه در بازار مقایسه کرده و تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

تشخیص انگشتر فیروزه اصل از تقلبی

تشخیص انگشتر فیروزه اصل به دلیل وجود ریز ساختارهای مختلف در آن و گاهی هم وجود سنگ‌های مصنوعی که به رنگ فیروزه شبیه‌سازی می‌کنند، ممکن است برای بعضی افراد سخت باشد. برای تشخیص انگشتر فیروزه اصل از تقلبی، چند عامل وجود دارد که باید بررسی شود:

 

تشخیص انگشتر فیروزه اصل از تقلبی

 

جنس سنگ : فیروزه اصل از جنس سنگ‌های آذرین است و در اعماق زمین به مرور زمان تشکیل می شود. برای دستیابی به آن باید از طریق استخراج در معادن فیروزه اقدام کرد. از سوی دیگر، فیروزه تقلبی با جنس های پلاستیکی، شیشه های و سرامیکی توسط انسان تولید می شود و روانه بازار می شود.

رنگ : فیروزه‌ عجمی یا فیروزه‌ ایرانی، مرغوب‌ترین نوع فیروزه در دنیا است، چرا که هیچ نوع ناخالصی در آن وجود ندارد و از رنگ آبی‌ یکپارچه و بدون هیچ ریشه و خالی تشکیل شده است.

تست‌خراش : موادی که فیروزه تقلبی از آن ساخته می‌شود، سنگ‌های نرم‌تری نسبت به فیروزه اصل هستند. برای انجام این تست به آرامی ناخن خود را برای ایجاد خراش در قسمتی از سنگ که کمتر قابل مشاهده است بکشید و اگر به راحتی  دچار خراش شود، سنگ بدلی است.

محل استخراج: محل استخراج  از عوامل مهم سنگ و هویت آن در تعیین قیمت فیروزه اصل و انواع سنگ فیروزه می باشد. در بسیار از نقاط زمین این سنگ معدن استخراج می شوند. اما در ایران، تبت، آمریکا، مصر مهم ترین معادن این گوهر در سرتاسر جهان  شناخته شده می‌باشد.

شکل ظاهری: بر اساس شکل ظاهری، دو نوع عجمی و شجری موجود می باشد. برخی از این سنگ ها دارای رگه هایی هستند اما برخی دیگر کاملا صاف و یکدست آبی هستند که روی سطح آن هیچ رگه و شکستگی دیده نمی شود. سنگ فیروزه اصل نیشابور غالبا دارای نقاط و رنگ های سیاه در پشت نگین است و این بهترین روش تشخیص سنگ فیروزه اصلی می باشد. 

الگو : فیروزه واقعی اغلب دارای اجزا و ترک های طبیعی است که بخشی از زیبایی و ارزش آن است. فیروزه تقلبی اما معمولا صاف است و فاقد این ویژگی های طبیعی است. اگر به شکاف ها و شیارهای روی نگین نگاه کنید. رنگ مورد استفاده در تقلبی ها اغلب درقسمت  تجمع  یافته که در فیروزه واقعی غیر طبیعی است.

ماتریس تار عنکبوت : فیروزه واقعی دارای ماتریس تار عنکبوت است که با بزرگنمایی قابل مشاهده است. در حالی که در فیروزه تقلبی  این گونه نیست.

نکته :به یاد داشته باشید، اینها تنها برخی از علائم هستند. اگر مشکوک هستید که یک تکه فیروزه تقلبی است، بهتر است با یک جواهرساز حرفه ای یا گوهرشناس برای قضاوت قطعی مشورت کنید.  در واقع شما می توانید انواع جواهرات و انگشترهای فیروزه را از فروشگاه های معتبر یا جواهرسازی استاد میثم فتحیان با تضمین اصالت و فاکتورهای رسمی خریداری کنید. زیرا که یکی از به نام ترین جواهرسازان ایران در زمینه سنگ های فیروزه می باشد که جواهر سازی را به زبده ترین شکل ممکن انجام می دهد.

 

خواص درمانی سنگ فیروزه 

سنگ فیروزه درست مثل بسیاری از سنگ های قیمتی دیگر خواص درمانی بسیاری دارد و در انواع زیورآلات زنانه و مردانه استفاده می شود. این سنگ زیبایی بی نظیری دارد وسنگ‌ها اغلب به خاطر خواص و خصوصیات طبیعی‌شان، از جمله ساختار، ترکیب شیمیایی، و نحوه تعامل با نور و امواج الکترومغناطیسی، خواص درمانی دارند. این خواص معمولاً به عنوان درمان جایگزین یا مکمل برای برخی از بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دیدگاه ها در خصوص خواص درمانی سنگ‌ها مربوط به تأثیرات الکتریکی و مغناطیسی آنها می باشد.

یکی از محبوب ترین سنگ های قدیمی است که در تقویت چشم، بهبود بیماری های روحی و اصلاح گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد. خواص درمانی سنگ فیروزه می توان  در سه بخش معنوی، جسمی و روحی جست و جو کرد.

درمان دردهای شکمی، آنورکسی، اصلاح گردش خون، پادزهر گزش حشرات، بهبود عملکرد بدن، رفع ویروس های بدن، درمان انواع میگرن ها، درمان دردهای معده، کاهش یبوست، درمان جنون و صرع، درمان سنگ کلیه و بیماری های طحال از خواص مهم سنگ فیروزه در درمان  جسم و روح انسان‌ها به حساب می‌آید.

 

خواص درمانی سنگ فیروزه

 

سنگ فیروزه با انتقال انرژی مثبت به فرد و همچنین تقویت تمرکز و قوه عقلانی به فرد در مسیر معنوی کمک بسیار می‌کند. این سنگ به افراد در رفع نیازهای روحی و جسمی کمک کرده و  باعث  قوت قلب در انسان می‌شود. دور کردن دردها، رفع فقر، پیروزی، استجابت دعا و... از دیگر خواص معنوی سنگ فیروزه برای انسان است.

نگهداری از سنگ فیروزه 

 فیروزه یکی از سنگ های قیمتی در جهان است که در  نگهداری  آن باید دقت زیادی کرد. در زیر به برخی از نکات مهم در نگهداری سنگ فیروزه اشاره شده است:

جلوگیری از تماس مواد شیمیایی : سنگ فیروزه به برخی از مواد شیمیایی وامنش دارد و باید از آن دور باقی بماند. به عنوان مثال، اسید، عطر و ادکلن، کرم های آرایشی و ... می توانید به سنگ آسیب برسانند ویا باعث  تغییر رنگ در آن‌ها شود.

نگهداری در شرایط مناسب : اگر قصد استفاده از سنگ فیروزه را دارید، بهتر است که فیروزه را در داخل پنبه یا خاک اره قرار دهید و در یک سلفون بپیچید، سعی کنید تا سلفون خالی از هوا باشد تا فیروزه در معرض هوا هم قرار نگیرد.

جلوگیری از حرارت زیاد : باید خودداری کنید که فیروزه در معرض حرارت زیاد قرار نگیرد. بعضی اوقات برای خشک کردن فیروزه آن را کنار کتری، سماور، بخاری و یا سشوار قرار می دهند که ممکن است به فیروزه آسیب جدی وارد کند. فقط کافی است آن را در یک محل خشک و گرم قرار دهید.

جلوگیری از تماس زیاد آب : هنگام شستن ها با صابون یا دستمال بدن، حتما انگشتر فیروزه را از دست خارج کنید و آن را خشک کنید و همچنین مراقب کف صابون باشید و همچنین این سنگ نباید با آب کلردار تماس داشته باشد.

نتیجه گیری 

انگشتر فیروزه یکی از خریدهای محبوب در جواهرات است و یکی از زیباترین و محبوب ترین انواع انگشترها می باشد ترکیب طلا با سنگ فیروزه به عنوان ارزشمندترین جواهرات همیشه مورد توجه افراد بوده و در بین مردم شناخته شده است اگر قصد خرید انگشتر فیروزه را دارید با نکات راهنمای خرید که  متن بالا گفته شد اقدام به خرید نمایید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

فیروزه از جمله سنگهای زیبا است که برای تزیین انواع زیورالات از جمله انگشتر از آن استفاده می شود. استفاده از فیروزه اصل و تراش خاص و منحصر بفرد این سنگ روی گرانترین انگشترهای کلکسیونی انجام شده است.

سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد از ویژگی های درمانی مانند آرامش قلب، رفع ترس، بهبود سیستم ایمنی و... است که جذابیت و محبوبیت این سنگ را چند برابر کرده است.

فیروزه از جمله سنگهای زیبا و قیمتی است که برای تزیین انواع زیورالات از آن استفاده می شود. این سنگ در نقاط مختلف جهان یافت می شود و با تواجه به منبعی که از آن استخراج شده کیفیت و ویژگی های متفاوتی دارد.

برای جلوه گر شدن زیبایی سنگ فیروزه نیاز است که آن را تراش دهند. انواع تراش فیروزه مانند تراش بیضی، پیکانی و مسطح وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم

سنگ فیروزه از جمله سنگهای زینتی با خواص فراوان است. قیمت سنگ فیزوزه خام بستگی به کیفیت، وزن و رنگ آن دارد در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

سنگ فیزوزه از جمله سنگهای بسیار زیبا و چشم‌نواز است که در صنعت جواهر سازی استفاده می شود برای کار برد در زیورالات باید این سنگ را تراش بدهند در این مقاله به انواع تراش سنگ فیروزه می پردازیم.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد