آشنایی با تاریخچه حلقه ازدواج
  • 2022-10-21

آشنایی با تاریخچه حلقه ازدواج

 

حلقه نامزدی به عنوان نمادی از ازدواج به شمار می رود و از نشانه های تعهد زوجین به یکدیگر می باشد. تاریخچه  حلقه ازدواج به زمان های خیلی دور بر میگردد. در مراسم عقد عروس و داماد حلقه را به صورت نمادین بر دست هم می اندازند.

در گذشته رسمی وجود داشت كه داماد حلقه‌ای را در انگشت نامزد خود می انداخته است، اما مشخص و قطعی نیست كه این رسم از چه زمانی آغاز شده است. در انجیل اشاره‌ای به حلقه نامزدی نشده، اما در سفر پیدایش به حلقه طلا به عنوان نماد وفاداری و دوستی اشاره شده است. عقیده‌ای نیز وجود دارد كه در دوره حضرت موسی حلقه ازدواج وجود نداشته است، اما به نظر می‌رسد در دوره‌های بعد رواج یافته است. 

استفاده از حلقه هم در دوره ازدواج و هم در دوره نامزدی تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد. در بین یهودیان قدیمی انتخاب عروس همواره به عهده بزرگ‌ترها و والدین بود و به این شکل انجام می شد و سپس این انتخاب با انجام عقد و پیمان زناشویی كه همراه با هدایایی بوده است، تثبیت می‌شد. به نظر می‌رسد این هدایا منشا هدیه دادن حلقه ازدواج باشد.

در گذشته رسمی وجود داشت كه داماد حلقه‌ای را در انگشت نامزد خود می‌كرده است، اما مشخص و قطعی نیست كه این رسم از چه زمانی آغاز شده است. در انجیل اشاره‌ای به حلقه نامزدی نشده، اما در سفر پیدایش به حلقه به عنوان نماد وفاداری و دوستی اشاره شده است. عقیده‌ای نیز وجود دارد كه در دوره حضرت موسی حلقه ازدواج وجود نداشته است، اما به نظر می‌رسد در دوره‌های بعد رواج یافته است.

 در یونان مدرن دو حلقه مورد استفاده قرار میگیرد، حلقه ی طلایی برای داماد و نقره برای عروس كه به نشانه یگانگی و برابری مبادله می شود ولی در واقع ارزش بیشتر حلقه ی مردان نشان دهنده ی برتری موقعیت آن ها می باشد.در دوره ای نیز حلقه ی آهنی مرسوم بود كه به نشانه ی تعهد برای نامزد(عروس) فرستاده می شد.

این حلقه ی آهنی به عنوان نماد دوام و پایداری پیمان ازدواج ساخته می شد. در دوره های قبل حلقه هایی از جنس برنج و مس نیز دیده شده است. از نظر شكلی نیز یك حلقه ی  ساده همیشه تنها شكل حلقه ی ازدواج نبوده و گاهی اشكال متفاوتی روی آن تراشیده و كنده كاری شده مانند یك كلید برای نشان دادن اقتدار خانگی زن.

در قرن‌های 15 و 16 ایتالیایی‌ها از حلقه‌ی ازدواج استفاده می کردند که عمدتاً از جنس نقره بوده و با مینای سیاه مینا کاری می شده است. اروپاییان قرون وسطی نیز از الماس برای حلقه‌ی ازدواج استفاده می‌کردند و قدرت آن را حافظ پیمان ازدواج می دانستند. دهقانان ایرلندی نیز عقیده داشتند که ازدواج بدون حلقه‌ای از جنس طلا قانونی و مشروع نیست.

 

حلقه نامزدی نماد عشق

 

بعدازاینکه زندگی‌ها رو به تجملاتی شدن رفته است، دیگر عروس‌ها حلقه آهنی را پذیرا نبوده‌اند و با مرور زمان حلقه نامزدی به‌صورت زینتی نیز هدیه داده می‌شده است که نشان‌دهنده‌ی عشق همسر و تکمیل‌کننده زندگی آن‌ها بوده است.گفتنی است درصورتی‌که حلقه نامزدی مبادله نشود، در این ازدواج نماد جاودانگی استفاده‌نشده است، این موضوع در صورتی است که از لازمه‌های هر ازدواج در هر فرهنگی حلقه است.

 

حلقه نامزدی نماد عشق

 

در مورد تاریخچه حلقه نامزدی ناگفته نماند که در دوره‌ای نیز از حلقه‌هایی به‌صورت جنس برنج و مس نیز استفاده می‌شده است و بر روی این حلقه‌ها نمادهای مختلفی استفاده می‌شده است که تنها نمایان گر ازدواج نبوده است و به شکل‌های مختلفی طراحی‌شده است.

 

حلقه ازدواج در دوران غارنشینی

 

ریشه داستان ما به گذشته و به دورانی باز می‌گردد که نشانه و سمبل نامزدی نه حلقه و بلکه ریسمانی بافته شده از علف، نی یا چرم بود. چنین نقل شده است که ابتدا این ریسمان را به دستها و پاهای نامزد مردان غارنشین می‌بستند تا فرار نکنند و هروقت اطمینان پیدا کرد که آن دختر با وی می‌ماند ریسمان پاها را باز می‌کردند و فقط ریسمان دور دستها را باقی می‌گذاشتند و زمانیکه نسبت به تعهد و ماندگاری نامزد خود مطمئن می‌شدند ریسمان را به دور انگشت او می‌بستند.

 

حکایت دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید حلقه بخشی از جهیزیه یا شیربهای عروس محسوب می شده است. در آن دوران، مراسم عروسی به قیمتی مورد توافق همراه با مدارک و قراردادهای ازدواج تعیین می‌شد و در ازاء مقادیری دام ، پارچه و طلا و جواهر ( که حلقه جزئی از آن بود) عروس را به خانه داماد می‌بردند. حلقه هم به‌عنوان سمبل هدیه با ارزش داماد و هم جزئی از کابین عروس به‌شمار می‌رفت.

 

حلقه به عنوان سمبل نمادین نامزدی و ازدواج به شکل گرد و حلقه‌ای بود، و از لحاظ هندسی بی‌ادیان و بی‌انتها است: مشابه شکل آفتاب و ماه کامل است که در فرهنگ ها و تمدن‌های باستانی مظهر یگانگی و تکامل و ابدیت بوده است. چنین پنداشته شده که احتمالا یونان باستان بود که سنت حلقه‌های نامزدی را بنیان‌گذاری کرده است اما تاریخ دقیق منشاء حلقه‌های نامزدی مشخص نمی باشد. در آن دوران حلقه‌های نامزدی پیش از ازدواج و به عنوان سمبل مهرومحبت‌ وعلاقه طرفین رد وبدل می‌شد.

 

در واقع حلقه نامزدی آن دوره همان حلقه عقد امروزیست که ممکن است به ازدواج منجر نشود ولی سمبل عشق و دوستی واقعی باشد. نامزدی رومیان، کلیدی منقوش و حکاکی شده است و دو روایت درباره آن سنت وجود دارد: اول روایتی عاشقانه که می‌گوید این کلید بیانگر موفقیت عروس برای نفوذ و تسخیر و بازکردن قفل قلب همسر خود می باشد.

 

روایتی منطقی‌تر نقل است که خاطر نشان می‌کند: این کلید موفقیت بانوان در حصول نیمه دیگرشان است تحقیقات نشان می‌دهد. بتدریج کلید جای خود را به حلقه‌هایی از آهن داد فدرینگ fede ring نمونه‌ای از حلقه‌های رومی می باشد که حلقه ایمان و حقیقت و صداقت نامیده می‌شد و مربوط به قرن 4 پس از میلاد مسیح است. این نوع حلقه به صورت دو دست در هم گره خورده است که آن را در سومین انگشت سمت چپ جا می کنند و نشانه عشق و مهر و محبت می باشد.

 

 دلیل آنها این بود که رگ دست چپ به قلب متصل می شود. سرچشمه این سنت به مصریان قدیم برمی‌گردد.نمونه وایکینگ‌ها به صورت دو دست در هم گره ‌خورده بر روی یک قلب است. در فرهنگ های دیگری همچون کشور اسپانیا، شاهد طرح‌هایی مشابه و قلبی هستیم که توسط دو دست ،نگاه پوشانده نشده است که البته قدمت حلقه‌های کلدداگ Claddagh بیش از اینها می باشد. منشاء حلقه کلدداگ به طرح حلقه‌های فد یونانی Greece fede ring باز می‌گردد.

 

طرح این حلقه‌ها تاجی است که در بالای دو دست قرار دارد و قلبی در میان آنان حضور دارد جالب اینکه در فرهنگ سلتیکCeltic Culture  موی بافته دلدار خود را به عنوان سمبل متعهد دو طرفه به صورت حلقه به خود می آویختند.

 

قدمت حلقه نامزدی

 

در دوره حضرت موسی حلقه‌ی ازدواج وجود نداشته، اما در دوره‌های بعد رواج یافته است. انتخاب عروس در میان یهودیان به‌وسیله بزرگ‌ترها بوده و بعد از پیمان زناشویی آن‌ها هدایایی به عروس می‌دادند که این هدایا منشأ هدیه دادن حلقه‌ی ازدواج هستند. حلقه بخشی از جهیزیه یا شیربهای عروس به شمار می‌آمده و در بین هدایا وجود داشت.

 

طبق نظریه‌ای دیگر تبادل حلقه‌ی ازدواج از مصر باستان و مربوط به ۴۸۰۰ سال پیش است. مصریان باستان نزدیک به ۵ هزار سال قبل، در جشن ازدواج خود از حلقه استفاده می‌کردند. قبل از رواج سکه، مصریان باستان، سکه‌ای با یک سوراخ که در مرکزش بود و مانند یک حلقه آن را در انگشتان قرار می‌دادند.جالب است بدانید در آن ایام تنها زنان حلقه ازدواج در دست می‌کردند.

 

حکایت دیگری وجود دارد که انسان‌های اولیه ریسمانی بافته‌شده از علف، نی یا چرم را بر دست و پای نامزد خود می‌بستند تا فرار نکنند و زمانی که مطمئن شدند آن دختر با وی می‌ماند ریسمان پاها را باز می‌کردند و فقط ریسمان دوردست‌ها را باقی می‌گذاشتند و پس از اطمینان به تعهد و ماندگاری نامزد خود ریسمان را به دور انگشت او می‌بستند.

 

 

حلقه ازدواج| انواع حلقه ست

 

حلقه ازدواج تنها در انگشت قرار نمی گرفت :

 

در ایسلند که نامزدی و ازدواج هر دو به وسیله پول پذیرفته می شد، حلقه ازدواج کمتر ضروری به نظر می رسید چرا که انتظار می رفت دختر هدایای خود را نقدی دریافت کند، با این حال حلقه در این کشور نیز استفاده می شد اما به سختی حلقه انگشت نام می گرفت چون که به اشکال مختلف از استخوان، سنگ، کهربای سیاه، طلا و نقره ساخته می شد گاهی مواقع به حدی پهن بود که اجازه نمی داد دست از آن عبور نماید. در مراسم نامزدی داماد چهار انگشت و کف دست خود را از این حلقه عبور می داد و با این روش می توانست دست عروس خود را بگیرد.

تاریخچه انگشتر عروسی در ایران :

 

  • در بررسی و مطالعه دقیق تاریخ ایران می بینیم که از زمان ایران باستان و هخامنشیان حلقه در ایران وجود داشته است.
  • در تحقیقاتی محققان حلقه ازدواج را در دست همسر پادشاه ایلام مشاهده کرده اند.
  • چیزی که واضح و مشخص است تاریخچه بسیار قدیمی حلقه در ایران می باشد.
  • در واقع از آن زمان حلقه ازدواج نشانه ای از وفاداری و تعهد بوده است.
  • در زمان ایران باستان خانواده و زندگی زناشویی امری مقدس بود. زنان از ارزش وجودی بالایی برخوردار بودند و تقریبا حقوقی هم سطح با حقوق مردان داشتند.
  • مردان ایرانی با انداختن حلقه در انگشت خود مهر و وفاداری خود را نسبت به همسران خود نشان می دادند.

 

حلقه ازدواج برای مردان از چه زمانی استفاده می شد؟

 

همانطور که در بالا اشاره شد، در ایام قدیم حلقه صرفا برای زنان استفاده می شد و مردان آن را در دست نمی انداختند. بعد از جنگ جهانی دوم که مردان سال های طولانی از خانواده و همسر دور می ماندند، اقدام به استفاده از حلقه کردند و از آن زمان به بعد استفاده از حلقه ازدواج در بین مردان نیز رواج یافت. اینگونه مردان نیز تعهد خود را نسبت به خانواده اعلام می داشتند.

 

حلقه ازدواج برای مردان از چه زمانی استفاده می شد؟

 

بررسی تفاوت‌های بین حلقه و انگشتر :

 

حلقه از جنس طلا می باشد تا ارزشمندی و ماندگاری عشق عروس و داماد به یکدیگر را نشان دهد و شکل آن حلقوی است، زیرا حلقه به دور خودش می‌چرخد و هرگز انتهایی نخواهد داشت و نماد این است که علاقه‌ی عروس و داماد به هم پایانی ندارد .در دست داشتن حلقه نشانه‌ی تعهد داشتن زوج در طول زندگی به یکدیگر می باشد و از آن جایی که زوج هرگز آن‌ها را از دست هایشان بیرون نمی‌آورند انتخاب حلقه امری مهم تلقی می شود. علاوه بر تعهد شخصی، زمانی که یک خانم یا آقا حلقه به دست داشته باشد دیگران نیز متوجه می شوند که آن فرد ازدواج کرده است.

 

فرق حلقه با انگشتر

حلقه نامزدی معمولا از جنس طلا بوده  تا به این شکل  ارزشمندی و ماندگاری عشق عروس و داماد به یکدیگر را نشان دهد و شکل آن حلقوی است. زیرا حلقه به دور خودش می‌چرخد و هرگز انتهایی نخواهد داشت و نماد این است که علاقه‌ی عروس و داماد به هم پایانی ندارد. بماند که حلقه های ازدواج در این روزها مدل های جدید پیدا کرده و از فرم اصلی خارج شده است.

در انتخاب حلقه دقت کنید قبل از خریدن آن کمی فکر کنید. ببینید دقیقا چه حلقه‌ای با چه ویژگی‌هایی می‌خواهید تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حلقه با انگشتر فرق دارد. انگشتر‌های بزرگ و پرنگین حلقه به شمار نمی‌آیند، حلقه معمولا ظریف است که گاهی بدون نگین و ساده است و گاهی روی آن یک ردیف نگین قرار دارد گاهی نیز می‌تواند یک نگین درشت روی آن کار شده باشد.

 توجه داشته باشید که حلقه با انگشتر فرق دارد. انگشتر‌های بزرگ و پر نگین حلقه به شمار نمی‌آیند، حلقه معمولاً ظریف است که گاهی بدون نگین و ساده است و گاهی روی آن‌یک ردیف نگین قرار دارد گاهی نیز می‌تواند یک نگین درشت روی آن کارشده باشد.

 

انواع مختلف حلقه‌های ازدواج :

 

مصریان اولین افرادی بودند که اغلب حلقه‌ها را از پارچه یا چرم تهیه می‌کردند. بعد از آن حلقه‌های حکاکی شده و مهر مانند ،مرسوم شدند که به عنوان امضا شخصی توسط یونانی‌ها و رومی‌ها استفاده شد و بر روی آن ها با توجه به موقعیت مورد استفاده اشکال مختلفی حکاکی می‌شد. یک نوع از این حکاکی که در روم مرسوم بود حکاکی صورت زن و مرد بود که بعدها با ورود مسیحیت به این سرزمین، نقش حضرت عیسی(ع) نیز به صورت زن و مرد اضافه گردید.

 

حلقه‌های Fede یا رینگ فد نیز بیش از هزار سال در اروپا مورد پسند همگان قرار گرفت. این حلقه‌ها به صورت دو دست در هم گره خورده بود که در سومین انگشت سمت چپ قرار می‌گرفت و نشانه عشق، مهر و محبت بوده است.از دیگر حلقه‌های قدیمی که امروزه نیز در کشور ایرلند مورد استفاده قرار می‌گیرد حلقه‌های کلدداگ Claddagh  است که دو دست با یک تاج است. این حلقه در قرن 16 طراحی شده و الهام گرفته از فدرینگ‌های روم در قرن 13 می باشد. در گذشته بر روی این حلقه‌ها قسمتی از یک شعر حکاکی می‌شد. حلقه‌های ظریف، اولین‌بار در قرن 15 ساخته شدند.

این حلقه‌ها بسیار ساده بودند و بر روی آنها متن رمانتیکی نوشته می‌شد که بعدها این مطالب شخصی‌تر شد و در برخی از آنها طلسم و در برخی دیگر .جملاتی نظیر « دوستت دارم و من را ترک نکن » و  « دو بدن و یک قلب » حکاکی ‌شد.

 

تنوع حلقه ها :

 

در هر دورانی مدل های مختلفی از حلقه های نامزدی مرسوم و محبوب شده است به عنوان مثال در دوران بیزانس حلقه ها تصویر حضرت عیسی را داشتند. حلقه های پازلی نیز ابتدا در زمان خلفای بغداد مرسوم بودند و سپس به غرب راه یافتند، در طول قرن 16 و 17 میلادی مردان اروپایی موظف بودند یک انگشتر نگین دار به همسر خود هدیه بدهند. این انگشتر ها دو حلقه بودند که با هم چفت می شدند و در مراسم عروسی هر یک از زن و مرد یکی از آن را به انگشت می کردند و پس از عروسی زن هر دو را با هم به دست می کرد.

 

حلقه نامزدی را بر انگشت‌های مختلف امتحان کنید:

 

باوجودآنکه محل همیشگی قرارگیری حلقه نامزدی و انگشتر ازدواج بر انگشت چهارم دست چپ است؛ ضرورتاً نیازی نیست که حتی بعد از انجام مراسم عروسی بازهم آن‌ها را بر همان دست بپوشید. مطابق سلیقه خود حلقه و پشت حلقه را بر انگشتان مختلف دست جابه‌جا کنید تا به بهترین حالت ممکن در هنگام دیده شدنشان دست‌یابید. قطعاً جابه‌جا کردن حلقه و پشت حلقه به دست راست نیز مشکلی را در پی ندارد؛ تنها چیزی که بایستی به آن توجه داشته باشید تفاوت‌های اندازه‌ای انگشتان است.

 

جنس و شکل حلقه ها :

 

در کشورهای غربی جنس حلقه ها از طلای زرد یا سفید یا پلاتین و یا پالادیوم می باشد که اخیرا حلقه هایی از جنس سیلیکون هم تولید شده اند.استفاده از فلزات گران به معنای ارزش و اهمیت ازدواج می باشد. اخیرا حک کردن نام زوج ها روی حلقه نیز باب شده است. در بیشتر کشور ها مرسوم است که حلقه مرد ساده و بدون تزئین و حلقه زن نگین دار باشد.

 

حلقه نامزدی| انتخاب حلقه ازدواج

 

حلقه ست


حلقه‌ را شما با هزاران امید و آرزو در دست هم می‌ اندازید، پس در انتخاب حلقه‌ها دقت زیادی کنید كه دیگر جایی برای پشیمانی وجود ندارد.
قدیم‌ها كه هنوز حلقه‌ فلزی ساخته نشده بود هنگام مراسم ازدواج حلــقه‌هایی از گل بین عروس و داماد رد و بدل می‌شد و بعدها برای ماندگار‌ شدن این رسم، این حلقه‌ها از فلز استفاده شد و بعد از كشف طلا یعنی گران‌ بها‌ترین فلز، آن‌ها

طلایی شدند.

 

حلقه‌های ست ماندگار

 

1-در مورد قیمت طلا به هیچ عنوان نمی‌توان قیمت پایه یا حتی حدودی نظر داد چون دركل در این زمینه با بازار پر نوسانی روبه‌رو هستیم.

2-حواس‌تان باشد كه طلای سفید را به‌عنوان پلاتین خریداری نكنید. چون كه قیمت پلاتین‌، 2 برابر طلای سفید است و گاهی همین طلای سفید، آب طلاست و جنس آن طلا نیست.

3- برای داماد معمولا حلقه‌های پلاتین انتخاب می‌شود. در مورد نگین‌های روی حلقه یا در اصطلاح همان جواهری كه روی حلقه كار می‌شود هم دقت داشته باشید تعداد مهم نیست بلكه كیفیت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است.
4- در میان تمام كالاهایی كه برای مراسم عروسی خریداری می‌شوند این حلقه‌های شما هستند كه به احتمال خیلی زیاد سال‌های سال باقی می‌مانند پس برای خرید از مراكز و مغازه‌های معتبر و نام آشنا خرید كنید.

5- حلقه‌ها سال‌های سال همراه شما هستند و در انگشتی قرار می‌گیرند كه براساس افسانه‌ها ارتباط مستقیمی با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاكید می‌كنیم كه در انتخاب دقت كرده و زمانی را برای دیدن نمونه‌های مختلف حلقه صرف كنید. هر نوع حلقه‌ای كه انتخاب می‌كنید هنگام سفارش می‌توانید بخواهید كه نام و تاریخ ازدواج‌تان را درون آن بتراشند. این یادگاری می‌تواند همیشه این روز را به شما یادآوری كند.

 

گرانی حلقه های ازدواج

 

1-خیلی‌ها علاقه به سادگی دارند، چون سادگی هیچ‌ وقت قدیمی نمی‌شود. حلقه‌ها می‌توانند در عین سادگی طراحی‌های مختلفی داشته باشند. در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها به یك تغییر كوچك، طراحی‌شان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌كند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت یك جفت مشابه خریداری كرد.
2-حتما حلقه‌ گران‌ قیمت، زیبا نیست، تجربه ثابت كرده، زیبایی حلقه بستگی به طراحی آن دارد؛ گاهی یك حلقه ساده بسیار زیباتر از یك حلقه‌ گرانقیمت و پر از جواهری است كه در بازار وجود دارد.
 

حلقه های ست خیره کننده

 

1- در كنار این سنگ‌ها می‌توانید از سنگ‌های رنگی هم مطابق با سلیقه‌تان استفاده كنید. نگین ها حتما نباید برلیان و یاقوت و... باشند. یک نگین شیشه ای ساده هم زیبایی خاصی به حلقه شما می دهد و در عین حال زیاد هم گران نمی شود.
2-در بعضی حلقه‌ها چند ردیف جواهر استفاده شده یا یك سنگ درشت وسط آن قرار گرفته، تنوع این مدل‌ حلقه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید برای خود و همسرتان از شكل‌های مشابه استفاده كنید

 

حلقه های ست خیره کننده

 

حلقه ازدواج در ایران در کدام دست است؟

برای درک ایده‌ها و پدیده‌های فرهنگی هر جامعه ناگزیر به مراجعه به فرهنگ عمومی و محاوره‌ای‌ترین گفت‌وگوهای روزمره هستیم. عقاید شفاهی حاکی از آن بوده  که افراد یک جامعه چه رویکرد سمبلیکی به استفاده از حلقه ‌ی ازدواج داشته و چرا آن را در انگشت یا دست خاصی استفاده می‌ کنند.

 

استفاده مردان از حلقه

 

میان قرن ۲۰ ام بیشتر زنان از حلقه ازدواج استفاده داشتند و این به دلیل املاک و دارایی بود که در این زندگی به خانم تعلق داشت. همچنین در حالتی دیگر به معنای تعهدی به مردی بود که از زندگی مشترک با او برخوردار است. همچنین بعد از جنگ جهانی دوم همانطور که می دانید بسیاری از مردان از همسر و زندگی خود دور بودند و از این رو با استفاده از حلقه، تعهد و وفاداری خود را به همسر همراه داشتند.

داماد چهار انگشت و کف دست خود را از این حلقه عبور می داد و با این روش می توانست دست عروس خود را بگیرد. انداختن حلقه در انگشت چهارم دست چپ بر اساس این اعتقاد قدیمی صورت می گیرد که رگ این انگشت به طور مستقیم به قلب می رسد. البته این واقعیت هم وجود دارد که فلز کم استقامت تر در انگشت و دستی که کمتر از دست و انگشتان دیگر استفاده می شود، کمتر دچار صدمه و آسیب می شود . گفته می شود که حلقه در میان انگلو نورمانها در دست راست انداخته می شد و بعدها به دست چپ تغییر کرد یعنی همان دستی که از نظر رتبه پایین تر است.

 

سخن پایانی

 

از اولین حلقه های ازدواج می توان به مصریان باستان اشاره داشت. زمانی که این حلقه ها ساخته شده از نی بافته شده و کنف مشاهده می شد. آن ها این حلقه ها را روی انگشت چهارم دست چپ خود می گذاشتند، زیرا معتقد بودند که رگ عشق در این انگشت وجود دارد که از این انگشت مستقیما به قلب شما ارتباط پیدا می کند.

 

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

از آنجایی که حلقه همیشه همراه زوج ها است پس در انتخاب آن حساسیت دارند. این روزها انتخاب حلقه ازدواج اروپایی بسیار ترند شده است که در این مقاله به آن می پردازیم.

حلقه ازدواج یک جواهر مهم در زندگی هر فردی است که باید از آن خوب نگهداری کرد؛ در این مقاله نکات مهم نگهداری حلقه ازدواج که باید بدانید را می خوانید.

حلقه ازدواج یکی از مهمترین ارکان است که از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده است. حلقه ازدواج باگت نوعی حلقه اسن‌که روی آن با نگین باگت تزیین شده است. نگین باگت درواقع نوعی تراش مستطیل است که در سنگهای زینتی و الماس انجام می شود.

خرید حلقه ازدواج و حلقه نامزدی یک سنت قدیمی است و این حلقه ها انواع مختلفی دارد و در طرح های متنوعی متناسب با هر سلیقه به بازار عرضه می شود البته تفاوت هایی بین حلقه ازدواج و نامزدی است که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

یک سرویس طلایی زیبا و درخشان، نمادی از عشق و تعهد است. این سرویس می ‌تواند به عنوان هدیه ‌ای ارزشمند و ماندگار برای نامزد شما باشد.

استفاده از انگشتر سال های سال است که در میان تمام مردم جهان رایج می باشد. اما باید بدانید که استفاده از انگشتر در هر کدام از انگشت ها، معنی متفاوتی خواهد داشت و هرگز یک معنی نمی دهد.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد