دلیل محبوبیت انگشتر سولیتر چیست؟
  • 2023-01-01

دلیل محبوبیت انگشتر سولیتر چیست؟

سولیتر که همان انگشتر تک نگین می باشد به  عنوان یکی از پرطرفدارترین انگشتر ها در میان خانم ها به شمار می رود. این نوع انگشتر اغلب جهت انگشتر ازدواج و نامزدی خریداری می گردد. حلقه نامزدی الماس، نشانه  عشق و وفاداری پایدار می باشد. درست زمانی که یک مرد به  زانو در آمده و حلقه الماس را روی انگشت نامزدش می گذارد، وقتی است که برای همیشه به یاد خواهد ماند. یک زن ممکن است در طول زندگی خود هزاران بار به حلقه نامزدی خود توجه کند. به همین علت انگشتر می بایست ماهرانه با استایل دست و انگشتان عروس ست گردد. بسیاری از خریداران حلقه نامزدی به علت ظرافت کلاسیک و توانایی آن در به نمایش گذاشتن زیبایی سنگ، یک حلقه سولیتر الماس را انتخاب می کنند.

 

انگشتر سولیتر با چه لباسی مناسب است؟

 

این نوع از انگشترهای زنانه با هر لباسی مناسب می باشند . ضمن اینکه نوع تک نگین آن معمولا قابل ست شدن با لباس‌های آستین‌بلند بوده و از آستین لباس شما کمی پایین‌تر از مچ دستتان است . همچنین لازم است تا در مهمانی‌های خاص رنگ لباس خود را متناسب با سنگ انگشتر خود انتخاب نمایید.

 

انگشتر سولیتر مناسب‌ ترین گزینه برای خواستگاری

 

بی شک یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین رخدادهای مهم برای هر فرد ، دادن پیشنهاد ازواج به فردی که از صمیم قلب دوستش دارید است. بنابراین همه در تلاش ‌اند تا این پیشنهاد ویژه را به بهترین نحوه  ابراز نمایند  و با سربلندی و گرفتن جواب مثبت از آن رد شوند . در زمان خواستگاری زانو زدن و دادن حلقه به زنان می‌ تواند آن‌ها را در هر شرایط و مکانی تحت تأثیر بگذارد. اغلب رسم است این حلقه یک انگشتر سولیتر تک ‌سنگ باشد. معمولا این انگشتر انتخاب خاص برای خواستگاری است.

 

مزایای انتخاب انگشترهای سولیتر:

 

زیبایی و درخشش قابل توجه الماس در طراحی حلقه ها

قابل پشتیبانی از تراش ها، شکل ها و اندازه های مختلف الماس که در نتیجه این امر، امکان طراحی و ساخت انگشتر سولیتر با هر بودجه و هدفی امکان پذیر است.

نگهداری و تمیز کردن انگشترهای سولیتر بسیار آسان است.

ظاهری کلاسیک و کاربردی دارد و می توان از آنها برای مدت زمان بسیار طولانی استفاده کرد.

 

انگشتر سولیتر برلیان

 

در انتخاب انگشتر ضمن توجه به پایه فلزی انگشتر می بایست به نگین انگشتر هم توجه کرد زیرا  بخش زیادی از بار زیبایی کار به دوش نگینی است که روی حلقه فلزی انگشتر قرار دارد.قرار دادن سنگ برلیان یکی از خیره ‌کننده ‌ترین نگین‌هایی که روی انگشتر سولیتر قرار می دهند. برلیان نوعی سنگ زینتی بر پایه سنگ الماس بوده که با تراش ویژه‌ای که روی آن صورت می ‌گیرد، درخشندگی و زیبایی فوق‌العاده‌ای به دست می آورد.

 

انگشتر سولیتر با چه لباسی مناسب است؟

 

انواع مختلف انگشترهای سولیتر

 

در ابتدا انگشترهای تک نگین، ساده دیده می شوند ولی در این سادگی  دنیای متنوعی از مدل ها و تکنیک های ساخت دیده می شود.  بیشتر تفاوت های میان انگشترهای تک نگین، تکنیک هایی بوده که جهت ساخت این انگشترها استفاده می شوند.

 

انگشتر سولیتر با تنظیم قلابی

 

تنظیم قلابی یکی از تنظیمات معروف و کلاسیک انگشترهای تک نگین می باشد در این مدل از قلاب های بسیار کوچک فلزی جهت نگه داشتن الماس در روی انگشتر استفاده می گردد. وجود این قلاب ها منجر به آن شده تا نگین انگشتر بیش از سایر مدل ها در معرض دید باشد و زیبایی الماس در پس هیچ سطح اضافی از فلز پنهان نشود. نور از سنگ عبور می کند و با انعکاس زیبا، جذابیت انگشتر را دو چندان می کند. قلاب های استفاده شده در انگشترهای سولیتر دو نوع مختلف دارند: قلاب های ۴ پنجه ای و قلاب های ۶ پنجه ای. قلاب های ۴ پنجه ای عبور حداکثری نور از سنگ را امکان پذیر می کنند اما قلاب های ۶ پنجه ای سنگ را به شکل محکم تر و مقاوم تری حفظ می کند.

 

انگشتر تک نگین با تنظیم حفره ای

 

نگین اصلی انگشتر در این تنظیم، در مرکز جای دارد ، نگین های کوچک تر در اطراف نگین اصلی جایگزین می گردد. این مجموعه درخشش و زیبایی نهایی حلقه را افزایش خواهد داد  و همچنین موجب افزایش زیبایی ظاهری سنگ های کوچک تر در اطراف الماس اصلی خواهد شد.

 

انگشتر تک نگین با تنظیم فشاری

 

در این مدل  سنگ الماس با اعمال فشار در محل خود جایگزین خواهد شد. سنگ قیمتی از دو طرف و با کمک صفحات فلزی، تحت فشار قرار می گیرند و در محل مورد نظر در  حلقه ثابت می شوند. در چنین شرایطی، معمولا نگین حلقه در هوا شناور خواهد بود و دقیق در محل تلاقی با سطح فلز حلقه تماس کوچکی دارد. تمیز کردن نگین حلقه در چنین شرایطی آسان تر می باشد.

 

انگشتر تک نگین با تنظیم قابی

 

این انگشتر الماس در داخل یک قاب و با تکنیک های مشابه با شکل فشاری، تنظیم می گردد. لبه های سنگ الماس با استفاده از فلز حلقه احاطه می گردد. قاب در نظر گرفته شده با شکل هندسی نگین به شکل کامل مطابقت می کند. برای ساخت انگشتر نقره و طلا با نگین های گرد از این تکنیک استفاده می شود. قاب های نگین ها در این انگشترهای سولیتر به دو دسته تمام لبه و نیم لبه تقسیم بندی می شوند.

 

انگشتر سولیتر سنگ فرشی

 

در این دسته از انگشترها، تمامی سطح حلقه با استفاده از نگین های کوچکتر پوشش داده می شود که در مرکز به نگین اصلی انگشتر می رسند. معمولا از شیوه قلابی برای محکم کردن نگین مرکزی استفاده می شود.

 

حلقه سولیتر کلاسیک

 

هیچ حلقه ای به اندازه ی سولیترهای کلاسیک شیک و امروزی نمی باشد. در نگین این انگشتر ها اکثرا از الماس استفاده می گردد. نوار حلقه ها اغلب از جنس طلای سفید یا نقره می باشد. این انگشتر ها به علت ست شدن با هر نوع لباسی و به چشم آمدن در میان خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردارند.این حلقه به علت جنس نوار حلقه،سنگ و اندازه ی آن کمی از انگشتر های نگین دار گران تر است.

 

انواع مختلف انگشترهای سولیتر

 

محل استقرار نگین روی انگشتر سولیتر

 

حلقه سولیتر در این روش الماس به صورت شناور بین دو قطعه فلز بدون جانگینی و تنها با فشار کششی فلز جای گذاری می شود . در این نوع سوار کاری الماس با فلز محدود نگشته و بالعکس نمایی جذاب را ایجاد می کند. برای جانگینی سولیتر از ستینگ های (محل استقرار) مختلفی استفاده می شود که پرکاربرد ترین آن 6 چنگ پایه بلند (cathedra) است که به زیبایی، سنگ را در خود جای داده و با ارتفاع مناسبش جزئیات الماس را نشان می دهد.

 

آیا انگشتر سولیتر در آینده حرفی برای گفتن دارد؟

 

امروزه طراحی جواهرات بخشی از صنعت مد می باشد که دوره های مختلف طراحی جواهرات همچون Art deco  تاثیر بسزایی روی این صنعت می گذارد . به طور کلی طراحی انگشتر های سولیتر یکی از معدود رشته هایی است که صنعت مد روی آن مانور می دهد.  طراحی انگشتر سولیتر یک هنر بی انتهاست و اغراق نیست که بگوییم در 100 سال آینده در مورد این انگشترها حرفی برای گفتن وجود دارد .

 

آیا فقط انگشتر با یک تک نگین، انگشتر سولیتر نامیده می شود؟

 

همانطور که از اسم این انگشتر مشخص است به انگشتری تک نگین یا سولیتر می گویند که دارای یک الماس به صورت تکی و تنها روی آن باشد. بقیه قسمت های انگشتر باید بدون هیچ تزئین و سنگ قیمتی ای و در کمال سادگی رها شده باشد.انگشتر سولیتر معمولا الماس درشتی با وزن بالای ۰.۳۰ قیراط بر روی خود دارد و اگر الماس کوچکتر از این باشد سولیتر به حساب نمی آید. بهتر است  یک انگشتر سولیتر واقعی و با اصالت داشته باشید حتما از انواع ساده و تک نگین این انگشتر انتخاب کنید!

 

سخن پایانی

 

امروزه  انگشترهای سولیتر در انواع  رایجی ارائه می شود می تواند آن ها را خاص و منحصر به فرد کرده و سبب شود تا هر کدام از آن ها برای یک شرایط خاص مناسب باشند. شما همراهان می توانید برای مشاهده انواع انگشتر سولیتر به وب سایت کافه طلا مراجعه نمایید.

 

 

: اشتراک

ارسال نظر

تنها کاربران عضو میتوانند بررسی خود را بنویسند.

امتیاز :

مقالات مرتبط

زمانی که تحولات اخیر طرح های ارائه شده برای انگشترها را بررسی می کنیم، دو ترند متمایز می شوند. دسته اول انگشترهای کوکتل و چانکی هستند که در بازه سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی دنیای مد را مجذوب زیباییخود کردند. دسته دوم نیز ترند انگشترهای خوشه ای یا لایه ای هستند که در سال گذشته، گوشه و کنار دنیای مد را به تسخیر خود درآورد.

سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارد از خواص زیادی نیز برخوردار است که در اسلام نیز به آن اشاره شده است در این مقاله به انواع خواص این سنگ زینتی میپردازیم.

انگشتر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع زیورآلات به خصوص در میان خانم‌هاست. البته که استفاده از انگشتر مرد و زن ندارد و تقریباً تمام افراد متأهل اگر از هیچ نوع زیورآلاتی استفاده نکنند حداقل یک انگشتر طلا به عنوان حلقه ازدواج در دستشان دارند.

با توجه به گرانی قیمت طلا و جواهرات، امروزه مردم به زیورآلات با جنس نقره و استیل روی آورده اند، در این مقاله می خواهیم بدانیم آیا خرید انگشتر زنانه استیل میتواند انتخابی مناسب بجای طلا باشد؟

اغلب خرید هدیه برای آقایان کاری دشوار است؛ برخی از مردان به جواهرات و طلا علاقه دارند، در این مقاله راهنمای انتخاب و خرید انگشتر طلا مردانه برای شما فراهم شده است.

دنیای حلقه ها و انگشترهای زنانه بسیار متنوع است و مدل های متفاوتی با طرح های ظریف و زیبا در بازار وجود دارند. حلقه های پهن، انگشترهای کوکتل، انگشترهای تک نگین و حلقه های ساده که از جنس های طلا، نقره، پلاتین و سایر فلزات هستند، تنها برخی از مدل های رایج در دنیای گسترده زیورآلات می باشند.

کافه طلا یک محیط مناسب و حرفه‌ای جهت ارایه خدمات طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی شامل مشاوره حرفه ای رایگان خرید و فروش در محیطی سریع، آسان و امن در راستای پاسخ به نیازهای شماست. کافه طلا در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و مطمئناً با مشارکت و اعتماد شما به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد. جواهرات طلای بعدی خود را در کافه طلا پیدا کنید در صورتیکه از عملکرد کافه طلا راضی هستید، می‌توانید آن را به سایر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.



آدرس فروشگاه های فروش ما: 1- تهران - پانزده خرداد - مسجد امام - پاساژ شناور - فروشگاه فتحیان

ساعت کاری : 08:30 تا 17:30
روزهای پاسخگویی :شنبه تا پنجشنبه

cofeTala
تماس با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کافه طلا می باشد