همه آنچه باید درباره مروارید بدانید
  • 2023-03-31

همه آنچه باید درباره مروارید بدانید

کیفیت هایی که ارزش کلی یک مروارید طبیعی یا پرورشی یا یک قطعه جواهرات مروارید را تعیین می کنند عبارتند از: اندازه، شکل، رنگ، درخشندگی، کیفیت سطح و ... همه می دانیم که زیباترین گوهر دریا مروارید است. اگر می خواهید یک گردنبند مروارید کلاسیک یا دستبند مروارید برای خود تهیه کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

همه چیز درباره خرید مرواریدهای مختلف

بازار مروارید می تواند برای افرادی که با انواع مختلف مرواریدها و نحوه ارزش گذاری آنها آشنا نشده اند گیج کننده باشد. در اینجا یک راهنمای آسان و سریع برای آنچه باید در نظر بگیرید و اگر می خواهید در جواهرات مروارید سرمایه گذاری کنید، آورده شده است.

دو نوع اصلی مروارید وجود دارد:

مروارید آب شیرین و مروارید آب شور. به طور کلی پذیرفته شده است که مرواریدهای آب شور به دلیل نادر بودن و عملکرد کمتر در برداشت، گرانتر هستند. دسته های دیگر پرورشی در مقابل دسته وحشی هستند، و سپس مرواریدهای هسته دار در مقابل مرواریدهای بافتی وجود دارند. اما مهم ‌ترین عامل تعیین ‌کننده کیفیت است، و این را می ‌توانید در هر یک از دسته ‌های بالا بیابید - همه اینها به بودجه شما بستگی دارد و اینکه به دنبال چه سبک مرواریدی با آن بودجه هستید.

- مروارید آب شیرین و آکویا

به طور کلی پذیرفته شده است که مرواریدهای آب شیرین مقرون به صرفه تر از مروارید های آب شور هستند زیرا برداشت بسیار بیشتری دارند. مروارید های آکویا مروارید های آب شور هستند و به عنوان مروارید «بین‌بین» در نظر گرفته می ‌شوند: کوچک ‌تر و در نتیجه مقرون به صرفه ‌تر از سایر مروارید های آب شور، در عین حال با کیفیت بسیار بالا در مقایسه با اکثر مرواریدهای آب شیرین. این امر آنها را به گزینه ای عالی برای افرادی تبدیل می کند که می خواهند روی اولین رشته مروارید خود در سبک مروارید سفید، جواهرات کلاسیک و ظریف سرمایه گذاری کنند.

در سال‌ های اخیر، دسته ‌بندی مروارید آب ‌های شیرین رقیب دیگری را به وجود آورده است که نه تنها از نظر کیفیت، بلکه از نظر اندازه و رنگ، بسیار متنوع هستند. رقیب مرواریدهای آب شور بسیار پیشرفته است: مروارید ادیسون. این مروارید نسبتاً جدید در بازار است و یک مروارید پرورشی است، اما کیفیت، اندازه و رنگ‌های عجیب و غریب آن‌ها را به یک مجموعه جواهرات تبدیل کرده است. 

- مرواریدهای آب شیرین را انتخاب کنید اگر:

شما می خواهید چیزی برای استفاده در هر روز داشته باشید

شما می خواهید کمتر از مرواریدهای دیگر هزینه و خرج کنید

شما مرواریدهای سفید خوب می خواهید، اما اندازه و شکل آنقدرها برای شما مهم نیست

- مرواریدهای آکویا را انتخاب کنید اگر:

شما می خواهید چیزی برای مناسبت های خاص بپوشید

شما بودجه ای تقریبا رو به به بالا دارید

شما یک مروارید با درخشش بالا و کاملا گرد می‌خواهید و به اندازه اهمیت نمی‌دهید، اما چیزی با کیفیت و جاودانه و ماندگار می‌خواهید.

- مروارید ادیسون را انتخاب کنید اگر:

شما چیزی برای موقعیت های خاص و شیک می خواهید

شما چیزی چشم نواز می خواهید اما می خواهید قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد تا خرج کنید

مرواریدهای بزرگ و باکیفیت از نوع تاهیتی و دریای جنوبی را دوست دارید و همچنین عاشق رنگ های متنوع هستید.

 

مروارید ادیسون

 

- مروارید آب شور

مرواریدهای آب شور چه پرورشی و چه وحشی (طبیعی) گرانتر هستند. این مرواریدها کمیاب هستند و بازدهی بسیار کمتری دارند و هزینه تولید بالایی دارند. به عنوان مثال، مرواریدهای سفید دریای جنوبی در بخش‌هایی از دریا یافت می ‌شوند که با کوسه‌ ها و مارها سوار می ‌شوند، و اگرچه فناوری تکامل یافته است و کشاورزان اکنون می ‌توانند مروارید سیاه و طلایی دریای جنوب را پرورش دهند، لذا این کار باید با دقت و تمرکز کافی صورت گیرد تا آسیبی به مروارید وارد نگردد. مروارید عالی و سفید هنوز باید در طبیعت جمع آوری شود.

علاوه بر این، این صدف ‌ها تا شش سال طول می ‌کشند تا یک مروارید تولید کنند، در حالی که صدف‌ های آب شیرین می ‌توانند همزمان مرواریدهای زیادی تولید کنند. با این حال، مرواریدهای دریای جنوبی و تاهیتی همان چیزی است که کلکسیونرها آرزوی آن را دارند و نادر بودن آنها را حتی بیشتر مورد توجه قرار می دهد.

- مرواریدهای سفید دریای جنوبی را انتخاب کنید اگر:

شما یک کالای کلکسیونی می خواهید و چیزی که بتوانید آن را به نسل های بعد از خود به عنوان یک محصول بسیار کمیاب منتقل کنید.

بودجه یک عامل موثر نیست.

شما چیزی طبیعی، با کیفیت بالا، بزرگ و با درخشش شگفت انگیز می خواهید.

- مرواریدهای طلایی دریای جنوبی را انتخاب کنید اگر:

شما چیزی برای موقعیت های خاص می خواهید.

بودجه شما بسیا بالا است

شما دوست دارید زیورآلاتی هم چون مروارید را داشته باشید و مرواریدهای پر زرق و برق و طبیعی را ترجیح می دهید 

- مروارید سیاه تاهیتی را انتخاب کنید اگر:

شما چیزی کمیاب و منحصر به فرد می خواهید، برای مناسبت های پر زرق و برق.

بودجه شما بالا است و مرواریدهای طبیعی آب شور را به مرواریدهای آب شیرین ترجیح می دهید.

آشنایی با مرواریدهای زیبا و شگفت انگیز

1. مروارید آکویا

مرواریدهای آکویا مرواریدهای پرورش یافته کلاسیک ژاپن هستند. آنها براق ترین مرواریدهایی هستند که در هر جای دنیا یافت می شوند. در سال های اخیر، چین در تولید مروارید آکویا در آب های خود موفق بوده است. با این حال، در حال حاضر آنها قادر به تولید درخشندگی با کیفیت بالا نیستند. به طور کلی مروارید آکویا مرواریدهایی هستند که در بین انواع مرواریدها براق ترین هستند. آنها معمولاً در آبهای سرد کشت می شوند

2. مروارید دریای جنوبی

مرواریدهای کشت شده دریای جنوبی سفید در صدف های بزرگ گرمسیری یا نیمه گرمسیری در استرالیا، میانمار، اندونزی و سایر کشورهای اقیانوس آرام رشد می کنند. در این منطقه گونه‌ های صدف چشمگیر زندگی می ‌کنند و از نظر اندازه مرواریدهای چشمگیر را تولید می ‌کنند.

دو گونه مختلف از این صدف وجود دارد که هر کدام رنگ متفاوتی تولید می کنند. یکی یک مروارید طلایی زرق و برق دار، و دیگری یک مروارید سفید درخشان. اندازه آنها معمولاً از 10 میلی متر تا 20 میلی متر متغیر است و به دلیل کمیاب بودن نسبی و اندازه بزرگ ، قیمت های بالاتری دارند.

3. مروارید تاهیتی

مرواریدهای پرورشی تاهیتی در انواع صدف ‌های مروارید بزرگ که عمدتاً در پلی‌نزی فرانسه یافت می‌ شوند، رشد می ‌کنند. رنگ ‌های زیبا و منحصربه‌فرد آن‌ ها که می ‌تواند از خاکستری روشن تا مشکی و سبز تا بنفش باشد و سایز بزرگ می ‌تواند قیمت‌ های بسیار بالایی داشته باشد. اندازه چشمگیر آنها، که کمی کوچکتر از مرواریدهای دریای جنوبی است، می تواند از 9 میلی متر به 18 میلی متر برسد.

 

مروارید تاهیتی

 

4. مروارید آب شیرین

مرواریدهای آب شیرین را می توان در خلیج ها و رودخانه های سراسر جهان یافت. آنها به راحتی از نرم تنان آب شیرین در چین، ژاپن و ایالات متحده کشت می شوند. این رایج ترین نوع مروارید است. بسیاری از آنها نسبت به مرواریدهای پرورش داده شده در آب نمک درخشندگی کمتری دارند، اما قیمت پایین، شکل ها و رنگ های منحصر به فرد آنها، آنها را در سال های اخیر به عنوان جواهرات محبوب تبدیل کرده است. مرواریدهای آب شیرین معمولاً بیش از 14 یا 15 میلی متر رشد نمی کنند.

5. مروارید مابی

مرواریدهای مابی، مرواریدهای نیمکره‌ای هستند که در مقابل پوسته داخلی صدف رشد می ‌کنند تا در بدن صدف. که نتیجه آن یک مروارید نیمکره با یک طرف صاف و یک طرف گرد است. آنها معمولاً در گوشواره ها یا حلقه هایی استفاده می شوند که پشت صاف آنها را پنهان می کنند. آنها به طور کلی بزرگتر از مرواریدهای آب شیرین هستند و درخشش منحصر به فرد آنها رنگ هایی شبیه به رنگین کمان می دهد.

6. صدفی مروارید

مروارید صدفی یک مروارید ساخته دست بشر از صدف (ساخته شده در آزمایشگاه) است. فرآیند ساخت این نوع مروارید شامل مراحل مختلفی از جمله برش مواد اولیه، شکل دهی، پرداخت و پوشش برای محافظت از مروارید می باشد. مشتریان این مرواریدها را به دلیل در دسترس بودن در اندازه های بزرگ، اشکال مختلف، یکنواختی و مقرون به صرفه بودنشان دوست دارند.

نکات مهم هنگام خرید مروارید پرورشی

شما می توانید هر قطعه از جواهرات مروارید پرورشی را بر اساس فاکتورهای کیفی زیر ارزیابی کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید که هر چه مرواریدها را با کیفیت تر انتخاب کنید به مرور زمان زیباتر و ارزشمندتر خواهند شد.

درخشش: ترکیبی از درخشندگی سطح و درخشش عمیق است. درخشش یک مروارید با کیفیت خوب باید روشن و کدر نباشد. شما باید بتوانید انعکاس خود را به وضوح روی سطح یک مروارید ببینید. هر مرواریدی که بیش از حد سفید، کدر یا گچی به نظر می رسد نشان دهنده کیفیت پایین است.

سطح: تمیزی به عدم وجود لکه ها، برجستگی ها یا ترک های مخدوش کننده روی سطح مروارید اشاره دارد. هر چه سطح مروارید تمیزتر باشد، ارزش آن بیشتر خواهد بود.

شکل: از آنجایی که مرواریدهای پرورشی توسط صدف در طبیعت رشد می کنند، یافتن یک مروارید کاملا گرد بسیار نادر است. با این حال، هر چه مروارید گردتر باشد، ارزش بیشتری دارد. مرواریدهای باروک که شکل نامتقارن دارند، می توانند براق و جذاب باشند و اغلب قیمت کمتری نسبت به مرواریدهای گرد دارند.

رنگ: مرواریدهای پرورشی در رنگ های متنوعی از رز تا مشکی وجود دارند. در حالی که رنگ مروارید واقعاً به ترجیح صاحب آن بستگی دارد، معمولاً مرواریدهای رز یا نقره‌ای و سفید روی پوست ‌های روشن بهتر به نظر می ‌رسند در حالی که مروارید های با رنگ کرم و طلایی رنگ ‌های تیره‌ تر هستند.

اندازه: مرواریدهای پرورشی با قطرشان بر حسب میلی متر اندازه گیری می شوند. آنها می توانند در مورد مرواریدهای دانه ای ریز کوچکتر از یک میلی متر باشند، یا برای مروارید بزرگ دریای جنوبی به اندازه بیست میلی متر باشند. هر چه مروارید بزرگتر باشد و سایر عوامل برابر باشند، ارزش آن بیشتر خواهد بود. متوسط اندازه مروارید فروخته شده امروزه بین 7 تا 7.5 میلی متر است.

 

عوامل موثر در خرید مروارید

 

عوامل موثر در خرید مروارید

هر خانمی عاشق رنگ و درخشش سنگ ‌های قیمتی است، اما جواهرات فقط به معنای تزیین یک لباس یا زیبایی استایل شخصی شما نیست. مرواریدهای واقعی همراه با نقره یا طلا یک افزودنی کلاسیک به هر مجموعه جواهرات است و با انتخاب درست گردنبند مروارید یا جواهرات دیگر می توانید سرمایه گذاری ماندگاری را برای خود ایجاد کنید. جواهرات یک هدیه عالی برای یک زن در هر مناسبت خاص است. اگر برای خود جواهرات می‌خرید، چرا یک دستبند مروارید یا جواهرات دیگر را انتخاب نکنید؟ 

- مرواریدهای با کیفیت بالا یک سرمایه گذاری طولانی مدت هستند

کلکسیونرهای سرمایه گذاری همیشه به دنبال قطعات کمیاب و غیر معمول هستند تا به مجموعه خود اضافه کنند. در حالی که ممکن است فکر کنید طلا و نقره برای خرید جواهرات سرمایه گذاری یک انتخاب واضح است، اما باید بدانید که مروارید جایگزین بسیار خوبی است. در سال ‌های اخیر بسیاری از مراکز لوکس و شیک، جواهرات مروارید را بسیار بیشتر از ارزش سایر سنگ ‌های قیمتی فروخته‌اند.

بر خلاف سنگ های نیمه قیمتی مانند آمتیست و مروارید مادر، مرواریدهای پرورشی به همراه جواهراتی مانند الماس، یاقوت کبود و زمرد و فلزات گرانبها به عنوان جواهرات ظریف در نظر گرفته می شوند. هنگامی که مرواریدهای درجه یک مانند مروارید هاناداما یا مرواریدهای دریای جنوبی را خریداری می کنید، جواهرات شما به راحتی ارزش خود را حفظ می کنند و حتی ممکن است با گذشت زمان ارزشمندتر شوند.

سخن پایانی

هنگامی که مرواریدهای درجه یک مانند مروارید هاناداما یا مرواریدهای دریای جنوبی را خریداری می کنید، جواهرات شما به راحتی ارزش خود را حفظ می کنند و حتی ممکن است در طول زمان ارزشمندتر شوند. این مهم است که بدانید هنگام خرید مروارید به عنوان سرمایه گذاری به دنبال چه چیزی باشید.

اندازه، رنگ، درخشندگی، ضخامت میخ، گرد بودن و عدم وجود عیب همگی بر ارزش مرواریدها افزوده است. قبل از خرید مروارید با افراد راهنماکننده در حوزه درجه بندی مروارید مشورت کنید و همیشه مطمئن شوید که از یک منبع معتبر مروارید خریداری کرده اید و جواهرات شما دارای گواهی اصالت است. سعی کنید کیفیت و مرغوبیت کالا را همیشه در اولویت قرار دهید.

برچسب ها : خرید مروارید
: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

محصولات مرتبط

بیشتر

مقالات مرتبط

دستبند مروارید می تواند یک نمای خیره کننده به استایلتان بدهد.

این نمایش که برخی از نفیس ترین، مجلل ترین و گرانبهاترین مرواریدها و جواهرات را به نمایش می گذارد

این جواهرات ارگانیک معنا و باور زیادی با آنها مرتبط است. تصور می شود که مرواریدها قدرت محافظت، شانس، پول و عشق را ارائه می دهند و همچنین تصور می شود که آنها هوش و خرد را به ارمغان می آورند. اعتقاد بر این است که آنها روابط را نزدیک تر و قوی تر می کنند و همچنین اعتقاد بر این است که آنها فرزندان را ایمن نگه می دارند. در اساطیر چینی تصور می شد که مرواریدها زمانی از آسمان می افتند که اژدهاها با یکدیگر می جنگند. یونانیان معتقد بودند که پوشیدن مروارید باعث بهبود ازدواج می شود.

مروارید جسم سخت و درخشانی است که در بافت نرم (مخصوصاً گوشته) یک نرم تن زنده پوسته دار یا جانور دیگری مانند فسیل های فسیلی تولید می شود. مروارید درست مانند پوسته نرم تنان از کربنات کلسیم (عمدتاً آراگونیت یا مخلوطی از آراگونیت و کلسیت)[3] به شکل کریستالی کوچک تشکیل شده است که در لایه های متحدالمرکز رسوب کرده است. مروارید ایده آل کاملاً گرد و صاف است، اما بسیاری از اشکال دیگر، که به مرواریدهای باروک معروف هستند، می توانند ایجاد شوند. مرغوب ترین مرواریدهای طبیعی برای قرن ها به عنوان سنگ های قیمتی و اشیاء زیبایی ارزش بالایی داشته اند. به همین دلیل، مروارید به استعاره ای از چیزی کمیاب، خوب، تحسین برانگیز و ارزشمند تبدیل شده است.

مروارید یکی از سنگ های زیبا و چشم نواز است که علاوه بر خاصیت تزئینی خواص معنوی و درمانی متعددی دارد و به همین جهت از قدیم تا به امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد